Ritka esetek egyike, de olvasói levelet közlünk. Enrico Palazzo megvette első iPhone-ját, és meglepő dolgokat tapasztalt az akkukapacitással. A mobil használatot jelez akkor is, amikor nem használták (persze a háttérben folyó push-t is nevezhetjük használatnak, ha nagyon akarjuk), meglepő ütemben zabálja az akkumulátort, és így tovább. Olvassátok el, aztán ha hasonlót, vagy épp ellenkezőt tapasztaltatok, ne hallgassátok el a kommentben.

Íme:

Az elsők között vehettem át múlt pénteken a már nagyon várt új telefonomat, de az örömöm nem tartott sokáig, ugyanis teljes töltéssel még a munkaidő végét sem bírta ki az iPhone 4. Ezt az első napokban betudtam a folyamatos nyomkodásnak.

Aztán egyre gyanúsabb lett a dolog, hisz tegnap nem volt időm még ránézni se, délután 4-re mégis megadta magát (keveset telefonáltam rajta, pár perc böngészés, RSS). Gondoltam, utánajárok a problémának és pontosan dokumentálom a jelenséget. A telefonról letöröltem a csevegő alkalmazásokat (sorra számolnak be brutális akkugyilkolásról például a Skype miatt), csak két push mail-hozzáférés maradt aktív a háttérben. A fényerő háromnegyedesre állítottam, az automatikus szabályozást bekapcsoltam, így várta a tesztet a teljesen szűz, tehát nem backupból telepített rendszer.

Kezdetnek 100 százalékra töltöttem, este nyolc körül fejeztem be a műveletet. A start időpontja legyen 20:30.

Következő lépésként stressztesztnek tettem ki, ami folyamatos használatot, wifin keresztül végzett böngészgetést, töltögetést jelentett, hogy megtudjam, a tényleges használat mennyire meríti

Egy óra alatt 14 százalékos volt a csökkenés, a második órában újabb 17 százalékos jött össze. Mindez még teljesen normálisnak mondható, hisz tényleg ment a telefon két teljes órán át, ezalatt csökkent kábé harmadával a kapacitás, ami felszorozva körülbelül hozná az Apple ígéretét.

Két óra használat után kikapcsoltam a készüléket és nyugovóra tértem, várva a reggeli eredményt, ami meglehetősen sokkoló volt, kiderült ugyanis, hogy alva telefonáló vagyok, hisz húsz perc aktív használatot mutatott a készülék, ami 9 százalékos csökkenéssel járt.

Ezt követően vagy negyed órán át reggeli RSS feedek-et olvastam, amit 7 százaléknyi akkukapacitásba került, és a készülék 32 percnyi használatot jelzett, majd megint nyugvó állapotba kerültem.

Másfél óra múlva ránéztem: 4 perc aktív használattal növekedtünk, pedig hozzá sem értem a készülékhez. Következő csekkolás: csak 3 százalékos csökkenés 2 óra alatt, de valahogy megint 10 perc aktív használatot hozott össze a táskámban. Ebben az ütemben csökkenve egyébként 66 órát bírna standby-ban a telefon.

Mennyit is ígér Steve?

300-at.

Ebédnél öt-hat perc alatt átfutottam az RSS feedeket, ez igen sokba került: 19 százalékos volt a csökkenés, ráadásul a belső óra szerint 1 óra 8 perccel nőtt az aktív használat.

Újabb egy óra alatt pihenés alatt már 46 perccel nőtt papíron a használat, 12 százalékkal csökkent a kapacitás, ami a következő órában megismétlődött. Szerettem volna 16:00-kor még egy mérést csinálni, de 15:59-kor a telefon kikapcsolta magát.

Ez alatt az időszak alatt EGY percet beszéltem (fel kellett vennem, egyébként a másik telefont használtam a teszt alatt), és összesen 2,5 órát használtam, a teljes készenléti idő meg kevesebb volt, mint 19 és fél óra.

A telefon használati kijelzője jobban hazudik, mint egy politikus, amit alátámasztanak a részletesebb adatok. A 3G-n elküldött adat például mindössze 2,5 megabájt volt, a fogadott 10 megabájt, nagyvonalú ráhagyással. Emailből nyolc érkezett, ezeket nem néztem meg.

Ráadásul úgy tűnik, nem vagyok egyedül a problémával, ez csak az egyik téma a hivatalos apple supportnál amin sorra jelzik a felhasználók a gondokat, persze jönnek a használhatatlanabbnál használhatatlanabb, kuruzslás szintű ötletek, mint pl a Gamecenter kikapcsolás (el se indítottam), resetelgetés (megcsináltam), nem backupból telepítés (első iPhone-om, nem volt miből) és társaik. 

Én nagyon várom mit lép az Apple, szerintem ez a valós probléma, nem az antenna-gate, de azt hiszem, erről nem lesz magyarázó konferencia. Nálatok mi a helyzet?