Alaposan megvizsgálták az utolsó negyedéves eladásokat és számos hasznos következtetést tudtak levonni a szakértők. Egyrészt megállapították, hogy a mocskosul olcsó, 200 dolláros Kindle Fire megmentette az Android-platformot, főleg ennek a készüléknek volt köszönhető, hogy a Google operációs rendszere nőni tudott a tabletpiacon.

Másrészt kimondták, hogy a teljes tabletforgalom 26,8 millió darab volt a tavalyi 10,7 millió darab után, ami 150 százalékos növekedést jelent, míg egész évben 66,9 millió készülék fogyott, szemben a 2010-es 18,6 millióval.

Hogy legyen mihez hasonlítani az eredményt, a netbookokból a legjobbnak számító 2009-es évben sem fogyott harmincmillió darabnál több, a tablet tehát egyértelműen nagyobbra nőtt a hasonló célokra szánt, szintén második gépnek használt elődjénél.

Százalékosan és darabszámban nézve is nagyon sokat lépett előre az Android: tavaly év végén még csak 29 százalék jutott a platformnak, idén már 39, de érdemes megjegyezni, hogy a növekedést nem egy év, hanem egyetlen negyedév alatt hajtotta végre a Google operációs rendszere. A szeptemberrel záródó negyedévben ugyanis még csak 27 százalékon állt az Android, gyengébben, mint tavaly, aztán októberben megjelent a Kindle Fire, ami egymaga összehozta a növekedés legnagyobb részét.

Az Apple továbbra is piacvezető maradt, bár kétharmados súlya 58 százalékosra olvadt, ez még mindig elképesztő előny, figyelembe véve, hogy a konkurens százalékok mögött számtalan gyártó megszámlálhatatlan terméke sorakozik.

És akkor jöjjenek a számok: