A Nintendo elnöke igazi látnok volt, amikor 2010-ben a jövő ellenségének nevezte az Apple-t és az iOS-t: előre látta, hogy a gyorsan terjedő mobilplatform az App Store-ral és az egyre erősödő hardverrel nemsokára komoly csapást mérhet az eladásokra, és a jelek szerint igaza volt.

Ez történt az amerikai hordozható játékok piacán az elmúlt két évben:

Jól látható, hogy 2009-ben még a bevételek 70 százaléka a Nintendóé volt, 11 százalék jutott a Sony-nak és 19 százalék az épp erősödő iOS-nek és Androidnak.

2011-re megfordultak az arányok: a Nintendo piaci részesedése felére esett vissza, a Sony lassan láthatatlan lesz, míg a forgalom kétharmada már a két nagy mobilpatformhoz köthető.

Persze ne felejtsük el, a grafikonok részesedést, és nem bevételt jeleznek. A torta mérete ugyanis 2,7 milliárdról 3,3 milliárdra nőtt, így 2011-ben még csak 1,89 milliárd dollárt ért a Nintendo kétharmada, most 1,2 milliárdot az egyharmad. Ez azonban még így is súlyos visszaesést mutat, meg azt is, hogy milyen hatalmas bevételre tett szert az iOS és az Android fejlesztőtábora.

A nagy változás egyébként nemcsak az újdonság varázsának, hanem az eltérő piaci szemléletnek is köszönhető: a két mobilra egyrészt sokkal könnyebben vásárolhatunk programokat az online boltokon keresztül, másrészt sokkal olcsóbban is, és az emberek rászoktak arra, hogy inkább vesznek 5-6 néhány dolláros programot, mint egy 25 dollárost.