Decemberben az elsők közt írtuk meg a pletykát, hogy Magyarországon is beindul a szolgáltatás, aztán pár órával később elsőként szállítottuk a hivatalos visszaigazolást, meg az url-t, ahol meg lehet rendelni a könyveket.

Szívemen viseltem a book hazai pályafutását, mert szerintem majdnem olyan közel hozza Magyarországhoz az Apple-t, mint a várhatóan idén érkező iTunes Music Store. Viszonylag egyszerűen, kényelmesen juthatunk olyan szolgáltatáshoz, ami korábban nem, vagy csak nehézkesen volt elérhető, és mivel az elmúlt években végigkövettem azt a háttérmunkát, amit az Apcom, és azon belül a projekt hazai felelőse, Krajczár Péter végzett az iPhoto Book beindításáért, tudtam, hogy igazán jó minőségre számíthatunk.

Voltak fontosabb állomások, valamivel több, mint másfél éve például már láttam egy próbanyomatot, ami nagyon ígéretes volt, azóta viszont a legutóbbi pletykákig gyakorlatilag csak a karácsony-környéki sajtótájékoztatókon került elő a book: az Apcom aktuális vezetője ilyenkor sajnálkozva elmondta, hogy már megint lemaradtak a karácsonyi szezonról, a többi meg néma csönd. Pár napja készítettem egy interjút Krajczárral, aki elmondta, hogy mennyi nehézséget kellett legyőzni a book beindításához, a beszélgetést nemsokára elolvashatjátok az oldalon, most azonban koncentráljunk a termékre.

Szóval januárban volt Dóra születésnapja, erre állítottam össze egy albumot. Kíváncsi voltam, mire képes a technológia, szóval nem a naptárat vagy az üdvözlőlapot, hanem a könyvet választottam, abból is a legnagyobbat, a kemény borítós, extra nagy méretűt. Egy 33x22,5 centis albumot kell elképzelni, valamivel nagyobbat, mint Az emberiség krónikája, amit még 12 évesen nyertem meg az MTV Észbontó című műsorában a Pina-szó váratlan kimondásával, de ez egy másik történet. Lényeg, hogy elég nagy könyvről van szó.

Mostanra sikerült megoldani a borító nyomtatását is, ami ugye sokáig azért jelentett problémát, mert viszonylag kevés gép képes megenni a legalább 66 centi hosszú papírt. A végeredmény viszont remek, bár a borító szerintem elbírna valami védőcsomagolást, vagy egy ellenállóbb, csillogó papírt, mert ami most van rajta, az leginkább egy matt rajzlapnak tűnik, éppen ezért kellőképpen sérülékeny.

Ami viszont belül van, arra nem lehet kifogás: a fűzés (ragasztás) kiváló munkának tűnik, az oldalak nem akarnak kiesni, körülbelül harminc átlapozás után is ugyanúgy tartják pozícióikat, mint az első alkalommal.

A nyomtatás minősége szintén első osztályú. Egy szülinapi album összeállításakor elkerülhetetlen, hogy régi, kis felbontású, vitatható minőségű fotók kerüljenek a könyvbe, de még ezek sem néznek ki bántóan csúnyán, nyomtatás közben eltűnt a hibák jelentős része. Az új képeket meg ugye 33x25,5 centiméterig nagyíthatjuk, ami valóban óriási: nagyobb, mint a 13,3-as laptopom kijelzője, körülbelül a 15 colos MacBook Prón lehet hasonló, persze kevésbé megfogható az élmény. Egyetlen észrevételem talán az, hogy a színek lehetnének valamivel erőteljesebbek, ragyogóbbak, alapvetően azonban tény, hogy a Book egy-egy profi képeskönyv minőségével vetekszik, ami óriási eredmény egy egyetlen példányban kinyomtatott anyagtól.

 

A termék persze nem olcsó, egy ötven-hatvan oldalas extra méretű könyv már húszezer forintba kerül, de a még mindig látványos, 21,5x28 centis nagy méretű könyvben ugyanez kijön 14 ezer forintból. Nem olcsó ajándék, de óriási örömöt lehet okozni vele, ráadásul az egyedi, minőségi nyomtatás mindenhol drága mulatság. A magyar szolgáltatás ára megegyezik a némettel, szóval most még a szokásos, kelet-európai felárat sem kell megfizetni.

A magam részéről nagyon örülök az iPhoto Book megjelenésének, szerintem egy igazán kiforrott, minőségi Apple-szolgáltatással lettünk gazdagabbak, ami remekül jön fontos évfordulókon, eseményekkor, hiszen úgy tudunk egyedi ajándékot adni, hogy közben nincs a végeredménynek technocolos amatőrszaga.

update: iTablet!

Share