Here's Why Microsoft's New Mobile Strategy Will Help It Overtake Apple In 3 Years

Ez a címe a Forbes-on nemrég megjelent cikknek, ami ebből adódóan azt állítja, hogy

a Microsoftnak van valami szuper mobilstratégiája, amivel három éven belül leelőzi az Apple-t.

Érdeklődve olvastam a cikket, tényleg tudni akartam, merre kormányoz a kormányos nélküli óriáshajó, mit találtak ki. A  Microsoft részvényeinek erősödésével indított az anyag, itt már azért gyanakodtam. De még mindig bíztam abban, hogy kiderül az Új Stratégia.

Hirtelen átvette a szót Todd Brix, a Microsoft Windows Apps and Store divíziójának vezetője, aki elmondta: egyetlen másik gyártóval nem cserélne a piacon, olyan jó stratégiát találtak ki. Kicsit kitért arra, hogy integrálták a Vine, Waze és Instagram szolgáltatásokat, és elérték a kritikus rajongói tömeget. Innen már úgy olvastam a szöveget, hogy Steve Ballmer hangját hallottam közben.

A lényeg itt volt, azt hiszem:

providing developers with easy to use tools and better ways to monetize their apps – cross platform

Vagyis a fejlesztőket könnyen használható cross-platform eszközökkel látják el, amivel egyszerre mindenhonnan fejhetik a lét. Itt szeretném megkérdezni a blogot olvasó fejlesztőket, örülnek-e ennek az ígéretnek?

1356785706_9cb37_todd-brix-windows-phone-640.jpg

A cikk még ment egy kanyart afelé, hogy a Windows Phone dinamikusan növeli a rajongótáborát, 156 százalékkal (2-ről 3,6 százalékra), meg hogy a Nokia nagyot durrant az App Social nevű közösségi megoldással, amivel bárki elkészítheti a kedvenc appjainak listáját és értékelését, ezek alapján lehet embereket követni, ha az ítéletükben megbízunk.

Végül elérünk a cikk összefoglalójához: mi az a két dolog, ami miatt a Microsoft lenyomja az Apple-t a mobilpiacon? Két válasz adódik a szerző Fidelman szerint. Egyrészt a Nokia népszerű a fejlődő világban, és itt csak az Android lehet a versenytárs, az Apple labdába sem rúg. Ebből következik, hogy a Microsoft darabszámban akarja lenyomni az Apple-t, most már ez is kiderült (eddig ugyanis ez nem volt meg).

Másodszor a Microsoft a sikeres Office 365 és Windows 8.1 szoftverekkel az enterprise felhasználókat, az Xbox-szal meg az otthoni júzereket vonzza be. Értitek. Ez egyfajta vertikális híd, ami összehúzza a világ összes emberét egyetlen platformra, hiszen mindenki szeretné mindenét mindenével integrálni. Ezért választja a maces az iPhone-t, a Gmailes az Androidot.

Lehet, hogy a Windows Phone lenyomja három éven belül az Apple-t, de az is biztos, hogy ez a cikk nem segített a folyamat realizálásában.

A végén még egy záradék: a szerző egy olyan cégnél igazgató, aminek a Nokia ügyfele. Kevés ilyen kerek anyagot olvastam az utóbbi időben. Minden a helyére került.