Az Apple Autó pletyka akkor röppent fel, amikor az autóiparban elkezdtek pusmogni: a cupertinói cég sorra látogatja az autógyártók vezetőit. Persze ott volt témának az iOS in the Car, de a gyanús az volt, hogy ennél sokkal magasabb szinten folytak tárgyalások a Teslával, a Mercedesszel, és a BMW-vel. Utoljára ez utóbbi vezetőségével szakadtak meg a tárgyalások.

Akkor ezt írtam az esetről:

Egy jó üzletben mindkét fél elégedetten áll fel a tárgyalóasztaltól, mert érzik az erőviszonyokat, és megkapják, amit akarnak. Az Apple-nél ez valamiért máshogy működik: még egy percet sem töltöttek egy új piacon, a képességeik ismeretében máris nyeregben érzik magukat, a másik fél pedig nem ehhez szokott. Inkább megpuhítaná a friss húst, és láthatóan ez nem megy.

Most pedig a Reuters erősített meg ebben a hitemben. Információmorzsákat találtak arról, miről is beszélt egymással a BMW és az Apple. 

A tárgyalások állítólag akkor szakadtak meg, amikor kiderült, az Apple érdekelt lenne egy saját autó fejlesztésében is. Az autógyártó természetesen észnél volt, amikor a know-how-jukat kezdték el kapirgálni, és a tárgyalóasztalnál elkezdték kérdezgetni őket a gyártás és megmunkálás részleteiről. A BMW vezetői állítólag felajánlották a licencelés lehetőségét, ha ilyen információkra kíváncsiak, és ezzel megszakadt a kommunikáció.

tim_cook_arc01-1.jpg

A pletykákkal összecseng az a mostani állítás is, amit a BMW egyik vezetője árult el: az Apple el volt ájulva az i3-tól. 

Az Apple autógyártó szándékait más többen is megerősítették. A Wall Street Journal írt arról korábban, hogy egy több száz mérnökből álló csapat dolgozik majd az Apple autóján, és ebbe a csapatba már sok nagy koponyát felvettek.