A Re/code írt arról, hogy a pletykák alapján milyen lesz a júniusi WWDC-n bemutatásra kerülő új Apple-szolgáltatás, amit az iOS 8.4-gyel vezetnek majd be, és amiért felvásárolták a Beats-et, és alkalmaztak egy rakás BBC-s DJ-t.

Nagyon nem lepődtem meg.

Először is az iTunes Radio új országokban lesz elérhető.

A DJ-k felvétele a céghez arra utal, hogy a playlistek nem csak algoritmusok alapján kerülnek kiválasztásra, hanem gondos emberi kezek pattintják be a számokat egyesével elénk, ízlésünknek megfelelően.

free-music-online.png

Havidíjas, korlátlan elérésről beszélünk alapvetően. Ingyenes tesztidőszak is várható, ami alatt teljes funkciójában kipróbálható az Apple új zeneszolgáltatása: ilyen egyébként a Beats-nél is volt. Hogy ez meddig tart, nem tudni, de állítólag akár három hónapot is elérhettek a szolgáltatóknál.

Az új Apple zeneszolgáltatás megengedi a tartalomszolgáltatóknak, hogy kiválasszanak ingyenesen elérhető számokat. Ezek persze nem a legfrissebb, legjobban menő címek lesznek, de lehetőséget adnak arra, hogy így húzzák magukhoz a fizetni egyelőre nem akaró felhasználókat.

A Time-on egyébként arról írnak, hogy az Apple ugyanazt csinálja most, mint 2001-ben az iTunes-szal. Csak míg akkor az ingyenes peer-to-peer zeneszerzés volt a mumus, amivel beijesztették a kiadókat (mondjuk ijedtek azok maguktól is), addig most a Spotify-féle hirdetésalapú, a felhasználóknak ingyenes szolgáltatás ellen nyomulnak.

Ugyanúgy az ingyenesség a probléma, és állítólag úgy hatnak a tartalomszolgáltatókra, úgy csalják magukhoz őket, hogy felvillantják a hirdetésalapú szolgáltatások hosszútávú káros hatását. És a kiadókat megint nem kell nagyon győzködni: ők is látják a számokon, hogy ez nem annyira megy. Sokkal szívesebben ülnek fel egy hajóra, ami több pénzt hoz nekik, és aminek eredménye megint az lesz, hogy aki zenét hallgat, fizet érte.