A ChangeWave legújabb kutatásában 4163 embert kérdezett meg (ezek közül több mint négyszáz nem az Egyesült Államokban lakik) és arra jutott, hogy a felhasználók jelentős része, egészen pontosan 46 százaléka iPhone-t venne a legszívesebben. Ennél csak egyszer, tavaly júniusban, az iPhone 4 bemutatásakor volt lelkesebb a vásárlóközönség.

Vicces látni, hogy az Android alig 32 százalékon, a BlackBerry meg 4 százalékon áll.

Főleg, hogy a Google OS-e jelenleg a legnépszerűbb platform, már ami a tényeket és nem a vágyakat illeti: ha lehet hinni ennek a táblázatnak, elég sokan vannak úgy a dologgal, hogy legszívesebben iPhone-t vinnének haza, de talán az ár miatt, inkább az Androidot választják. Ez a platform ugyanis már harmincezres mobilokon is elérhető. Lényeg, hogy a fenti számokkal szemben a valóságban az Androidnak 36, az Apple-nek 26, a BlackBerry-nek meg 23 százalék jut, utóbbi szintén meglepő, főleg ahhoz képest, hogy csak 4 százalék szeretne ilyen platformot magának. Biztos véletlenül veszik.

Érdemes egy pillanatra visszakanyarodni arra a tényre is, hogy az iPhone szinte még sosem volt ennyire a vágy tárgya: a jelek szerint bejött az Apple-nek az a taktikája, hogy eltolta az ötödik generáció premierjét, hiába koros már az iPhone 4, az emberek egyszerűen szeretik a készüléket, megint sikerült tehát valami időtállót alkotni ebben a rohanó világban.

Kiderült az is, hogy a már a készülékeket használó vásárlók közül az iPhone-osok messze a legelégedettebbek, másodikok az androidosok, de ez nem igaz, mert valójában a Windows OS-esek: összetettben ugyan csak 27 százalékot kapott a Microsoft operációs rendszere, de ez a nagyon béna Windows Mobile 14 százalékából és az elég népszerű Windows Phone 7 57 százalékából jött össze.

Tisztán látszik tehát, hogy a redmondiak nagyon jó úton indultak el, csak a statisztikákban még lehúzza őket a nehezen vállalható múlt.

Kiderült egyébként az is, hogy az iCloud-bejelentés az Apple-hívőknél 29 százalékkal, a nem Apple-hívőknél 13 százalékkal növelte az azonnal-akarok-egy iphone-t-o-metert.