A Dell marketingvezetője, Andy Lark megköszönte Steve Jobsnak a munkát, amit a tabletpiac létrehozásában végzett, majd szépen eltemette az iPadet. A haldoklás jeleit mostanában igencsak jól leplező tablet Lark szerint csak akkor jó, ha "rengeteg pénzed van és egy szigeten élsz", amivel bizonyára arra célzott a vezető, hogy az iPad az egyik legolcsóbb készülék a mezőnyben és erre van messze a legtöbb alkalmazás. A fickó azt állítja, hogy a nyitott, egymáshoz sok szállal kötődő vállalatoknak egyszerűen nem jó megoldás az iPad, és ez az a körülmény, ami miatt az androidos tabletek nyerni fognak, az Apple készüléke meg szükségszerűen mélyrepülésnek indul.

Lark utalt arra is, hogy az iPad billentyűzettel, egérrel és házzal 1500-1600 dollárba kerül a drága kiegészítők miatt, ami az iparági átlag duplája. Azt most hagyjuk figyelmen kívül, hogy a tabletvásárlók mekkora százaléka vesz ilyesmit a kütyühöz, inkább koncentráljunk arra, hogy mindezt már 200 dollárból be lehet szerezni egyenesen az Apple-től, szóval az 1500 dollár inkább 700: pont annyi, amennyibe Lark szerint az androidos versenytársak kerülnek.

Egyébként sosem értettem ezeket az üzengetéseket. Ha valaki versenyképes akar lenni, gyártson jó termékeket, ahelyett, hogy hülyeségeket beszél. A nagy tömegeket úgysem érik el Lark szavai, akik meg döntési helyzetben vannak, akik egy nagyvállalat éves beszerzését intézik, azok úgyis pontosan ismerik a saját preferenciájukat és a piaci viszonylatokat, így aztán nem fogják bevenni, hogy egy iPad kiegészítőkkel 1500 dollárba kerül.

A Dell egyébként eddig főleg az ötcolos Streak nevű tablettel villantott, ami Walt Mossbergtől a tavalyi év legrosszabb kritikáját kapó terméke, bár a mostani szóháború után valószínűleg egy kicsit jobb lett a Streak, és a használati értéke is érezhetően javult.