Egy új Surface reklám bukkant fel, amiben a Microsoft megint az Apple-nek ugrik (mostanában szokása). A hirdetésben a Surface alkotói azt sugallják, hogy az iPad csak egy billentyűzetet képes felmutatni, míg a Microsoft táblája Intel Core proceszorral, valódi billentyűket használó billentyűzettel, trackpaddel, stylusszal, full Office-szal és portokkal az igazi válasz rohanó korunk igényeire.

Nagyon szeretem nézni ezeket a reklámokat, mert megmutatják, mennyi minden változott az iparágban. Egyrészt úgy tűnik, mintha megfordultak volna a szerepek: a redmondiak alacsony eladásokkal, a versenytárs mögött kilométerekről szurkálnak be, és kínálnak jobb alternatívát (még a legdrágább Apple tabletet, a 12,9 colos iPad Prót is többen veszik, mint a Surface-t). Mint ahogy annak idején az I'm a Mac, I'm a PC reklámokban tette az Apple. És figyeljük csak meg, hogy a hirdetésben az Apple terméke a szürke és unalmas, míg a Microsoft hozza a színeket és lehetőségeket. Eddig ez pont fordítva volt.

Másrészt a szerepek mégis megmaradtak, a Microsoft ugyanis választékot kínál a szűkebb lehetőségek helyett. Ez a kommunikáció megmaradt olyannak, mint előtte: a profi eszköz a játékszer helyett, a régi lemez.

A reklám egyébként jó, tényleg kár, hogy nem lesz nagyon hatása.