update: az Apple már körbe is küldte egy levélben a fejlesztőknek, hogy bezárja az iAd App Networköt 2016. június 30-án.

A BuzzFeed Newsnak több forrás is megerősítette, hogy az Apple végleg feladja az egyik tevékenységét, mert 

nem megy neki.

"Nem tart ez sehová" - mondta állítólag egy Apple-alkalmazott. Ezt mondta.

Na jó, nem húzom tovább az idegeiteket, elmondom, melyik részlegét robbantja a cég a pletykák szerint.

Az iAd-et.

A hirdetésekkel foglalkozó részleget, ami 2010 óta küszköd, hogy hirdetéseket adjon el, de nem nagyon sikerült még eredményt felmutatniuk. Legalábbis nem olyat, amiről Jobs beszélt még öt éve, ami megreformálja a piacot (azért a mobil display hirdetéseknek elvitték az 5,1 százalékát egy felmérés szerint, ami szar, de nem annyira).

enhanced-mid-11684-1452704820-12.jpg

Viszont jöjjön a jó hír: a hirdetéseket publikálók az iAd megszűnése esetén nem a 70, hanem a 100 százalékát tarthatják majd meg a bevételeiknek, az Apple nem kéri a szokásos részesedést ezek után a hirdetések után. Állítólag.

Egyébként végre valamit elengednek. Az Apple filozófiája mindig is az volt, hogy foglalkozz kevesebb dologgal, de azokat csiszold tökéletesre. Az utóbbi időben mintha nem lenne olyan része a világnak, amit ne akarna megreformálni Cupertino, és a csiszolgatásra már nem marad energia. Elengedtek egy koloncot.