Januárban volt egy kimondottan szarkasztikus posztom arról, hogy az Apple újra bevezeti Indiában az iPhone 4-et. Nem tűnt jó ötletnek egy 2010-es technológiát nyomni annak érdekében, hogy egy nagyon széles, kevésbé tehetős réteg majd rákapjon.

iphone_hero_1_201006071.jpg

Úgy tűnik, nem is volt jó ötlet. Az Apple pár hónappal az indulás után leállította a dolgot.

A The Times of India írt cikket a dologról, azt állítva, hogy az Apple egyik kereskedő partnere elárulta: “az iPhone 4 elérte a célját Indiában: megduplázta az iPhone-tábort, egy év alatt 2,5 millió embert toborozva.” Ez pedig eléggé propagandaszagú, ugyanis a mostani akció négy hónapig sem tartott, egy évre vetíteni ezt erős csúsztatás. Ha viszont az iPhone 4 teljes korábbi életciklusát vizsgáljuk, akkor meg megint nem arról beszélünk, amiről kellene.

A helyzet az, hogy láthatóan az Apple is szeretné megcélozni az alacsonyabban fekvő piacokat. Nemcsak a pletykaindító lapok, de a cupertinóiak is meg szeretnék oldani, hogy legyen is olcsó iPhone, de a brand se veszítsen az értékéből. Először kitalálták, hogy az egy évvel korábbi modellt műanyag házba teszik, sokan ettől várták az áresést, de végül a célnál elvéreztek: véletlenül vállalhatatlan árcímkét tettek a termékre. Most meg visszamentek még két évet az időben, hátha a régi, elfekvő készleteket már adhatják olcsóbban. Úgy tűnik, ez sem jött össze.

Vagy kiürült a raktár, ki tudja.