A Wall Street Journal írt először arról, hogy az Apple felvásárolta a WiFiSLAM nevű céget 20 millió dollár körüli összegért. Az Apple is elismerte az akvizíciót, de az okát nem árulta el. A szokásos szöveggel válaszolt: a cég időről időre felvásárol kisebb vállalatokat. Oszoljanakemberek nincsittsemmilátnivaló.

p1030831-600x600.jpg

Nem nehéz kitalálni, mihez kezdene az Apple az újonnan bekebelezett vállalattal. A WiFiSLAM ugyanis kifejezetten épületen belüli helymeghatározásra szakosodott, 2,5 méteres pontossággal képesek megmondani, merre vagyunk a falakon belül kizárólag az elérhető wifi-routerek adatai alapján.

A kulcs az alaprajzokban van: csak akkor van értelme az egésznek, ha az épületen belül a falakat is láthatod, vagyis az adott szolgáltatást előzőleg a megfelelő információkkal is el kell látni. A dolog egyébként nem újdonság, az androidos Google Indoor Maps szolgáltatása is hasonló lenne, a Menlo Park-iak több mint 10 ezer alaprajzot szereztek meg az elmúlt időben 13 országból. Lehetséges, hogy az Apple is ebben az irányban gondolkozik, bár a módszer még elméleti síkon is ködös. Ha ugyanis ez egy iOS-ficsör lenne, nem indulhatna el úgy a projekt, hogy légyszi támogassátok, és töltsétek fel a fájlokat a szervereinkre. Ez a Google asztala. Az Apple-nek magának kellene beszereznie ezeket, minél többet, hogy amikor élesedik a szolgáltatás, már használható is legyen - legalábbis a fontosabb piacok nagyvárosaiban.

És még ha össze is szednek 10 ezer rajzot - ami nem sok -, akkor is csak ott tartanak, mint most a Google. Egy olyan küzdőtéren (térképes szolgáltatások), ahol egyszer már nagyon kikaptak. Azért hajrá, de remélem van még a tarsolyban más is.