Nem fogjátok kitalálni: befektetésekkel.
Az Apple szolgáltatása elindítása óta igyekszik minél aktívabban belefolyni a zeneipar mindennapi életébe - a háttérben videoklipek, dokumentum- és koncertfilmek elkészítését finanszírozza - nyilván zsíros Apple Music kizárólagossági megállapodásokért cserébe - írja a Rolling Stones.
A világ egyik top digitális tartalomszolgáltatójaként és legértékesebb cégeinek egyikeként Cupertinonak gyakorlatilag közel páratlan mozgástere és lehetősége van mindenféle multimédiás projekt patronálására, amiért nyilván kér is valamit a végén.
A cikk tanúsága alapján az ő közreműködésükkel és forrásaikból készült el Eminem "Phenomenal" c. klipje, Drake Hotline Bling-je, Taylor Switft The 989 World Tour c. koncertfilmje és a fentebb látható M.I.A. klip is, aminek elkészítésében egyébként maga Tim is részt vett.
Magát a kezdeményezést az Apple zenei tartalomigazgatója, Larry Jackson indította el és több magas rangú Apple-vezető is aktív részese. Nyilvánvaló, hogy a cég a szolgáltatása hosszútávú boldogulása zálogaként tekint a projektre. A recept úgy tűnik, hogy működik is: a fentebb említett zenészek mindegyike aláírt már ilyen megállapodást az Apple-lel, valószínűleg nem kevés streaming-dollárt hozva a konyhára.
Jackson arra célozgatott, hogy célja az, hogy az Apple Music megkerülhetetlen jelenséggé váljon a popkultúrában, valamivé, ami rajta tartja az ujját a zeneipari események ütőerén. A vezető szavaival élve valami olyasmit szeretne létrehozni ezzel, mint ami az MTV volt a 80-as 90-es években, amikor a csatorna virágkorát élte.