Úgy általában van elképzelésünk arról, milyen lehet felvételt nyerni a céghez: be kell adni a jelentkezést, aztán ha szerencséd van, behívnak egy rakás interjúra, és a végén megkapod az állást, amiről még az első nap sem nagyon tudod, micsoda.

Más a helyzet azonban, ha az Apple egyik igazgatója dönt úgy, hogy veled akar dolgozni.

A Business Insideren jelent meg Michael Gartenberg sztorija, aki három évig dolgozott a cégnél senior marketing vezetőként, miután tech piaci elemzőként kereste a kenyerét (most az iMore-hoz ír). 

Egy átlagos konferenciahívásban volt épp az Apple-lel, megbeszélni az eladásokat, trendeket, amikor a beszélgetés végén Greg Jozwiak, a cég egyik alelnöke szólt oda neki, hogy szeretne vele beszélni 5-10 percet. Gartenberg picit megilletődött, mert az alelnökök nem szoktak smúzolni senkivel, úgyhogy arra gondolt, felbosszantotta valamivel Jozt.

Amikor végül visszahívta Joz, gyorsan a közepébe is vágott, mindenféle "szép időnk van" nélkül megkérdezte, nem akar-e náluk dolgozni. Miközben Gartenberg épp magához tért a sokktól, Jozwiak elmondta, hogy Cupertinóba kellene költöznie, és hogy Phil Schillernek jelent majd, de minden mást Phil maga mondana el.

phil.jpg

Ön most azt kérdezi tőlem, érdekel-e egy munka, amiért a Nyugati Partra kellene költözni, de nem árulja el, tulajdonképpen mi is a munka

kérdezett vissza Gartenberg. 

Igen, nagyjából ez a helyzet. Phil felhívja a következő napokban.

Pár nap múlva felhívta egy HR-es, és azt javasolta, repüljön Cupertinóba, hogy találkozzon Phil Schillerrel. Abban a percben, ahogy leszállt, kapott egy szöveges üzenetet, hogy aznap Hiroki Asai-jal, egy fontos marketingessel lesz találkozója. Másnap Phillel találkozott, majd következett Joz, Brian Croll a MacOS csapatából, Dave Moody a Macintosh részlegről, Michael Tchao az iPad ura, Rona Okamoto, a teljes csapat, akivel később dolgozott. Betudható ez interjúnak is, csak kevésbé formális módon, mint a fejvadászok tesztkitöltős és szituációs gyakorlatos izéi. A végére megtudta azt is, mi lenne a pozíció: senior director, worldwide marketing. Azt azonban gyorsan megtanították neki, hogy a sajtóval nem beszélhet. 

Az Apple-nek egyetlen hangja van kifelé, és ez nem a tiéd.

Részleteket nem árult el a munkájáról, csak még egy anekdotát: az első napokban küldött egy emailt egy munkatársának, aki válaszolt, de a mail alján ez volt olvasható:

u.i: a helyesírás számít nálunk.

A levélben "the" helyett "hte"-t írt ugyanis egy helyen.

Egyébként Gartenberg imádott ott dolgozni, de szünetet kellett tartania a hosszú munkanapok után. Ma is úgy gondolja, az Apple az egyik legjobb hely a világon, ahol dolgozhatsz.