Esküszöm, fogalmam sincs, hogy jutottam el a MacRumors 2001-es fórumoldalára, össze-vissza kattingattam, aztán váratlanul ott voltam, de olyan kincset találtam, amilyenre blogger nem is merne számítani, főleg nem az iWatch bejelentés után egy nappal, az időközben megjelent kommentek ismeretében.

Rég nevettem ennyit!

2001. október 23-ai bejegyzésekről van szó, ezen a napon mutatta be Steve Jobs a terméket, ami később megváltoztatta az Apple sorsát és egzotikus bogárból a világ egyik legnagyobb csúcsragadozójává tette: az iPodot. Ez volt az a készülék, ami kiragadta a vállalatot a marginális pc-gyártók közül, és elindította a növekedés útján, tele iPodokkal, iPhone-okkal, iPadekkel.

first-ipod.jpg

Nem túlzás tehát azt állítani, hogy azon a napon dőlt el, hogy az Apple-ből egy nap a világ legértékesebb informatikai mamutja lesz.

És akkor nézzük meg ennek fényében, mit gondoltak akkoriban a fórumozók a készülékről:

- Sírok. Azt hittem, valami értelmeset mutatnak be.

- Fasza, a világnak pont erre volt szüksége, egy újabb rohadt mp3-lejátszó. Steve, hol a Newton?

- Hát ez aztán őrülten forradalmi. Ahelyett, hogy ócska játékokat fejlesztetek, nem lehetne inkább, hogy rendbe tegyétek a drága és ócska szerverkínálatotokat? Vagy szerintetek tényleg az a jó irány, ha hülye fogyasztói termékeket dobtok piacra?

- El sem hiszem! Ennyi hype egy nevetséges kis kütyüért? Kit érdekelnek az mp3-lejátszók? Miért kellett ez? Ez annyira rossz irány! Annyira ostoba!

- Megnéztem a boltban. 399 dollárt akarnak ezért? Uh!

- 400 dollár egy mp3-lejátszóért! A kutya nem fogja vásárolni és valószínűleg elég hamar leállítják a gyártását!

- Mindez egy zenelejátszóért? Forradalmi eszköz? Jobs valóságtorzító mezeje elkezdte felfalni az agyát, ha egy másodpercig is elhiszi, hogy ebből sikeres termék lehet.

Imádom ezeket a kommenteket! És nem, nem kiválogattam a negatív hozzászólásokat, egyszerűen lefordítottam sorban egymás után majdnem mindet (volt még két pozitív és nyolc negatív bejegyzés).

További érdekességek:

- ne felejtsük el észrevenni, hogy Steve Jobs alatt már javában dübörgött a “Steve Jobs alatt ilyesmi elképzelhetetlen lett volna”-vonat.

- az iPod classicot, az eredeti lejátszó ötödik reinkarnációját egészen mostanáig árulták, tegnap fejezték be a forgalmazását.