Az IDC megnézte a karácsonyi számokat és azt találta, hogy az Apple profi tablete tarolt a piacon: összesen kétmillió fogyhatott az iPad Próból, míg ugyanebben az időszakban kb. 1,6 millió Surface-t értékesítettek. Utóbbi eladásokat főleg a Surface Pro tüzelte, a Surface 3-asból valamivel kevesebb fogyott.

microsoft-surface-pro-4-vs_-ipad-pro.jpg

A teljes piacot elemezve az látszik, hogy az eladások beszakadtak, 65,9 millió készüléket értékesítettek az egy évvel korábbi 76,4 millió helyett. Szűkült az Apple piaca is, 21,4 millió helyett csak 16,1 millió iPad fogyott, hasonló volt az esés a Samsungnál, sőt, szinte mindegyik szereplőnél, főként csak az Amazon és a Huawei nőtt.

tablet-marketshare-780x549.jpg

Érdemes elgondolkozni azon, hogy mi az oka a csökkenésnek. Nálam viszonylag egyértelmű a válasz: egy iPad 3-asom van, ami sokkal hosszabb ideig tartotta magát, mint egy telefon, a másféle felhasználási mód miatt egyszerűen később tűnt csak fel, hogy elavult. Addigra azonban már egy 4,7 colos mobil volt a kezemben, ami mellett ritkábban veszi elő az ember a tabletet, mint egy 3,5 colos telefon mellett.

Szóval eleve sokkal ritkább vásárolsz és a nyomás is jóval kisebb rajtad a cserére. A mobillal szemben a tablet, főleg ilyen telefonméretek mellett egy kényelmi és nem egy szükséges eszköz, éppen ezért csak akkor vásárolsz, ha épp nagyon nincsen más ötleted a pénzed elköltésére. Szerintem ez látszik az eladásokon, de nagyon érdekelnének a ti megfejtéseitek is.