almalé és kungfu Rólunk

Minden jel szerint így néz majd ki az iPhone 6:

Az elmúlt napokban egyre nagyobb intenzitással estek be a pletykák, szivárogtatások és iPhone 6-burkolatok, ez egyébként a világ természetes rendje a premierhez közeledve: a kínai gyárban nemrég rendszeresített UA 571-C Automated Sentry Gun ezerből csak 999 tolvajt tud likvidálni (gyorsabban mozognak, mint az alienek), egy valahogy mindig átcsúszik a biztonsági ellenőrzésen, és ennyi már elég ahhoz, hogy nekünk valódi iPhone 6-alkatrészek legyenek a kezünkben.

Ezek alapján aztán el is készültek az eddigi legpontosabbnak tűnő renderek az új mobilról, amik formavilágukban valahol félúton vannak a jelenlegi iPhone, az iPad és a régi modellek között (három megálló közt azt hiszem, nincs normális félút).

Szóval elvileg nagyjából ez lesz:

Tovább olvasom


iPhone 5c: a bukás, ami nem az

Egy érdekes cikk jelent meg a Forbes oldalán a napokban, ami arra a fontos kérdésre kereste a választ, hogy miért tekint mindenki bukásként az egyébként elég jó eladási adatokat mutató iPhone 5c-re. A számok nem olyan rosszak: kábé 24 milliót adtak el a készülékből, a Sony ujjongana örömében, ha a Z1 hasonló eladási adatokat produkált volna, a Samsung másodvonalas készüléke, a Galaxy S4 mini ennek a közelébe se járt, a HTC meg a fél karját odaadta volna, ha a One M8 ennek csak a felét hozta volna.

Ráadásul közben az 5c-ből nemcsak viszonylag sokat vettek, de valószínűleg vastag hasznot is hozott a mobil: lényegében az akkor már egy éves iPhone 5-öt csomagolta olcsóbb házba az Apple, a készülék tehát több profitot hozott, mint elődje. Oké, meg sem tudta közelíteni az iPhone 5s sikerét, de a cél nem is ez volt, hanem hogy vonzóbb alternatívát nyújtsanak az előző évi modell leárazásánál, hogy a vásárlók ne egy kifutott készülékként gondoljanak az iPhone 5-re, hanem egy új, színes alternatívaként: a polikarbonát ház és az 5c elnevezés pont ezt a célt szolgálta.

iphone_5s_iphone_5c_iphone_4s_apple_products_Gizchai.jpg

A hiba talán a narratívában volt Ewan Spencer szerint: a piac olcsó telefonként várta az 5c-t, pedig az Apple sosem szánta annak, csak annyi volt a célja, hogy nagyobb darabszámot, több profitot hajtson ki a megszokott receptből, a korábbi modell piacon tartásából. Az elemzők, újságírók viszont hónapokon keresztül cikkeztek a filléres iPhone-ról, erre készítették fel a piacot (mi egyébként végig azt mondtuk, hogy nagyon olcsó biztos nem lesz az a készülék). A világ ehhez a hamis felvezetéshez képest csalódott, és az Apple a premierkor már hiába magyarázta, hogy a c az nem a cheapet hanem a colort jelöli, a média csalódásként könyvelte el a mobilt. Ezen az állapoton már az sem tudott változtatni, hogy az 5c-ből egyébként többet adtak el, mintha az iPhone 5-t tartották volna piacon, szóval a projekt sikerrel zárult.

A Forbes szerint mindenesetre vannak itt fontos tanulságok is: a piac rendkívül sok vágyat fogalmaz meg az Apple termékeivel szemben, főleg persze azért, mert nagy az információs vákuum, alig valami szivárog ki a cégtől, amit valamilyen módon pótolni kell. Ez persze jó, hiszen szeretünk meglepődni a keynote-okon, de vastagon benne van a csalódás kockázata is. Ezt a kockázatot simán lehet vállalni egy olyan kiegészítő termékkel, mint az 5c, hiszen a zászlóshajó, az iPhone 5s úgyis hozta a számokat. De nagyon kell a cégnek vigyáznia, hogy az olyan projekt, mint az iWatch, ne ábrándítsák ki a piacot a premierkor. Találgatás ugyanis már rengeteg van az okosórával kapcsolatban, és hiába lesz szenzációs a termék, ha egészen máshogy lesz forradalmi, mint ahogy azt a média várja. Szóval Cooknak meg kell találnia az egyensúlyt, hogy a bemutatónál mindenkinek leessen az álla, legyen tehát tér a meglepődésre, de ne legyenek hamis illúzióink, szóval mégis álljon legalább annyi információ a rendelkezésünkre, amennyi már a helyes irányba tematizálja az elképzeléseinket.

Ha szeretnél elsőként értesülni a legfontosabb Apple-hírekről, akkor like-old az ÚJ, LÁZADÓ facebookos oldalunkat, az Almalé és Kungfut. Egyébként közel ugyanekkora buli, ha Twitteren vagy ha rss-en követtek.



Ilyen lesz a kezünkbe fogni a nagyobb iPhone-t

Újra elárasztanak minket a pletykák is a kiszivárgott előlapok, amiket persze kár figyelmen kívül hagyni: sokan legyintettek az elvesztett iPhone 4-re és a váratlanul felbukkanó, hosszított iPhone 5-ös házakra is, aztán utólag mindegyikről kiderült, hogy hiteles és eredeti.

Éppen ezért izgalmas az a videó, amiből kiderül, hogy milyen lesz egy 4,7 colos kijelzőt fogni a kezünkbe:

 

Problémás. És a baj csak eszkalálódik majd az 5,5 colos modellel. Nem baj, mert van megoldás erre az élethelyzetre is, csak időben meg kell rendelni a mobilhoz a legfontosabb kiegészítőt (kösz Dávid):

Thanko_Thumb-shaped stylus_main.jpg

A kínai források szerint egyébként szeptember 25-től lehet majd megvásárolni a mobilt, aminek könnyen lehet, hogy nem sorszáma lesz, hanem neve: Airnek fogják hívni a Macovserver értesülései szerint.

Egy nagyobb, vékonyabb modell segíthet az Apple-nek a piaci részesedés további növelésében, bár a legfrissebb számok szerint az otthoni piacon most sem áll rosszul: áprilishoz képest még javítottak is, 41,3 százalékról 41,9 százalékra növelték a súlyukat, ami őrületes, több mint fél évvel az új modell bemutatása után még mindig majdnem minden MÁSODIK eladott okostelefon iPhone. A többi gyártó nem is képes megközelíteni az Apple-t, ezek csak platformszinten képesek együtt lenyomni az iOS-t, ami szerény vereséget szenvedett az utolsó vizsgált hónapban az Androidtól.

comscoresmartphoneoems.jpg

comscoresmartphoneplatforms1.jpg

A többi gyártó továbbra is észrevehetetlen az Egyesült Államokban.



Tök jó hirdetésben mutatja meg az Apple, hogy milyen az iPhone-szülők élete

És azért állítom, hogy tök jó, mert elég jól magamra ismertem, a videóban látható funkciók kábé hetven százalékát én is használom, amikor megpróbálom életben tartani/szórakoztatni/jó irányba terelni a kétéves lányomat (a gyerekek először mászó, aztán két lábon járó öngyilkos merénylők, jobb, ha tudjátok).

 

Nyilván nem ilyen intenzitással használod az eszközt, hiszen egy iPhone-os bohóckodásra jut nagyon sok értelmetlen fejen ugrálás, kergetőzés, etetés, pelenkázás, mesekönyvből olvasás, meg a mobil annyira az életünk része, hogy észre sem veszem, mennyi mindenre használom a gyereknevelésben is, de most így egy percbe sűrítve látom, hogy tényleg más Anna gyerekkora az iPhone-nal, mint nélküle lett volna. És a mobil nem abban segít, hogy levakarjam magamról a gyereket, hanem hogy jobban megismerhessük a világot, együtt.

Szóval ez tényleg egy jó reklám. Itt tudjátok megnézni a felbukkanó alkalmazásokat.

 



A Wall Street szerint az Apple a világ legelismertebb vállalata

Kezdtünk kétségbe esni, már csütörtök van, de ezen a héten még semmiben sem volt világelső az Apple. Most azonban vége az ugarnak, a Wall Street befektetőinek véleménye szerint az Apple a legmenőbb vállalat a világon: tavaly még csak második volt, de idén visszavette első helyét a Berkshire Hathaway-től (bazi nagy holding). Harmadik a Boeing, negyedik a Google.

appl.png

Az elemzők egyetértenek abban is, hogy jelentős erősödésre lehet számítani a részvényárfolyamban. Az új cél bőven 100 dollár fölött van, ami 700-nak felel meg a részvényfelosztás előtti időkből. A 24 megkérdezett szakértőből csak öt számít gyengülésre, de bőven akadnak olyanok, akik tíz százalék fölötti növekedést is el tudnak képzelni.

Nem csoda, mostanában megint minden versenyszámot megnyer az Apple: áprilisban az iPhone lett az elégedettségi index éllovasa, ugyanez megismétlődött a tabletekkel májusban, és a legértékesebb Szilícium völgyi vállalat díját is elvitte a cég.

Hát így.




süti beállítások módosítása