Hogy mennyire komolyan, az Adam Lashinsky Inside Apple című művéből kiderül. Hogy népszerűsítsék a szerzőt, kiadtak néhány részletet a könyvből, amire a blogok természetesen azonnal lecsapnak. Lássuk.

Azt mindenki tudja, hogy az Apple-termékek csomagolása néha egészen meglepő tud lenni. Nemcsak arról van szó, hogy esetleg nem hisszük el: minden belefér a kisméretű dobozba. Láthatóan rengeteg energiát fektettek abba, hogy minden a megfelelő anyagból készüljön, a megfelelő helyen nyíljon a doboz, és úgy tartsa elénk a terméket, hogy "meg akarjuk nyalni".

Az Apple szerint ugyanis a felhasználói élmény már a csomagolás kibontásánál elkezdődik. Már akkor, amikor felemeljük a dobozt, vagy letesszük az asztalra, hogy kibontsuk.

Cupertinóban állítólag van egy külön csomagolószoba. Lashinsky leírja, hogy egy alkalommal ebben a szobában iPod-csomagolások százai voltak feltornyozva. Prototípusok, amikből ki kellett választani, melyik lesz a tökéletes. Egy dizájner egyszer hónapokig ebbe a szobába költözött, hogy nyitogassa a dobozokat. De akár egyetlen címkének is, ami a csomagoláson a bontás helyét mutatta, hatalmas figyelmet szentelnek. A dizájner végtelen mennyiségű nyilat, matricát gyártott, különböző színekben, ebből választották ki a legmegfelelőbbet.

A Samsung-per kapcsán erről is volt szó, bár a legkevésbé figyeltünk fel rá. Pedig a sok-sok munkaórával kitalált csomagolás ugyanis szintén olyan szellemi termék, amit aztán könnyen le lehet másolni 0 dolláros dizájnköltséggel.

Hogy mi a rossz út, arról egy 2006-os videót ástak elő az iOnApple-nél, ami azt mutatja be, mi lenne, ha a Microsot tervezné újra az iPodok csomagolását:

És hogy ez mennyire jelen van napjainkban is, arról @sdw tweetje ad igazolást. Így ad el laptopot az Apple- és így a HP. És valahol a weboldal is a csomagolás része.