Még nem kapott elég nagy hangsúlyt a téma, de a következő évek nagy csatája a személyes adatok biztonsága mentén szerveződik majd: miközben a Google mindent ingyen ad, de az életünk részleteit kiárusítja, AMI KURVA GÁZ, addig az Apple pénzt kér a szolgáltatásokért, de nem értékesít minket harmadik félnek.
Nem annyira.
A témának még csak a felszínét kapargatjuk, Tim Cook is alig néhány elejtett mondatban célzott arra, hogy ha nem fizetsz a szolgáltatásért, akkor te magad vagy a szolgáltatás, de ez a kétféle világlátás egyre markánsabban válik majd el egymástól, és biztos vagyok abban, hogy a következő időszak egyik legforróbb topikjáról van szó.
Mindenesetre a Porsche az Apple oldalán sorakozott fel ebben a harcban, amennyiben bejelentette, hogy az CarPlay elérhető lesz a 911-es legújabb verziójában, az Android Auto viszont nem.
Egyetlen egyszerű okból: az Android Auto túl sokat köp.
Tételesen:
továbbítja a központnak a Porsche sebességét, azt, hogy a vezető mennyire nyomja a gázt, a hűtővíz és az olaj hőmérsékletét, a motor fordulatszámát és még egy rakás másik izgalmas részletet.
A Porsche válasza erre szabad fordításban valami olyasmi volt, hogy:
Anyátokat!
A CarPlay ezzel szemben csak annyit akar tudni, hogy az autó mozog-e, vagy sem, mert ettől függően engedélyez bizonyos funkciókat.
Tessék. Látszólag két tök hasonló szolgáltatásról van szó, a különbség viszont ordító és óriási.
Izgi, hogy egy olyan autógyártó kezdte meg a sort, amelyiknek az autóiból biztosan nem fogy majd kevesebb, csak mert az Android-kompatibilitás hiányzik belőle, hiszen a potenciális vásárló tízből tízszer az autót választja a mobilja helyett.
Még egyszerűbb, ha a tulajdonosnak eleve iPhone-ja van, nem igaz, E?