Az Appleblog szakértője, i-Doki visszatér, és megmondja a tutit az iPhone-okról.

Aki már azt gondolta, hogy a cikksorozatom egyetlen részből áll, azt megnyugtatom, megérkezett a második rész. A mai posztban az iPhone 2G, 3G és 3GS-ről írok, a leggyakoribb meghibásodásokat és szériahibákat gyűjtöttem össze.

Kezdjük a meghibásodásokkal.

Talán a leggyakoribb hiba az iPhone érintőfelületének, az előlapi üvegnek a megrepedése, széttörése.

Ez történhet akár egy jól irányzott hajítástól, de megeshet akár egy alig húsz centiméteres zuhanástól, majd parkettára csapódástól is, ahogy az velem történt, miközben békésen ücsörögtem a kanapén. Ahogy a beszámolókból leszűrtem, a törések leggyakrabban akkor történnek, amikor a telefon az oldalára vagy sarkára esik. Sajnos van már hasonló tapasztalat az új iPhone 4-ről is. Egy kedves ismerősöm, aki az elsők között vásárolta meg a telefont, már a második napon szerencsétlenül járt egy hasonló leejtés után. Sajnos az Apple által hirdetett törésmentes kijelző és hátlap sem tud ellenállni a newtoni hatásoknak, és a hátlap üvege akár már egyetlen leejtéstől - igaz minimálisan, de - megrepedhet.

A második leggyakrabban előforduló iPhone-meghibásodás a beázás.

Ez sokféleképp bekövetkezhet, szereltem olyan készüléket, ami a wc-be esett, olyat, amiről egyszerűen megfeledkeztek, és egy ruhás medencébe merülés során vesztette eszméletét, sőt, komoly problémát tud jelenteni az is, ha valaki a zuhogó esőben egy külső zsebben felejti az iPhone-t. Gyakori persze az is, hogy valami jó buli alkalmával a mobillal is megkóstoltatják az italokat, de történhet beázás akár egy kézmosás utáni vagy zuhanyozás közbeni kézbe vételtől is.

A beázás hírnökei a telefon három pontján elhelyezett indikátormatricák, melyek az alaplap két szélén és a töltőcsatlakozó alján helyezkednek el. Utóbbi már minimális párától is pirosra színeződik, és sajnos minden beázás a garancia elvesztését eredményezi.

A legjobb amit tehetünk, ha drágaságunk beázott és nem vagyunk birtokában szervizes tapasztalatoknak, hogy azonnal kikapcsoljuk és - ha épp akad kéznél - egy szétbontott gyerekpelenkába, a granulátum közé rakjuk, amíg szakemberhez nem kerül, természetesen mi is foglalkozunk ilyen hibákkal. Ha nincs pelenka, egy zacskó még meg nem főzött rizs közé tegyük. Ami nagyon fontos, hogy beázás után ne próbáljuk bekapcsolni, töltőre tenni, mert a keletkezett zárlatok miatt végleg elbúcsúzhatunk telefonunktól.

A beázásra több eredményes tisztítási módszer is létezik, de ezeket csak szakemberek tudják elvégezni, speciális berendezéssel. Általában a beázott iPhone-ok 60-70 százaléka szerencsére megmenthető.

Leejtéstől, beázástól a gombok is érzéketlenné válhatnak. Ezek a kapcsolók szalagkábelekkel vannak összekötve, és általában cseréjükkel vagy javításukkal újra használhatóvá válik a telefonunk.

Folytassuk a szériahibákkal. Ezek lehetnek burkolati és elektronikai hibák is.
Burkolati hiba, mint azt sokan tapasztalhattátok, a krómozott oldalsó gombok, a hangerő szabályozók és a némító kiesése és elvesztése.

Másik jelentős burkolati hiba a hátlap megrepedése a töltőcsatlakozónál és a fülhallgató csatlakozó körül (fehér hátlapnál szinte bárhol).

A forgalmazó mobilszolgáltató ezt készülékcserével orvosolja, garanciális időn belül, ha egyéb külsérelmi nyom nem látható. Amennyiben más külsérelmi nyomot találnak az iPhone-on, akkor a garanciás igényt elutasítják. Általában ez a jellemző, és meghökkentő árajánlatot adnak, ha így járunk, érdemes felkeresni egy nem hivatalos szervizt.

Az elektronikai szériahibák inkább az iPhone 3G-re jellemzők, és leginkább a wifi-chip és a gps gyengeségében szoktak megmutatkozni. A wifi elgyengülése körülbelül az esetek felében javítható, ha a beállításokban nem a “No WIFI” felirat jelenik meg, hanem csak a megtalált hálózatokba képtelen valamiért bejelentkezni a telefon. Előfordulhat az is, hogy nem megfelelően lett beszerelve a wifi és a bluetooth antenna, ilyenkor az antenna cseréjével is megoldódhat a probléma. A képen bal oldalon egy rosszul beépített antenna maradványa látható.

A gps-problémák egy része szoftverfrissítéssel megoldható, de amikor a gps nem talál jelet szoftverfrissítés után sem, akkor - ha csak nem adjuk alaplap cserére a fejünket -, sajnos le kell mondanunk erről a szolgáltatásról. A mobilszolgáltató ezeket a problémákat garanciális időn belül a készülék cseréjével oldja meg.

Következő cikkhez szeretnék alternatívákat felajánlani, válasszatok, hogy miről olvasnátok szívesen, a legtöbb kattintás nyer: