almalé és kungfu Rólunk

Hogy nézett ki az Apple weboldala 15 évvel ezelőtt?

Most, hogy az Apple kinyírta az iPodot az Apple.com felső menüjéből, kicsit nosztalgikus érzéseim lettek. És ebben az állapotomban rábukkantam Michel Mendez blogjára, ahol összekapták innen egy posztba az Apple.com nyitóoldalait, az internet első szárnycsapásaitól napjainkig.

Nagyon tanulságos volt végignézni az elrendezéseket, a színeket, a termékeket, úgyhogy megmutatom nektek is. Lássuk, hogy nézett ki az Apple weboldala 1997-től 2015-ig.

apple-1997-1.jpg

1997, az első elérhető teljes képernyőfotó (1996-ban is így nézett ki az oldal egyébként). A BMW-vel közösen indított CyberDrive akkoriban nagy dobás volt: a QuickTime Media Layer segítségével böngészőből BMW tesztvezetésre, hullámvasútra és hasonló kalandokra indulhattak a látogatók. Négy hétig tartott, minden nap más vizuális- és hangélményt mutattak be.

 

screen_shot_2015-06-13_at_21_57_48.png

1998, megjelent az iMac. "Minden rendben, nem kell mondanod semmit" - írja az oldal.

Tovább olvasom


Mit hajlandó feláldozni az Apple az adataid biztonságáért?

Tim Cook az utóbbi időben egyértelműen és határozottan kezdett kommunikálni a magánszféra védelme mellett. Rendszeresen összehasonlítja a cégét a Szilícium-völgy többi óriásával, akik arra építették a bevételi struktúrát, hogy a rólunk összegyűjtött adatokból építsenek várakat. Kihangsúlyozta a privacy védelmét a Touch ID bemutatásánál - az ujjlenyomat nem hagyja el a készüléket -, és elbüszkélkedett vele a Proactive Sirinél. "Nem érdekelnek minket az adataid" - állította az Apple vezetője, annak kapcsán, hogy a Google Now-hoz hasonló szolgáltatást vezetnek be az iOS 9-cel, egy különbséggel: a bizalmas keresési előzményeket nem lehet összekötni velünk, és ezeket nem adják oda harmadik félnek.

screen-shot-2015-06-08-at-18-59-32.jpg

Lépjünk egy lépést hátra, és helyezzük el kontextusba ezeket az állításokat: az iPhone ott csücsül kiszolgálóként egy hatalmas, világméretű ökoszisztéma közepén, amit az adatok begyűjtésének és visszaosztásának dinamikája tart fenn, és sok-sok cég érdekelt. Ezek nélkül a folyamatok nélkül nem lennének ingyenes szolgáltatások, ingyenes appok, ez pedig ahhoz vezetett volna, hogy az online szolgáltatások adaptációja, elfogadása, fejlődése lassabban ment volna végbe. Mindenki maga döntheti el, miként értékeli ezt a tempót, jónak vagy rossznak tartja, de a fejlődés gyorsaságának általában örülnek. Látva, hogy mit áldoztunk fel, ez itt nem egyértelmű.

De vajon mennyire igaz az Apple állítása, és mennyi benne a marketing? Az Apple láthatóan az a cég akar lenni, aki állítja: a prémium termékeket birtokló ügyfeleik kiváltsága, hogy nem használják az adataikat profittermelésre. Tényleg megnyugtató a tudat, hogy egy olyan ökoszisztéma részei vagyunk, ahol nem az adatbányászatra, hanem a hardvergyártásra helyezik a hangsúlyt. Tisztább a helyzet: pontosan tudod, hogy miért mennyit fizetsz, és mi marad nálad.

De!

Tovább olvasom


Eltűntek az iPodok az Apple-menüből. Írtunk egy elégiát ebből az alkalomból.

Emberi történet ez.

Az Apple weboldalán eltűnt a menüből az iPod kategória.

screen_shot_2015-06-12_at_08_43_29.png

2004 óta volt ott:

Tovább olvasom


Kirúgta az Apple az új központjának fővállalkozóit

Amikor az Apple belevágott a sci-fibe is beillő, hatalmas új épületének munkálataiba, elképzeltem, vajon milyen fegyelem lehet majd ott. A cég, ami úgy készíti el a termékeit, hogy azokon egy századmilliméterrel elcsúszott bármi sem lehet, és ahol a határidő betartása létfontosságú, vajon hogyan birkózik meg egy építkezés bizonytalanságával? Hogyan viszi át az akaratát egy ilyen projekten?

campus_1.jpg

Most úgy látszik, ez nehezen sikerül neki: a Silicon Valley Business Journal híradása szerint a két építő fővállalkozó, a DPR Construction és a Skanska USA kiszállt a projektből. Pontosabban felmondtak nekik, nem hinnétek el, mennyire klasszikus építőipari jelenségre hivatkozva:

  • a költségek folyamatos emelkedése az eredeti tervhez képest
  • a tervezett átadás folyamatos csúszása

Úgy tűnik, az Apple-t sem kíméli az a jelenség, ami mindenhol jelen van, ahol elkezdenek alapot önteni. Bebizonyosodni látszik az a tételmondat, amit a házam egy éve tartó építése során felállítottam, és amit most az Apple is bebizonyított:

Tovább olvasom


Nagyon szerettünk volna meglepődni a rejtélyes Apple-autókon, de nem sikerült

Tényleg, mi annyira próbáltuk. Hosszú idő óta a legizgalmasabb Apple-pletyka e köré a nyamvadt autó köré épült, ami a rendszáma alapján a cupertinói céghez volt bejelentve:

apple-maps-vans.jpg

Az autón túl sok érzékelő volt ahhoz, hogy csak fotókészítésre legyen alkalmas - ezt hittük mi legalábbis -, és kellően rejtélyes volt az "autót készít az Apple" pletykákkal összevetve, hogy arra gondoljunk, valami saját cuccba építendő érzékelőrendszert tesztelnek.

Az Apple azonban tegnap bejelentette: az Apple Mapshez készülnek a felvételek. Így fogalmaztak:

Az Apple autói adatokat gyűjtenek szerte a világban, hogy jobbá tegyék az Apple Mapset. Ezen adatok egy része a későbbi Apple Maps frissítésekkel jelennek meg majd.

Tiszteletben tartjuk a magánszférát a képet készítésénél. Például a publikálás előtt elhomályosítjuk az arcokat és a rendszámokat.

Ide írják ki, merre járnak az autók, egyelőre USA, Anglia és Írország a cél.

És én hülye, most is azon kapom magam, hogy megpróbálok többet belelátni ebbe, mint egy sima Street View előkészületeit. Mondjuk elképzelek egy folyamatosan renderelő street view-t (innen már csak egy lépés a GTA 6-hoz felhasználni a városokat), vagy bármi már érdekesebbet, mint a 2007 óta ismert Google-szolgáltatás elindítását néhány országban.

De az a helyzet, hogy valószínűleg semmi ilyesmiről nincs szó, és tényleg lemásolja lassan egymást a két cég a szolgáltatásokban, és egy nap lesz majd Egyes és Kettes. Aztán eljöhet Magyarországra az Apple-féle Street View mondjuk 2018-ban. Nagy fieszta lesz, a népek az utcán táncolnak majd örömükben meg minden.




süti beállítások módosítása