A legújabb számok alapján sokkal többet neteznek az iOS-felhasználók, mint az Android tulajdonosok. Áprilisból jönnek a számok: az Apple júzerei adták a teljes mobilforgalom 69 százalékát, míg az androidosok a 26,5 százalékát. Nemcsak ez a különbség érdekes, hanem a trend is: márciusban még 66,4 százaléka volt az Apple-nek és 28,7 százaléka az Androidnak.

vs.001.jpg

Ezek az értékek némiképp ellentmondanak az eladási számoknak, hiszen mindannyian tudjuk, hogy az Android a legnépszerűbb platform. De tegyük hozzá, hogy a mérés az Egyesült Államokban történt, ahol nem akkora a Google előnye, mint a világ többi részén. És persze az is hatással van a számokra, hogy míg az iPhone felsőkategóriás telefon, így aki megveszi, aktívan netezik, addig andoridos készülékből vannak 20-30 ezres modellek is és aki ezeket választja, nem feltétlenül kér 2-3-4 gigabájtos adatcsomagot a telefon mellé.

Ugyanakkor az Apple-barát elemzők szerin az Egyesült Államokban fordulni látszanak a trendek: míg korábban az Android megállíthatatlanul nőtt, most mintha csúcsra ért volna a platform. Nemcsak az adatforgalom csökkent ugyanis, hanem az eladott darabszám is: a tavalyi utolsó negyedévben még 53,4 százalék jutott a Google-nek, az idei elsőben 52 százalék. Nem nagy különbség, de tény, hogy legalábbis nem nő a megszokott tempóban a részesedés.