Az információ a Foxconn Taiyuan üzeméből jött, elég magas helyről. A gyár HR-vezetője csacsogott úgy az új iPhone piacra dobásának időpontjáról, mintha erre ő fel lenne hatalmazva, és nem tudná, hogy emiatt parázson áll majd hét napig. Nekünk ez persze csak jó.

A Maeil Business Newspaper nevű lap kereste meg a gyárat a rengeteg álláshirdetés miatt, amit kiadtak. Így terelődött a szó az Apple-re, a HR-vezér azt mondta, nemrég megkapták a megrendelést, október körül lesz a piacra dobás.

Múlt héten egy tobrozó iroda alkalmazottja volt jól értesült, viszont ő teljesen más időpontot mondott. Egy japán tévécsatorna forgatott náluk, az alkalmazott elmondta, az iPhone 5 miatt 18 ezer embert vesznek fel a Foxconnak (Kínában 5-ösként hivatkozna a hatodik generációs iPhone-ra). Majd hozzátette: júniusban érkezik.

Azt gondolhatnánk, hogy a felsőbb helyről érkezett információ a biztosabb, szerintem viszont a toborzó irodás ember is túl magasan van, hogy rálásson a dolgokra. Tapasztalatom szerint a takarítónőket kell megkérdezni, ők tudják az igazságot. Mindennel kapcsolatban.

Ezzel kapcsolatban van egy sztorim. Az egyik cégnél, ahol dolgoztam, épp a folyosón sétáltam, és azon morfondíroztam - már akkor pár napja ezen törtem a fejem -, hogy felmondjak-e, és ha igen, mikor és hogyan. Szembejön a takarító, akivel tulajdonképpen ugyanannál a vállalatnál dolgoztunk, azt mondja: hallom, felmondasz. Ez engem is meglepett, mert én még nem tudtam, de végül felmondtam, igaza lett.

Ezért mondom, hogy talán Tim Cook még nem tudja, mikorra sikerül legyártani a teljes induló készletet, de valahol, valaki már tisztában van vele, mit fog dönteni.