A Financial Times szellőztette meg, hogy a jövő heti WWDC keynote-on az Apple egy új szoftverplatformot mutat majd be, ami a lakásban található automata rendszereket egyesíti. Világítást, termosztátokat, biztonsági rendszereket már eddig is irányíthattunk az eszközöket és az ehhez való szoftvereket kínáló vállalatok jóvoltából, a mostani lépés csak egy rendszerezés lenne. Mint az MFi: az Apple átvizsgálná, majd saját pecsétjével ellátva jóváhagyná a terméket, akár a saját infrastruktúráján keresztül promotálva/terítve.

promo-smart-home.jpg

Képzeljük csak el, milyen élénkítést, illetve minőségemelkedést hozna ez a piacon. Az Apple azt kínálja, hogy a lakásautomatikákat saját maga hirdeti és adja el Apple Store-okban, digitális áruházban. Reklámfilmeket készítene ezekről a rendszerekről, és felturbózná a keresletet az egész szegmensben. Sok startup vágna bele ebbe, hiszen a jó termék utáni második legnehezebb feladatot, az “és akkor ez hogyan jut el az emberekhez?” részt kiváltaná egy olyan cég, aminek nem kell az App Store-on kívül más referencia.

Persze más gyártani ötven alkalmazást, és megint más előrukkolni készre csiszolt, tökéletesen működő, innovatív és sorozatgyártásra kész termékekkel. Kisebb a mozgástér, sokkal nagyobb tőke szükséges, miközben kevesebb a hibalehetőség.

De az Apple nem siet. Nem kell akkorát szólnia, mint az App Store-nak, de ott kell lennie, hogy fogja a vásárló kezét. Aki nem is tudja, mit akar, de a Jetson család tetszett neki.