Nézzétek el nekünk, ha az év első napján egy előre megírt interjúval készültünk. Jelenleg valószínűleg épp a fürdőben próbálok értelmet keresni a tekintetemben, majd miután a tizenkilencedik alkalommal sem sikerül a kívánt művelet, visszafekszem aludni még egy órát.

Viszont ti, akik frissen és üdén kezdtétek az újévet, esetleg egy szilveszteri extra hosszú csoportos meditáción, esetleg maratoni szexcsatán vagytok túl, biztosan örültök egy újabb magyar játék bemutatásának. Ebben a játékban azonban nem az a csudálatos, hogy mennyit adtak el belőle, vagy hogy meddig tartott átnyomni az Apple-cenzúrán. Ez a játék azért érdekes, mert nincs grafikája EGYÁLTALÁN. És mégis szeretek vele játszani. Tóth Milánnal beszélgettünk a hangyákról és egyéb objektumorientációs technikákról.

Szia. Mondj pár szót magadról.

Sziasztok. Tóth Milán vagyok. 2001 óta dolgozom programozóként, főleg flash actionscript és Java nyelven. Nagy almafanatikus vagyok, 2 évvel az iPhone megjelenése után döntöttem úgy, csinálok valamit a csodakütyüre, mivel volt egy kis szabadidőm. A vicces az, hogy nem volt iPhone-om, és nem is nagyon vágytam rá, mert túl nagynak találtam. De a teszteléshez muszáj volt egy ütött-kopott példányt vennem, amit már a harmadik napon annyira megszerettem, hogy lecseréltem a régi telómat. Kiderült, hogy nem is olyan nagy, mint amilyennek hittem, belefér a nadrág öngyújtó-zsebébe, ami a legfontosabb szempont.

Mesélj nekünk a programodról.

A Termite egy végletekig lecsupaszított valós idejű akció-stratégia, amit játszhatunk akár 20 - 30 másodperc hosszúságú menetekkel, vagy a sebességcsúszkától függően 5-10 percesekkel is. A lényeg az idegen termeszek és királynők tömeges lerohanása és megsemmisítése.

Hol vannak a termeszek? Én csak zöld négyzeteket látok.

A grafika meglehetősen old-school, pontosabban nincs, de a részecskerendszerek mozgása és a totális megsemmisítés érzése mindenért kárpótol. Továbbá benne foglaltatik 18 gyári pálya, egy pályagenerátor és egy pályaszerkesztő is az idő múlatásának megsegítéséhez.

Egyébként azon vettem észre magam, hogy tényleg többször kipróbáltam a játékot. A termesz-négyzetek mozgása tényleg egyedi, olyan hangyaszerű. Létezik valami hangyafüggvény?

A hagynák mozgása teljesen véletlenszerű, minden lépésnél változtatok egy kicsit az irányon. Ha célt fog a hangya, vagy hazamegy a királynőhöz, akkor természetesen célra tart, de ez esetben is bóklászik egy kicsit a direkt irányhoz képest. Pár évvel ezelőtt nagyon rákattantam a részecskeprogramozásra, az egyik legnagyszerűbb dolognak tartom a programozásban. Iszonyú komplex történést és rendszereket lehet létrehozni úgy, hogy nagyon egyszerű szabályokat követnek a rendszer alapelemei, és az egymás közti tömeges interakció teszi megfoghatatlanná az egészet. Akkor találtam ki, hogy kéne programozni egy egyszerűsített hangyabolyt, és a programozás közben kiderült, hogy piszok jól lehet szemléltetni vele az objektumorientációs technikákat a különböző hangyatípusok miatt, így cikk is született belőle.

Ebből meg a játék született.

Igen, ezek után kézenfekvő volt, hogy ezt ültessem át iPhone-ra, és legyen valami kis interakció és játékszerűség is benne, így irányíthatóak lettek a hangyák, és klassz tömegmészárlásokat lehet levezényelni.

Nekem tetszik, amolyan minimál-Warcraft, megérdemelne egy szebb ruhát, nem?

Megérdemelne egy szebb ruhát, ha egy vállalkozó kedvű grafikus csinálna hozzá valami pofásat, én szívesen beleraknám, és fizetségként belekerülne a neve a credits-be.

Köszönjük, további sok dögös hangyamodellt.

Köszönöm én is, sziasztok.