A Time cikke egy új tanulmányról ír, ami nagyon szépen rávilágít, hogy az önmagát túlságosan is komolyan vevő pénzügyi világ milyen banális szabályoktól vezérelve működik.

Úgy értem, hé, emberek, kiderült, hogy az ábécé-sorrend elején lévő cégek papírjaival jobban kereskednek, állítólag mert azok vannak elöl a listákon.

Így aztán az Apple is elég jó pozícióban van.

A tanulmány a Seton Hall és Yeshiva University kutatóitól ered, akik szerint a trend a modern korban is ugyanúgy megvan, mint ahogy megvolt évtizedekkel ezelőtt. Régen is szokás volt, hogy a telefonkönyvben az “AAA Avocados” nevű cégtől többet rendeltek, nem véletlenül lett ez a nevük ugye. Lusták vagyunk, ott a találat, hívjuk fel, áll az üzlet? Az emberek pedig hajlamosak elfogadni az első ajánlatot, mint megkeresni az optimálisat - állítják a kutatók. Ma szerintük ugyanígy olvassák végig a brókerektől kapott kimutatásokat a döntéshozók: ábécésorrendben. Apple, buy, Zynga, wft is that?

Hülyén hangzik, mi?

Itt van, hogy csökken a kereskedelem az ábécében haladva:

screen-shot-2014-12-02-at-11-49-29-am.png

Az ábécé elején lévő cégekkel 1,7 százalékkal kereskednek többen, és 6,1 százalékkal magasabbra értékeltek, mint a hátul lévők. És noha ez lehetne akár véletlen is, állítólag nem az.

Na, én akkor megyek bevásárolni. Kell vennem ablaktisztítót, almalevet, ajvárt. Zellert ráér holnap is.