Kipróbáltam az új gépet, a legolcsóbb, legkisebb MacBook Prót, a 2,3 gigahertzes Core i5-össel szerelt alapmodellt. Több dologra is kíváncsi voltam: hogy változott a rendszer összteljesítménye, a grafikus gyorsító sebessége és az üzemidő. Ellenfélnek az előző két generáció 13-asát raktam be, bár nem a közvetlen elődmodellt, olyat ugyanis nem találtam: az én, 2,53-as Core 2-essel és Geforce 9400-zal szerelt laptopom, és a másik, 2,6-os Core 2-essel és Geforce 320M-mel szerelt tesztgép is az erősebb konfigurációt jelentette eddig a 13-as kínálatból, szóval valójában a 2,7 gigahertzes Core i7-essel szerelt új 13-ast kéne harcba küldeni ellene, de a különbség így is nagyon látványos lesz.

Xbench alatt például látszik, hogy míg a 2010-es gép alig volt gyorsabb a 2009-esnél, addig az új modell még a két régi erősebbtől is alaposan elhúz.

Gekkbench alatt még keményebb az eltérés, az új processzor alacsonyabb órajelével is megeszi reggelire a régi modelleket.

Ahogy azt sejteni lehetett, a grafikus gyorsító nem az új MacBook Pro erőssége, de az tisztán látszik, hogy a processzorba integrált csip sokkal jobb, mint a korábbi inteles borzalmak: a Geforce 320M-mel tartja a lépést, a Geforce 9400M-et meg kiröhögi:

Az üzemidő kicsit csalódást okozott, amikor terhelés nélkül futott a gép, majdnem annyi ideig bírta, mint az elődmodell, és jóval tovább, mint a kettővel ezelőtti generáció, teljes terhelés mellett viszont csak annyi ideig bírta egy feltöltéssel, mint a 2009-es generáció. Hiába, a Core i5-ös falánk vadállat is tud lenni.

Még egy érdekességet figyeltünk meg: a betöltési sebességet. Az új gép merevlemezéről szempillantás alatt indulnak el a programok, nem nagyon találtunk magyarázatot rá, de amikor egy Safari, Photo Booth, Photoshop, Activity monitor, Disk utility kombót nyomtunk, az én merevlemezzel szerelt laptopom alaposan lemaradt, az új meg kábé olyan hamar végzett, mint egy ssd-vel szerelt MacBook Pro.

Szóval jó kis gép lett ez, bár én némi plusz üzemidőnek jobban örültem volna, mint a teljesítménynövelésnek, de hát mindent nem lehet egyszerre.

A gépet a Stylebolttól kaptuk tesztelésre.