Azt eddig is tudtuk, hogy az iAd szolgáltatással nem minden nagyvállalat értett egyet, nekik az Apple nyitva hagyta a kaput, hogy keressenek más reklámszolgáltatót. Egyrészt a magas minimum rendelési összeg, másrészt az Apple állítólagos kekeckedései riasztották el például az Adidast vagy a Chanelt.

A konkurenciához fordulásnak azonban egy igen sajátos módját választja a Toyota a hírek szerint, állítólag a Cydiában jelennének meg egy iOS-theme-mel. Ez egyrészt lehetőséget ad nekik minden grafikai elem egyedivé tételére (a képek szerint az ikonokat és a csúszkát is átrajzolták a Scion tC formájára), másrészt nyilván sokkal olcsóbb így hirdetni, mint a hivatalos utakon.

A Nissan iAd-reklámját maga Steve Jobs mutatta be az egyik keynote-on. Kérdés, hogy a Toyota ilyenfajta válasza milyen reakciókat kelt, és hogy az Apple-nél emiatt kap-e valaki spontán agyfaszt így hétfő reggel.