A VentureBeat fogott el egy az Apple által a US National Highway Traffic Safety Administration-nek, azaz a helyi közlekedésbiztonsági szervnek írt levelet, ami nagy vonalakban arról szól, hogy az autóipar új szereplőit ugyanazon jogoknak kéne megilletnie, mint a már jól ismert, régi motorosokat - ha élhetek ilyen képzavarral.

A levelet számunkra nyilván az teszi érdekessé, hogy az Apple hivatalosan nem létező, de a kb. minden mérvadó hang által valósnak vélt autós fejlesztési programjának jövőbeli irányvonalát látszik megvilágítani. Ugye még október környékén számoltunk be mi is arról - akkor még értesülés szintjén, - hogy számottevő leépítés volt a Project Titan berkein belül és onnantól csak az autonóm rendszerekkel foglalkoznak, illetve egy kanadai székhelyű csapat autós operációs rendszer fejlesztésén dolgozik.

"Az Apple gépi tanulási algoritmusokkal teszi termékeit és szolgáltatásait okosabbá, intuitívabbá és személyesebbé. Nagyon sok pénzt fektetünk a gépi tanulás és az automatizáció kutatásába és izgat minket az ezekben rejlő lehetőségek kiaknázása, elsősorban a közlekedés terén.

Az Apple rámutat arra is, hogy a jelenleg érvényben levő FAST Act értelmében a már befutott gyártóknak nem kell a szövetségi járműbiztonsági szabványok alóli mentességet kérnie, ha nyilvános utakon akarják tesztelni a jövőbeli autómodelljeiket. Az olyan új belépőknek, mint a Google és a többiek (tehát nyilván az Apple-nek is), ezek a privilégiumok nem járnak a törvény szövege alapján.

A levél még felvázolja egy közös adatmegosztási program tervezetét is, aminek keretében anonimizált módon cserélnének balesetekről vagy épp, hogy szerencsés helyzetekről adatokat az önvezető autók fejlesztésével foglalkozó cégek - pont csak annyit, ami alapján az esetek rekonstruálhatóak lennének és a gépek e tapasztalatokat tudássá transzformálhatnák.

Miért lobbizna ilyenért az Apple, ha nem végez hasonló kutatásokat?