Fejlemény van a Törlős Gate-ben! James Pinkstone kelt ki nemrég a nyilvánosság előtt amiatt, hogy az iTunes kérdés nélkül törölte a zenefájlokat a gépéről, többek között olyanokat, amiket ő szerzett. Ezután az mp3-akat a férfi ugyan elérte volna a felhőből, de ekkor már csak a nagyobb veszteséggel dolgozó fájlokat kapta volna vissza. Szerencsére volt backup-ja, így azt használta inkább.

Pinkstone tegnap megírta, hogy két Apple-mérnök, Tom és Ezra járt nála szombaton, és csaknem az egész napot a zenék visszaállításának szentelték. Konferenciahívással mások is besegítettek nekik.

Egy külső merevlemezt kötöttek a férfi gépére, majd feltelepítettek egy spéci iTunes-t, majd egész nap teszteket futtattak.

palp.jpg

Tom aztán vasárnap is visszatért, és ellenőrizte, miként használta Pinkstone szombaton, a távozásuk után az Apple Musicot, hátha talál valami olyan szokást, ami a zenék törléséhez vezetett. Nem talált.

Végül a két mérnök sikerélmény nélkül tért haza, nem találták meg a törlés okát. A törölt fájlok között nem volt összefüggés - írja Pinkstone -, sem a formátum, sem a méret, sem a stílus vagy az előadó neve nem mutatott hasonlóságot.

Viszont bámulatos, milyen messzire megy az Apple, hogy megoldja a nagy nyilvánosságot kapott ügyet.

Tegnap írtam egy posztot a témára reagálva a felhő alapú szolgáltatások és a fájlbiztonság témakörben, arra rámutatva, hogy hozzáférés alapon kezdünk gondolkozni akkor, amikor a hozzáférés még egyáltalán nem működik úgy, hogy rábízhassuk magunkat. Ennek ellenére lehet, hogy sokan nem szólnak, mert úgy gondolják, ők tehetnek róla, amiért nem értik a rendszerek működését. A poszt alatt, a fenti folyamatot igazolva, szintén megtörtént ez az áldozathibáztatás.

A mostani esetet elnézve azonban szerencsére, úgy tűnik, ez nem jellemző az Apple-re. Ők vittek magukkal egy spéci iTunes-t, hogy felkutassák a problémát. 

Spéci iTunes-t mindenkinek!