Júliusban nem ütött akkorát a hír, mint az indokolt lett volna, de mi már akkor is biztosak voltunk abban, hogy az IBM-Apple-házasság átrajzolja majd az üzleti célú felhasználás kontúrjait. Az érintett szereplők ugyanis nem nagyon kommunikáltak korábban egymással: léteztek jól átgondolt szoftverek, amik érdemben tudták segíteni valamelyik célcsoport munkáját és voltak olyan mobilok, tabletek, amik egy rakás hasznos funkcióval bírtak, de ezeket csak a hétköznapi felhasználók tudták kihasználni.
Aztán az IBM és az Apple gondolt egyet és közös munkába kezdett: ha már magaddal viheted egy-egy laptop számolási teljesítményét a zsebedben, akkor miért ne készítenének közösen olyan jól átgondolt, stabil, biztonságos szoftvereket, amik alapvetően tudják megváltoztatni valamelyik terület felhasználási szokásait?
Az összeborulásnak most futottak be az első eredményei, tíz olyan alkalmazást mutatott be a nagy páros, amilyenre korábban nem volt még példa. Nézzük meg gyorsan ezeket:
Plan Flight (utazás és szállítás): a légiközlekedés legdrágább tétele az üzemanyag: a program lehetővé teszi a pilótáknak, hogy rálássanak a menetrendre, útvonaltervekre és a legénység összetételére, hogy a repülés közbeni eseményekről tájékoztathassák a földi stábot, így megalapozottabb döntéseket hozzanak, ami a fogyasztás csökkenéséhez vezethet.
Passenger+ (utazás és szállítás): ez már a légiutas-kísérőknek szól, akik mindenféle személyre szabható szolgáltatással varázsolhatják majd a program segítségével kellemesebbé az utazást. Tehetnek speciális ajánlatokat, felkínálhatnak újrafoglalási lehetőséget és információt szolgáltathatnak a poggyásszal kapcsolatban. Nem lennék meglepve, ha erre a programra alapozva jelentette volna be tegnap a United Airlines, hogy 23 ezer légiutas-kísérőjét szereli fel iPhone 6 Plus-szal.
Advise & Grow (bank és pénzügyi piac): a bankároknak készült program a vállalkozások életét könnyítheti majd meg: biztonságos azonosítással teszi majd elérhetővé bárhol az ügyfél profilját, segít elemezni a versenytársakat és rafkós analitikájával részt vesz majd a személyre szabott ajánlatok kialakításában.
Trusted Advice (banki és pénzügyi piac): a tanácsadók jönnek majd lázba ettől a programtól, amely biztonságos hozzáférést nyit az ügyfelek portfóliójához, így az nemcsak az irodában, hanem egy kávézóban is elemezhető. Ebben is lesz masszív analitika, ami végső soron több pénzt hoz a tanácsadónak és az ügyfélnek is.
Retention (biztosítás): a segítségével az ügynök könnyebben fér hozzá az ügyfelek profiljához és előtörténetéhez. Jelzi az ügyfelekhez társított, analitikán alapuló kockázati értékeket, és lesznek benne olyan riasztások, ajánlások is, amikből profitálhat az ügynök és az ügyfél is.
Case Advice (kormányzat): a szociális munkásoknak készült app a terepen járva segít meghozni a döntést egy-egy családdal vagy élethelyzettel kapcsolatban. A program valós idejű analitika alapján priorizálja az eseteket, és értékeli a prediktív analízissel meghatározott kockázatokat. Utóbbi elég scifiszerűen hangzik.
Incident Aware (kormányzat): ez már tényleg a Különvélemény, vagy a Robotzsaru. A program bűnmegelőzési eszközt farag az iPhone-ból, amin keresztül a rendőrök hozzáférést kapnak az incidenshez kapcsolódó térképekhez és a környéken működő biztonsági kamerák képéhez, hozzájutnak az áldozatokkal kapcsolatos információkhoz, de ennél is durvább, hogy a program képes lesz majd elemezni, hogy mekkora az esélye az eszkalációnak, mivel képes valós időben, a helyzethez igazítva elemezni a bűnelkövetési előtörténeteket. Őrület!
Sales Assist (kereskedelem): az eladóknak ad hozzáférést a vásárlói profilokhoz; lehetővé teszi számukra, hogy a korábbi vásárlásokra és az aktuális választékra alapozott ajánlásokat tegyenek, hogy ellenőrizzék a nyilvántartást és a keresett terméket könnyebben megtalálják az üzletben, valamint hogy beszerezzék a fogyóban lévő cikkeket.
Pick & Pack (kereskedelemi): megkönnyíti a rendelést.
Expert Tech (telekommunikáció): a FaceTime-ra, az útvonaloptimalizálásra és az iPhone lokációs szolgáltatásaira építve segíti majd a szakembereket abban, hogy az ügyfelek problémáit jobban, gyorsabban lehessen megoldani saját otthonukban, vagy telephelyükön.
És ez még csak az első tíz. És már ezek közt is akad bőven olyan, amilyet korábban csak tudományos-fantasztikus filmekben láttuk. Képzeljétek el, amikor hasonlóból lesz száz, ezer! Nektek milyen feladatra kéne spéci app?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.