Nagy csinnadrattával jelentette be a Wall Street Journal novemberben, általuk megtekintett titkos dokumentumokra hivatkozva, hogy a Xiaomi 2013-ban megduplázta a nyereségét, 566 millió dollárnak megfelelő jüanra. Ez azért jelentős, mert azt bizonyította, hogy a Xiaomi üzleti modellje életképes, sőt virágzik, a cég az Apple és a Samsung babérjaira is törhet éveken belül - ahogy azt a cég vezetője be is jelentette nemrég.

i1loikmujrqi.jpg

Aztán borult a bili. A Reuters a kínai értékpapír-jelentésekből nemrég megtudta a valódi számokat, amik viszont egyáltalán nem ennyire szívderítőek. A Xiaomi 2013-ban a valódi kimutatások alapján összesen 56 millió dollárnyi profitot realizált, 4,3 milliárd dolláros (!) bevétel mellett.

Vagyis nem kétszeresére nőtt egy év alatt a profitja, hanem ötödére csökkent.

56 millió dollár nagyon kevés. Ha igaz, a cég egymilliárd dolláros befektetéssel menne neki a nemzetközi terjeszkedésnek, hitelből. Kérdés, melyik bank adna annyi kölcsönt, amennyit a cég 18 év alatt is csak úgy tudna kitermelni, ha a teljes profitját törlesztésre fordítja.

És nemcsak a profit mértéke kicsi, hanem ennek megfelelően a profit margin is. Kevesebb mint 2 százalék. Az Apple Kínában, vagyis ugyanazon a piacon 33 százalékot tudott elérni. Hiába tehát az évek óta tartó kitartó másolás, a pengevastagságú árrés és a sok-sok eladott készülék, a Xiaomi nem képes igazán nyereséges cég lenni. És ez az elemzők és a befektetők szerint is veszélyes, mert nem ad stabil alapot a cégnek.

Ha érdekel, milyen termékekkel másolja a Xiaomi az Apple-t, ezeket a képeket ajánlom.

Ha szeretnél minket Facebookon is követni, akkor meg ezt.