Eheti hirdetőnk a Digi2Real, ami egy szuper szolgáltatást takar iPhone-ra, amit mi is kipróbáltunk.

Képzeld el, hogy a pároddal kirándultok, és az iPhone-nal sikerül egy jó képet készíteni. Elindítasz egy programot, hogy javíts a színeken vagy egy effekttel tedd vonzóbbá az összhatást. Aztán gondolsz egyet, elindítod a Digi2Real appot, kiválasztod a képet, nyomsz egy megrendelést, és másnap már az ajtódon kopogtat a futár, és átadja a bekeretezett fotót. Meglepetés.

Ha egy Apple keynote-on mutatnák be, azt mondanák: a keretezés még sohasem volt ennyire szexi.

Elsőre ez tűnik fel, amikor az ingyenesen letölthető appot nézegetjük, aztán észreveszünk mást is. A képek és a keret is négyzet alakú, pont mint a legnépszerűbb iPhone-os fotóalkalmazások, például a Hipstamatic vagy az Instagram által készített képek. Ilyen fotókra szakosodott fotónyomtatás kész kerettel, paszpartuval pedig egészen egyedi szolgáltatás, főleg hogy nagyjából fél percig tart az egész megrendelési procedúra.

Én is kipróbáltam a dolgot, letöltöttem a Digi2Real appot, kiválasztottam egy korábbi fotómat. Direkt iPhone-nal fotózott, és Camera+-szal effektelt képet választottam, hogy lássam, így milyen lesz a végeredmény. De ugyanígy választhattam volna a telefonra lementett "profibb" képet vagy eleve négyzetes formában készített fotót is. Kiválasztottam a képnek nyomtatásra szánt négyzetszeletét, majd jött a keretválasztás. Lehet a legolcsóbb klipkeretes megoldást kérni, van fakeret és lehet vászonra nyomtatni, ekkor a keretre visszahajtják az szívósabb anyagot.

Én egy fakeretesre és egy vászonra adtam le a rendelést, a véglegesítő gomb megnyomása után megvártam, hogy feltöltse a fotót, kiválasztottam, hogy személyes átvétellel vagy kiszállítással kérem a képet, és már csak várni kellett. Elvileg legkésőbb másnapra ígérik a készítők a bekeretezett képet, de a valóságban egy-két órán belül már jött az email: elkészült a kép, a Mammutban átvehető. Ha házhoz szállítást kértem volna, még aznap feladják (15 óra körül összesítik a csomagokat, ez előtt kell leadni a rendelést), és másnap megérkezik az ország bármely pontjára.

Én épp Budán jártam, így megkerestem a Puskás Fotó üzletét. Így aztán megnézhettem azt is, mivel nyomtatják a képeket:

Megtudtam azt is, hogy nem volt egyszerű összehozni a szolgáltatást, a négyzet alakú keretet, ami a jó minősége mellett olcsó is, hogy ne kelljen sokat fizetni a vásárlónak, hasonló tulajdonságokkal bíró paszpartut, hagyományosnál vékonyabb vásznat, amit be lehet hajlítani 15-ször 15-ös keretre is. Megtalálni azt a nyomtatási méretet, ahol a végeredményen nem látszik az iPhone-os programok esetleges képméret-csökkentése, magyarul nem látszanak a pixelek, hiába nincs 5 meg 8 megapixel.

És tényleg nem látszanak. Ahhoz képest, amire vászonnál számítottam, sokkal élénkebbek a színek, de a fekete keretes papírra nyomott színei még mélyebbek. Hirtelen elképzeltem a lakásomat, ahogy az előszobában végigaggatom ilyen kisméretű, négyzetes fotókkal az emlékezetes pillanatokról. 

És akkor az árról: a legolcsóbb a klipkeretes, 20-szor 20-as kép 1500 forint, a fakeretes és a kis vászonkép 1900 forint, míg a nagyméretű, telibe nyomott 20-szor 20-as vászon 2900 forint. Teljesen vállalható árak, ha hozzávesszük a megrendelés egyszerűségét és a szolgáltatás gyorsaságát, engem abszolút meggyőztek.

A rendelésre alkalmas program innen tölthető le.