A tabletpiac beverte a fejét. Csökkennek az eladások a növekedés a BI Intelligence felmérése szerint, és hacsak nem történik valami csoda, a görbe szép szabályosan fog teljesen ellaposodni, nagyjából így:

screen_shot_2015-07-30_at_08_23_00.png

Míg 2011-ben az éves növekedés 305 százalék volt, addig 2014-ben már csak 8 százalék a plusz.

És a mostani növekedést már egyáltalán nem az Apple generálja. Míg a Macek esetében a piac zsugorodása ellenére nőtt az Apple, itt épp ellenkező trend figyelhető meg: noha a piac még nő, az Apple már az ötödik negyedévet tapossa, amikor az egy évvel korábbi eredményhez képest visszaesést produkál.

screen_shot_2015-07-30_at_08_20_46.png

De a Samsung sem áll jól. Az elmúlt évben a két óriás a piaci részesedésének 10 százalékát adta át a kisebb gyártóknak. Ugyanis a helyzet az, hogy most

az olcsó tabletek mennek.

A fapados tabletek mára már az eladások 43 százalékáért felelősek, egy évvel korábban ez a szám még csak 25 százalék volt. A vállalati felhasználás lehet még lehetőség a gyártók előtt, de ez is csak korlátozott ideig és mennyiségben.

idc-tablets.png

Persze, az Apple továbbra is magasan piacvezető az IDC szerint, csaknem az eladások negyedét ők adják. De a trend egyértelműen látszik: a növekedés kifújt, a tabletpiacban ennyi volt, és az embereknek - és itt most azért egy jelentős távol-keleti bázisról beszélünk - már inkább az olcsóbb készülékek kellenek.