Egy tajvani lap a Foxconnra hivatkozva azt jelentette, hogy az iPad 2-re a kereslet jóval nagyobb a vártnál, így a korábban jósolt 14 milliós harmadik negyedévi darabszámot 20 milliósra növelték. Az újság is megemlíti, hogy ez 43 százalékos növekedést jelent az eredeti megrendeléshez képest, ami egyébként megerősíti a korábbi elemzéseket, ezek ugyanis szintén príma negyedévet jósoltak.

Hogy lássuk, miről beszélünk: az Apple 9,25 millió iPadet értékesített a második pénzügyi negyedévben, és 14,8 milliót 2010-ben, ezt az eredményt tehát várhatóan most egyetlen negyedév alatt meg fogja haladni.

Átnéztem a korábbi elemzői jóslatokat is, és a mostani számok ezek fényében is megdöbbentők: az iSuppli például hétmillió iPadet jósolt tavalyra, és háromszor ennyit 2012-re, ezzel szemben már idén, méghozzá alig három hónap alatt összejött ez a szám.

Az iPad tehát szépen fogy, és egyelőre semmi sem utal arra, hogy csak egy lufi lenne: a vásárlók elégedettek, ráadásul nem egy olyan ismerősöm van, aki már a napi munkára sem nagyon használna mást, és a laptopot vagy az asztali gépet is csak elvétve kapcsolja be, amióta megvette a tabletet.

A koncepció tehát bevált. Megint.