Pontosabban három. Az elsőből kiderül, hogy 2013. elején valamelyest javítani tudott pozícióján az Apple az amerikai okostelefonok piacán. Az eleve abszolút piacvezető iPhone részesedése 34,3 százalékról 37,8 százalékra emelkedett, szóval a gyártó még mindig rendíthetetlenül ül a trónon. Sőt, egyre rendíthetetlenebbül.
Az egyetlen konkurens, aki érdemi javulást tudott elérni, a Samsung volt, a koreai cég 1,9 százalékponttal javította részesedését, a többiek mind mínuszban, vagy épp stagnáltak.
Ha a platformokra koncentrálunk, akkor második helyre szorul az Apple a számtalan gyártó telefonján megtalálható Androiddal szemben. Érdekesség, hogy az említett időszakban a BlackBerry tovább gyengült, bár ez talán csak a kivárásnak köszönhető, senki sem akart BB-mobilt venni az új operációs rendszer és az új készülékek érkezése előtt.
A Windows Phone továbbra se érdekel szinte senkit az Egyesült Államokban.
És akkor a harmadik grafikon: itt ez a vicces kép, amiből kiderül, hogy az Apple és a Google részvényárfolyamának mozgása egy zéró összegű játszmának tűnik. Valójában persze nem az, mert az Apple többet esett, mint amennyit a Google erősödött, de hát értitek:
Erről jut eszembe, hogy olvastam egy remek cikket a napokban, amit szívesen belinkelnék nektek, de már nem tudom, hogy hol találtam. Lényeg, hogy az pont ezt a grafikont magyarázta. Pontosabban inkább azt, hogy miért szeretjük egyre jobban a Google-t, és miért egyre kevésbé az Apple-t, ami végső soron hatással van a részvényárfolyamok alakulására is.
Ebben a szerző leírta, hogy a Google bevétele továbbra is a keresőből és a csatolt reklámszolgáltatásokból jön, a többi termékkel szemben nem elvárás, hogy masszívan nyereséges legyen. Ebből és a cég nyitottságából fakad, hogy folyton olyan projektekről lehet olvasni a neten, mint a Google Glass vagy az önmagát vezető autó. A Google álmokat ad az embereknek, olyan termékeket, amik talán még csak fejlesztési szakaszban vannak, amik talán komoly bevételt sem hoznak majd soha, de a keresőüzletág lehetővé teszi az álmodozást, és a vásárlók alapvetően imádják azokat a cégeket, akik a jövő ígéretét adják nekik.
Az Apple ezzel szemben termékeket gyárt. Nem álmokat, hanem megfogható eszközöket, és minden készülékkel szemben elvárás, hogy az nyereséges legyen. Ettől még a termékek, amiket kapunk, tökéletesen működnek, az iparág élvonalába tartoznak, csak a társaság mögött nincs az az izgalmas plusz, amitől a Google hirtelen olyan menőnek tűnik. Vagy csak nem látszik: a tökéletesen eltérő vállalati filozófiából fakad, hogy az Apple-től sokkal kevesebb hír szivárog ki, és attól még, hogy nem beszél az önmagát vezető autóról vagy a fluxuskondenzátorról, simán lehet, hogy nagy erőkkel dolgozik rajta.
És amikor majd bemutatja, akkor az eszköz már készen lesz. Hazaviheted és utazhatsz az időben. Ettől a mentalitástól talán kevésbé tűnik varázslatos cégnek az Apple, és ez most, hogy az iPad óta semmi forradalmit nem rakott le a piacra, kicsit koptatja is a cég megítélését, de attól még a fejlesztések zajlanak és egészen biztosan kapunk még számtalan olyan eszközt Cupertinóból, amitől összeszarjuk majd magunkat.
Ha valaki tudja, mi volt ez a cikk, linkelje be kommentbe!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.