Olvasónk, András írta meg kalandját az Apple Music-kal. Úgy kezdődött, ahogyan mindenki másnál: letöltötte az iOS 8.4-et, rányomott a Zene alkalmazásra, kiválasztotta az egyéni előfizetést, és elkezdte használni a szolgáltatást. 

Tetszett neki.

Annyira, hogy egy nap használat után arra gondolt, inkább a családi előfizetésre vált. Akkor majd az első három hónapban is azt használja, aztán ha eljön a szeptember 30, fizeti a 7,99 eurót tovább.

Meg is találta a módját. Ha elindítjuk a Zene appot, a bal felső sarokban láthatunk egy emberi portéra hasonlító gombot. Itt férünk hozzá a az előfizetésünkhöz. Az Apple ID megtekintése menüponton belül, az Előfizetések -- Kezelés résznél találjuk a Megújítási opciókat (itt lehet egyébként kikapcsolni, ha nem szeretnénk, hogy a három hónap után automatikusan vonja a havidíjat). Itt láthatjuk azt is, milyen előfizetést választottunk, és itt lehet átváltani egy másikra.

img_0525.PNG

András átváltott. Ekkor azt látta, hogy az előfizetés megújítása, ami eddig 2015. szeptember 30-tól volt ugye esedékes 4,99 eurós havidíjért, ezentúl 7,99 euró lett. De ezt az összeget az Apple le is vonta a számlájáról.

András azt hitte hiba történt, ő ugyanis nem találkozott a levonásra figyelmeztető üzenettel. Hívta az Apple Support magyar számát, akik nem tudtak segíteni, ezért Írországba továbbították a hívását, de 40 perc múlva sem volt megoldás. Ez ilyen: ha a próbaidőszak alatt upgrade-elnél, azt a rendszer úgy veszi, hogy egy második előfizetést vettél, és arra már nem vonatkozik az ingyenes időszak. Ha visszakéred a pénzed, visszafizetik, de akkor kikapcsolják a szolgáltatást is. Ha ezután mégis bekapcsolod, megint vonják már a pénzt. Ha András egyből a családi opciót választja, gond nélkül használhatta volna ingyen három hónapig, de így bukta ezt a lehetőséget. Így ő az első magyar, aki pénzért streamel az Apple Musicban.

Bár, ha jól sejtem, világszerte egyre többen belesétálnak majd a nem szándékos, de béna csapdába, amihez könnyen lehetne kikerülési lehetőséget adni.

Azt javasolták, hogy András írjon egy panaszt az Apple-nek. Ott ugyan nem segítenek, de ha sok ugyanilyen panasz érkezik be, akkor talán majd foglalkoznak a kérdéssel. 

Ha te is így jártál, tegyél panaszt. Látogass el ide, válaszd ki az iTunes-t, a tárgyba pedig írd be, hogy Apple Music.

update: az olvasói visszajelzésekből kiderült, hogy a fenti esemény nem feltétlenül következik be minden upgrade során, így bugról beszélhetünk, nem szándékos Apple-magatartásról