Mindenki az új iOS-ről, meg az új OS X-ről beszél, és persze tényleg fontos topikok ezek, engem mégis legalább ennyire érdekelnek az új Macintoshok, amik szintén a WWDC-n mutatkoznak be (vagy néhány óra múlva). A többes szám azért helyes, mert elemzők szerint egy típust leszámítva lényegében a teljes géppark frissülni fog.

Amiről a legtöbbet tudunk, az a MacBook Pro: állítólag beesik a vékonyabb, Retina-kijelzővel szerelt 15 colos modell, de hardveroldalon minden adott ahhoz, hogy ugyanebből piacra dobják a 13 colos verziót is. A pletykák szerint kapunk egy kisebb ssd-t, a korábbinál valamivel nagyobb akkumulátort, amik simán ellensúlyozzák az alig valaki által használt optikai meghajtó kiszerelését.

De a hírek szerint hasonló sors vár a MacBook Airre is, azzal a kiegészítéssel, hogy ezeknél a gépeknél kevésbé lesz drámai az átalakulás: a felépítés lényegében nem változik, és a Sandy Bridge processzorok helyére ugyan Ivy Bridge kerül. Ez nem a 15-20 százalékos teljesítménynövekedés, hanem az új, csipbe integrált grafikus gyorsító miatt lesz fontos, hiszen az Intel HD 4000-es hardveresen támogatja a hd-nál nagyobb felbontású megjelenítést, mehet tehát az Airbe is a Retina.

A harmadik érintett fél az iMac, ami tavaly májusban frissült utoljára. Akkor sok hasznos funkció került a gépbe, például a FaceTime HD kamera és a Thunderbolt, most az Ivy Bridge-csipek mellett az ultra nagy felbontású kijelző a sanszos, de kérdőjelekkel.

Két gép maradt a végére: a Mac mini és a Mac Pro. Utóbbinak nagyobb szüksége lenne a frissítésre, hiszen a most érkező iMacek lényegében minden szempontból gyorsabbak lesznek a legtöbb Mac Prónál, ráadásul a behemótokban még Thunderbolt sincs. Viszont továbbra sincs olyan új hardver a piacon, amivel helyettesíteni lehetne a régit. A Mac mininél viszont egyszerű a váltás az új Ivy Bridge-processzorokkal, szóval ha a kettőből tényleg csak az egyik frissülhet, akkor az a Mac mini lesz.

De ahogy most állnak a dolgok, az is lehet, hogy nem kell a WWDC-ig várnunk, és a lelőtt bolt hamvaiból nemsokára Főnix-madárként szállnak ki az új típusok.