Egyre komolyabbnak tűnik ez a probléma: ahogy a héten megírtuk, a 10.8-as OS X drámaian csökkentette az akkuidőt, sokan 30-50 százalékos visszaesésről írtak. Az előző cikkbe is linkeltem azt a fórumot az Apple oldaláról, ahol 31 oldalnyi panaszáradatból válogathattak a cég fejlesztői, ez azonban mostanra már 49 oldalasra hízott. De több tucat komment jelent meg nálunk is, és alig akadt köztetek olyan, aki ne visszaesésről számolt volna be.

Ami elég nagy baj.

Közben az Arstechnika elvégzett egy tesztet és lényegében bizonyította, hogy még a legmodernebb csúcsgépen is jelentősen csökken az akkuidő a 10.8-as telepítése után. Egész biztosan nem arról van tehát szó, hogy a régebbi hardverrel ütközik valamilyen módon a Mountain Lion.

A lap munkatársai fogták a 15-ös retina MacBook Prót, és ugyanazokat a teszteket futtatták rajta 10.7-es és 10.8-as alatt is. Nem is tesztek ezek, hanem életszerű feladatok: van benne böngészés Safarival és Chrome-mal, Twitter, iChat, Colloquy, TextEdit, Photoshop, Skitch, Mail és Outlook (ezek egyfolytában aktívak), míg a háttérben fut a Dropbox és a gfxCardStatus. A wifi bekapcsolva, a kijelző fényerejét meg felére vették vissza.

Akárhányszor futtatták le ezt a tesztek, néhány percnyi különbséggel ugyanaz a végeredmény jött ki egy operációs rendszeren belül, de a Liont a Mountain Lionnal összevetve már brutális a különbség: a stabilan 8 órás üzemidő stabilan 5 órásra esett vissza. Márpedig ez nem árnyalatokat jelent, ez sok ezer munkaórányi hardveres tervezgetés, bíbelődés konkrét elpazarlása és a gép üzemidőből is fakadó értékének az inflálódása.

uzemido640.001.jpg

Megoldás egyelőre nincs. Az egyik panaszkodó felhasználó ugyan kapott egy ígéretet az Apple-től, hogy egy szoftver update rövidesen rendbe rakja majd a helyzetet, de egy állítás nem állítás.

Mindenesetre a probléma talányos, mert a tesztelés közben az Arstechnika nem talált bizonyítékot arra, hogy a processzorhasználat nőtt volna, szóval valamelyik másik hardver, talán a grafikus gyorsító szívja le az akkumulátort.