Pár hete volt szó a blogon az új Apple-reklámokról, amik sokaknál kivágták a biztosítékot, szakemberek közül is többen állították, hogy az Apple még nem adott ki ilyen rossz anyagot a kezei közül. Én megvédtem a reklámokat, azt állítva, hogy a cég piaci részesedésével együtt a kommunikációs nyelvezetnek is változnia kell, és szerintem az irány jó, csak csiszolni kell.

Betaláltam, pedig akkor még nem olvastam a BrandIndex friss Buzz score kimutatását, ami egy-egy márka elfogadását mutatja - egyesült államokbeli felnőtteket kérdeznek meg, hogy hallottak-e az adott márkáról, és hogy pozitív vagy negatív a benyomásuk az ismereteik alapján. A számok alapján a YouGov készített egy diagramot, amin egy érdekes változás látható: tavaly július óta magasabb a 35 év felettiek körében a brand elfogadása, miközben a fiatalabb generáció körében kissé csökkent a népszerűség.

apple_fans_old.jpg

A YouGov rögtön összefüggést is talált az új reklámok és a számok között. A 30 másodperces szpotokat ugyanis az olimpia alatt nyomták nagyon, ahol a 35 év feletti generációt könnyen meg lehet találni. De elég a reklámok üzenetére is gondolni - nem elsősorban a tech-megszállott fiataloknak van/volt szüksége a Genius segítségére. Egyértelmű, hogy az idősebb generációt szólították meg a mindig segítőkész Genius figurájával.

Ted Marzilli, a BrandIndex vezetője egy interjúban azt állította, hogy a folyamat természetes. Egyrészt köszönhető annak, hogy a versenytársak zárkóznak, és a fiatalok magától értetődő módon próbálgatják az új lehetőségeket például a tabletek piacán. Az pedig, hogy az idősebbek elfogadása nő, azt mutatja, hogy az Apple mainstream brand lett.

Lehet tehát azon vitatkozni, hogy a reklámok tetszenek-e vagy nem. Hogy szerintünk jó-e az üzenetük, vagy béna az egész. A lényeg nem ez, inkább az, hogy elérik-e vele, amit akarnak. Most az idősebbeket célozzák, ha pedig bennük megnő a bizalom a márka iránt, a hatás tökéletes.