Eddig az App Store-ban egy app vagy ingyenes volt, vagy minimum 0,99 dollár (esetleg ennek nagyjából megfelelő más fizetőeszköz). A kettő között nem volt semmilyen lehetősége a fejlesztőnek: nem adhatta 45 centért az alkalmazását, annak ellenére sem, hogy tudta, a saját országában mondjuk több alkalmazás fogyna, ha kevesebbet kérne érte.

Ennek most vége, legalábbis Indiában, Oroszországban, Indonéziában, Mexikóban, Dél-Afrikában és Törökországban. Ezeken a piacokon ugyanis új árpolitikát vezetett be az Apple, amiről emailben értesítette a fejlesztőket.

Itt vannak az árak az adott devizában a 9to5Mac táblázata szerint:

screen-shot-2015-07-09-at-13-48-06.png

Itt meg az én grafikonom, ahol mindezt dollárra váltom, és megnézem, hol mekkora lett az új határ:

screen_shot_2015-07-09_at_17_21_05.png

Indiában például eddig 60 rúpia volt a legkisebb elkérhető összeg egy alkalmazásért (ez 0,94 dollár), most azonban az Alternative Price Tier A opciót választva a fejlesztő dönthet úgy, hogy mindössze 10 rúpiát kér csak az appért. Ami 0,16 dollár, 45,5 forint. Van egy B-sáv is, ami magasabb ennél a minimális összegnél, de még mindig a normál árazás alatt marad.

Hivatalos magyarázatot nem adott a cég, de ez a húzás nagyon is rímel az legutóbbi, Apple Musicnál látott árstratégiára (amivel ott a konkurenciához igazodtak). Ennek értelmében az árérzékenyebb piacokon esetleg ugyanazt a terméket olcsóbban is adhatják az USA-belivel szemben. Így nem ugyanazt az árat, de ugyanazt a hatást érhetik el mindenhol.