Nem tudom, ti hogy vagytok vele, én rohadtuk várom már az Episode VII-et. 1977-ben, az első Star Wars résznél mínusz négy éves voltam, tehát nem lehettem részese a moziélménynek. Ennek ellenére VHS-en a film gyerekkorom meghatározó kulturális élménye volt, a Végtelen történettel és Pataky Attila Elhagyom a várostjával együtt.

1999-ben, a második trió első tagjánál pedig a középiskola végén jártam. Akkoriban valamiért úgy éreztem, hogy a szándékos nemrajongás a menő, a leszaromállapotba belesodródott Yoda mester pedig beletörődött abba, hogy végül majd csak 16 évvel később nézem meg a sötét oldal kibontakozásának történetét.

De megnéztem. És most már nagyon várom az új részeket. Mintha megint gyerek lennék, ennyi idősen már felvállalja az ember az ilyet. Nem hazudik magának, meg másoknak sem. Legfeljebb udvarias.

De ki hitte volna azonban, hogy ehhez az egészhez az Apple-nek is van köze? Nézzétek meg például a rohamosztagosok sisakját, milyen szépen leköveti a dizájn-update-je a 80-as évektől a 2010-es évekig tartó formatervezési szempontok fejlődését. Véletlen?

star-wars-daniel-craig.jpg

Michael Kaplan, a Star Wars kosztümdizájnere azt állította a Vanity Fairben leadott cikkben, hogy a rohamosztagosok esetében kifejezetten azt a kérdést tette fel magának, mit tenne az Apple az ő helyében? A cél az volt, hogy első látásra rohamosztagosoknak tűnjenek, de az emberek érezzék a wow-faktort, amikor rájuk néznek. Szerintem sikerült.

Korábban Jony Ive vallotta be, hogy van köze az új Star Wars lézerkardok kinézetéhez. Egy partin adott tippeket a rendezőnek, J. J. Abramsnak ezzel kapcsolatban. Aztán később ezt Ive visszavonta ezt a nyilatkozatot, különösen a kereszt alakú lézerkardot illetően.

starwarsimages0001.jpg