látogatószám

Hirdetés

Appleblog

Az Apple jó. Az Apple szebbé teszi az életed. Az Apple megnyitja a szívcsakrádat.

Twitter

Hirdessen az Appleblogon Pakliban!

Páratlan lehetőségek, remek csomagok, kiváló árak.

Kattintson a részletekért!

Közösség tagjai

Friss topikok

Aktuális látogatószám

page counter

Címkék

3g (21) airport (4) android (4) apple (11) applecsaj (49) appstore (56) app store (20) at&t (4) baromság (21) browser (3) business (92) cenzúra (9) chrome (5) core (4) crack (29) dev.team (3) dizájn (7) egér (3) életmód (33) én (61) európa (3) éves (3) exkluzív (5) firefox (4) firmware (5) flash (6) genius (3) google (14) gps (3) hacker (5) hackintosh (3) hadsereg (3) hardver (3) havi (12) heti (9) hiba (15) ilife (5) imac (41) intel (12) interjú (11) ipad (5) iphone (287) iphone 3gs (18) iphone os 3.0 (13) iphoto (3) iphoto book (3) ipod (37) ipod nano (12) ipod shuffle (3) ipod touch (8) itunes (47) jobs (3) jóslat (3) kajszibarack (3) kalifornia (10) kamu apple (15) karácsony (4) kézikönyv (8) kína (12) klón (19) koncepció (3) konzol (3) kütyü (5) laptop (3) leopard (7) live (4) london (4) mac (23) macbook (52) macbook air (18) macbook pro (34) macworld (3) mac mini (15) mac os (4) mac os x (15) mac pro (10) magyarország (53) me (7) megmondás (30) memória (3) microsoft (20) mobile (6) mocsok (7) negyedéves (9) netbook (8) nexus (4) nvidia (4) nyereményjáték (3) obama (4) os (26) palm (4) palm pre (6) piac (17) pletyka (111) pör (53) pre (3) pro (5) processzor (14) psystar (7) push notification (3) reklám (26) részvény (4) safari (14) sdk (4) security (3) snow leopard (40) stat (21) steve jobs (20) store (5) storedown (3) store down (3) szabadalom (6) szavazás (3) szoftver (5) tablet (27) tényfeltárás (4) teszt (22) time capsule (4) történelem (15) touch (5) t mobile (16) update (17) utazó (58) vírus (8) windows (7) windows 7 (5) wwdc (5) xserve (3) zene (4) zöld (6) zune (8) Címkefelhő

Aktuális Apple-árfolyam

Kutyának sem kell az iPhone Kínában

2009.11.03. 11:15 szucsadam

Múlt héten volt hír, hogy az Apple telefonja elég magas áron, de megérkezett Kínába. A enyhén szólva is megkésett premier miatt azonban benne volt a pakliban, hogy az iPhone egyáltalán nem számíthat elsöprő sikerre az országban, hiszen a becslések szerint már így is van arrafelé kétmillió csempészpéldány, és még ennél is sokkal több eredetivel megegyező replika.

Hogy ez mennyire így van, arra a Wall Street Journal hívta fel a figyelmet. Az első hét eredményei állítólag lesújtóak, bár a nyitó bulin sokan voltak, a pekingi Apple Store előtt nem alakult ki sor a 3GS-re várva. Miért is alakult volna, szerintem a bulizók jelentős részének régen az lapul a zsebében.

A kínaiak leginkább Hongkongból szerzik meg a telefont, de például az ország látja el a világ jelentős részét iPhone-replikákkal is. Jövő héten én is kezembe fogok egyet az eredetire hasonlító (azért persze nem teljesen) F003-as iPhone klónból, amit 25 ezer forintért lehet beszerezni Hongkongból. Plusz elbír két SIM-kártyával is, és mobiltévézni is lehet vele.

29 komment

Címkék: kína iphone

A bejegyzés trackback címe:

http://appleblog.blog.hu/api/trackback/id/tr281494361

Kommentek:

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.03. 13:36:09

A pöcsnek viszik oda? Bezzeg itthon nem lehet kapni! :-)

At&ee 2009.11.03. 18:01:44

Mondjuk a kínaiaknak egészen elképesztő referencia-rendszerük van, már ami a márkákat és a jogvédettséget illeti... Nekik az akkor is Apple iPhone, ha nem.

Maegoss 2009.11.03. 18:10:56

@Ulkesh: ez a sor Kínában nem számít nagynak :) ...de tényleg

Ulkesh 2009.11.03. 18:53:52

@Maegoss:
Lehet, meg az eladott 600 ezer készülék sem sok a hétvégére, mert a bevezetéskor 2 millió fogyott (igaz az picivel több országban).

Maegoss 2009.11.03. 19:03:42

@Ulkesh: csak azt ne felejtsd el, hogy Kína majdnem akkora, mint egy kontinens, több mind egymilliárdnyi lakossal...

szucsadam · http://appleblog.blog.hu 2009.11.04. 10:40:59

@Ulkesh: na, ezt a számot honnan veszed?

Én erről tudok:

China Unicom announced Tuesday that its brand new 3G network had already signed up more than a million subscribers, but only 5,000 iPhone customers since the device launched last week.

5000 az nem 600 ezer. Az olyan, mintha nálunk negyvenen vettek volna iPhone 3GS-t.

Amire te gondolsz, az a fél év alatt eladott 3G-s készülékek lehetnek:

www.cn-c114.net/583/a443888.html

Ulkesh 2009.11.04. 16:38:39

@szucsadam:

"http://www.ispazio.net/68726/la-cina-vende-soltanto-5-000-iphone-in-pochi-giorni"

Nem hinném, hogy 5 ezres eladás után a China Unicom vezetője úgy nyilatkozna, hogy hó végéig elérik az 1 milliós eladást.

Egyébként csak az előtt az üzlet előtt ahol a képek készültek több ember várakozott mint 5 ezer és az országban több száz helyen kezdték meg az értékesítést.

Ulkesh 2009.11.04. 16:46:32

@szucsadam:

Egyébként amit beidéztél az annyit jelent, hogy 5000 iPhone vásárló fizetett elő a 3G szolgáltatásra. Szerinted ebből miként következik az eladott készülékek száma, mikor ott meglévő előfizetéshez vásárolják főként a készüléket és a 3G gyakorlatilag most lett bevezetve és alig van lefedett területe.

szucsadam · http://appleblog.blog.hu 2009.11.04. 17:01:44

@Ulkesh: az általad beidézett cikkben is az áll, hogy 5000 _készülék_ _fogyott_.

Az általam beidézett cikkben is az áll, hogy only 5,000 _iPhone_ _customers_

már ez hogy jelentené, hogy ennyien fizettek elő a 3G szolgáltatásra? Forrást kérek.

Még fontosabb: szerinted melyik képen látható 5000 ember a sorban? Én egyiken sem látok pár száznál többet, bár a fotózás szöge miatt még abban sem vagyok biztos.

macdailynews.com/index.php/weblog/comments/22893/

eszerint is pár száz.

Igazán érdekelne, honnan veszed az információidat. Az nem forrás, hogy a kínai mobilszolgáltató vezetőjének becslését adod be, érthető az optimizmusa.

Ulkesh 2009.11.04. 17:21:13

@szucsadam:

"az általad beidézett cikkben is az áll, hogy 5000 _készülék_ _fogyott_."

Az általam idézett cikkben éppen azt taglalják, hogy ez NEM IGAZ.

"Az általam beidézett cikkben is az áll, hogy only 5,000 _iPhone_ _customers_ "

"China Unicom announced Tuesday that its brand new 3G network had already signed up more than a million subscribers, but only 5,000 iPhone customers since the device launched last week."

Javíts ki, de nekem ez ezt jelenti:
A China Unicom bejelentette kedden, hogy a vadonat új 3G hálózatára már több mint 1 millió előfizetője van, de ezek közül csak 5.000 iPhone tulajdonos ügyfél, mivel az eszköz árusítása múlt héten lett csak indítva.

"Még fontosabb: szerinted melyik képen látható 5000 ember a sorban?"

Hát én azért több utcányi sort látok a képen…
Megkockáztatom van ott vagy 10 ezer ember is.
pdaplus.hu/images/hirszerkeszto/kinaiphone/Image00003.jpg

"Igazán érdekelne, honnan veszed az információidat. Az nem forrás, hogy a kínai mobilszolgáltató vezetőjének becslését adod be, érthető az optimizmusa."

Ha az első kézből adott információ nem forrás, akkor mi az????
Ha 5000 készülék fogyott volna, akkor nem mondana hó végéig 1 millió eladott készüléket és végkép nem értem miért is lenne érthető az optimizmusa? Kicsit ellentmondasz önmagadnak.

Maegoss 2009.11.04. 17:51:19

@Ulkesh: mit is mondott pontosan a China Unicom vezetője? Ezt mondta:

"We are satisified with iPhone sales so far, and we aim to have an additional 1 million new 3G subscribers each month in the near future," he said.

Szerinted ez mit jelent? Szerintem azt, hogy elégedettek az iPhone eladásokkal és az a céluk, hogy minden hónapban 1 millió új 3G-s előfizetőjük legyen a közeljövőben.

Fontos megemlíteni, hogy a 3G itt nem az iPhone 3G-re utal, hanem a 3G-s hálózati szolgáltatást igénybevevő új ügyfélről.

Egyébként ezt az információt a Reuters-től vettem, ami egy eléggé megbízható forrás (www.reuters.com/article/rbssTechMediaTelecomNews/idUSPEK15698620091103?rpc=401&)

A fenti Reuters cikk egyébként ezeket is mondta:

"China Unicom (0762.HK), the country's No.2 mobile carrier, said on Tuesday that it had already signed up more than 1 million 3G subscribers"

továbbá:

"Unicom said it had already signed up 5,000 iPhone subscribers."

Szóval milyen forrásból is vetted, hogy a China Unicom már 600 000 iPhone-t értékesített Kínában?

szucsadam · http://appleblog.blog.hu 2009.11.04. 17:59:01

@Ulkesh: hát ezt nem hiszem el.

Hol taglalja az a cikk, hogy ez nem igaz? Egyről beszélünk? Itt a fordítása:

translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.ispazio.net%2F68726%2Fla-cina-vende-soltanto-5-000-iphone-in-pochi-giorni&sl=it&tl=en&history_state0=

"It's actually quite hard to believe that there will be so many sales in 25 days if the initial boom has led to the purchase of only 5,000 units"

ha erre gondolsz, ez pont a társaság vezetőjének becslését támadja.

A másik fordításod csaknem hibátlan, kivéve a végén a mivel kötőszós szerkezetet. Csak épp azt nem tudom, mit akarsz ezzel mondani.

Megint elküldtél egy képet, amin nagyjából semmi nem látszik. Én küldtem egy forrást, ami a ChinaNews.com alapján 300 várakozót említ, szemben a te 10 ezerre duzzadt becsléseddel.

"Ha az első kézből adott információ nem forrás, akkor mi az????"

ezt te sem gondolhatod komolyan.

Figyelj, szívesen elcsevegnék veled meg minden, de van jobb dolgom is, mint evidenciákat elemezni. Így is épp elég időm ment el rád. További szép napot.

Ulkesh 2009.11.04. 18:50:39

@szucsadam:
"Figyelj, szívesen elcsevegnék veled meg minden, de van jobb dolgom is, mint evidenciákat elemezni."

Pár félrefordítás nem mindenkinek evidens, de te tudod :D

Mindegyik beidézett cikked a kínai szolgáltató 3G-s hálózatáról szól és az arra előfizető iPhone tulajdonosok számáról aminek semmi köze az eladott készülékek számához!

A mellékelt képen meg egy széles utca kb. 100-150 méteres szakasza látszik, mely félig el van választva kordonnal és kordon mögött az utca teljes hosszában emberek állnak.
Ha te mást látsz arról nem tehetek...

szucsadam · http://appleblog.blog.hu 2009.11.04. 20:03:50

@Ulkesh: félrefordításokat csak te követtél el, és egyik fenti állításomra sem reagáltál.

szerintem szörnyen kínos, hogy próbálod eltusolni a többszöri tévedésedet, és próbálsz jól kijönni a szituációból. Nem tudsz.

Még egyszer összefoglalom neked, hol tartunk: a China Unicom sehol nem említett 600 ezres iPhone-eladást (tévedtél), az általad belinkelt cikk sehol nem tartalmazza azt, hogy ne lenne igaz az 5000-es eladott darabszám (tévedtél), valamint egy kínai lapnak mondasz ellent, amikor be akarsz zsúfolni tízezer embert egy 100-150 méteres sorba (tévedtél).

Utolsó szalmaszálad, mivel egyetlen forrást sem tudsz felhozni, ami a te állításaidat igazolná, az a China Unicom elnökének kiszólása az egymillió 3G-előfizetőről. Erre azt írod:

"Nem hinném, hogy 5 ezres eladás után a China Unicom vezetője úgy nyilatkozna, hogy hó végéig elérik az 1 milliós eladást."

Vagyis azt állítottad, az egymillió előfizető az iPhone-ra vonatkozott (tévedtél).

És hogy teljes legyen a sor: nem érted, miért jó, ha egy részvénytársaság vezérigazgatója optimistán nyilatkozik egy nyilvánvaló bukás ellenére.

Tudod, aki végigolvassa a kommenteket, látni fogja, kinek van igaza. Akármilyen frappáns kommentet szánsz az általad vélt utolsó szó jogán.

Ulkesh 2009.11.04. 20:28:06

@szucsadam:
De valahogy azt sem látom, hogy bárhol le lenne írva, hogy az ELADOTT készülékek száma 5000 darab, ezt csak te költötted hozzá az általad talált cikkekhez, amikben sajna erről szó sincs.

Mert ez a kedvenc idézeted, messze nem azt jelenti:
"Unicom said it had already signed up 5,000 iPhone subscribers."

De nyugodtan ragaszkodj a tévedésedhez.

szucsadam · http://appleblog.blog.hu 2009.11.04. 20:51:21

@Ulkesh: a hírügynökségeknél ezzel a címmel ment körbe:

"China Unicom Puts iPhone Sales To Date At 5,000 Units"

keress rá és ámulj.

it_guru · http://www.itguru.blog.hu 2009.11.04. 21:28:49

Nem hiszem, hogy hosszabb távon aggódni kell az Apple-nek Kínában.
Hangsúlyozom hosszabb távon. Általában egy világcég nem egy napra/egy hónapra/két hónapra tervez.

Persze ettől még lehet óriási bukás, főként ha tartják a jelenlegi árat.

Mondjuk a "másolat" érdekes lehet.:)

Ulkesh 2009.11.04. 21:36:28

@szucsadam:
Igen, és mindegyik az általad is linkelt Reuters oldalra hivatkozik, kár, hogy ott nem ezt írják.

Persze, ha helyesen értelmeznék az ott írtakat, akkor ugyebár kevesebb lenne az adott oldal olvasottsága, no meg kevesebb lenne a reklámbevétel :D

A lényeg az, hogy a China Unicom beruházott 58,5 millió dollárt a 3G hálózat kiépítésére és ezt megtámogatandó szerződött le az Apple-vel, mert az iPhone vásárlóktól szeretett volna minél több mobilnet-es szerződést megszerezni, ezzel ellentétben az iPhone-t választó előfizetők közül csupán 5000-en választották a készülékhez a 3G-s csomagot.
Ennek a hírnek semmi köze az iPhone sikeréhez, vagy eladott darabszámához.

Egyébként abban teljesen igazad van, hogy mélyen a várakozások alatt van a készülék eladási mutatója, mert az európai megjelenés hétvégéjén majd 4x annyi készülék kelt el, mint most Kínában.

szucsadam · http://appleblog.blog.hu 2009.11.04. 22:40:27

@Ulkesh:

ez kezd egyre viccesebb lenni, egy kicsit már szórakoztat is

Reuters: "sales numbers so far appear a little light. China Unicom, the iPhone’s carrier in the country, said Tuesday it has signed up 5,000 iPhone subscribers since the launch"

te:"az iPhone vásárlóktól szeretett volna minél több mobilnet-es szerződést megszerezni, ezzel ellentétben az iPhone-t választó előfizetők közül csupán 5000-en választották a készülékhez a 3G-s csomagot."

te aztán tudsz a sorok között olvasni, igaz?

Haibane 2009.11.04. 22:51:38

bocsi, de ez a vita tényleg szórakoztató :)

Ulkesh 2009.11.04. 23:55:08

@szucsadam:
Nem igen értem mit kell a sorok között olvasni...
5000 iPhone előfizető választotta a cikkben szereplő 3G szolgáltatást.
"signed up 5,000 iPhone subscribers"

Még mindíg nem látok eladott készülékről és darabszámról szóló tudosítást linkelni a részedről, itt bizony csak a 3G szolgáltatással kapcsolatos szerződések számáról esik szó, akárhányszor is próbálod ugyanazt a cikket idézgetni.

---

Mondjuk eléggé vicces, hogy ezen vitázunk, amikor teljesen érdektelen számunkra, hogy mennyi készülék, vagy szerződés talált gazdára Kínában :D

Ulkesh 2009.11.04. 23:58:29

De ha számok kellenek akkor tárazd be a fordítódat :D

finance.ifeng.com/3g/3gyw/20091105/1428953.shtml

Maegoss 2009.11.05. 17:42:01

@Ulkesh: még mindig nem válaszoltál arra az egyszerű kérdésre, hogy honnét is vetted a 600 000-es iPhone eladást Kínában (noha többször kérdeztük már). Tudnál mutatni akár egyetlenegy forrást, ami ezt mondja?

A Reuters cikke egyébként tényleg főként a China Unicom 3G-s hálózatáról szól. Megemlítik benne, hogy a China Unicom azért szerződött az Apple-lel, hogy erősítse a 3G-s szolgáltatását:

"In August, Unicom signed a three-year non-exclusive deal to sell Apple's popular iPhone in China, aiming to boost its launch of 3G services this year"

Aztán megemlítik, hogy mennyi iPhone-t sikerült értékesíteniünk (természetesen szerződéssel):

"Unicom said it had already signed up 5,000 iPhone subscribers."

Ebben a mondatban hol mondják, hogy ezek csak azok az iPhone vásárlók, akik 3G-s szolgáltatást vettek? Egyébként szerinted a China Unicom van olyan hülye, hogy 3G-s előfizetés nélkül árulja az iPhone-t, noha azért szerződött az Apple-lel, hogy erősítse a 3G-s szolgáltatását?

Szóval legyél szíves igazolni a légbőlkapott 600 000 darab eladott iPhone-t Kínában, mert eddig rajtad kívül senki más nem mondott ilyet.

Ulkesh 2009.11.05. 20:34:36

@Maegoss:

Linkeltem.. Valóban nem 600 ezer csak 300, de az mégsem a vicces 5000 :D

Önmagában az előrendelések száma sokszorosa ennek:
Netes előrendelések: 20000 db
Bolti előrendelések: 120000 db

Ezekre jött rá sima bolti forgalom.

"Aztán megemlítik, hogy mennyi iPhone-t sikerült értékesíteniünk (természetesen szerződéssel):"

Hol olvastál te itt értékesítést?
5000 iPhone előfizető írt alá (3G-s) szerződést, ennyi. Semmivel sem jelent többet ez a mondat.
Az egész cikk a szolgáltató 3G-s fejlesztéséről szól és nem az iPhone-ról, csupán azért lett megemlítve, mert csalódást okozott nekik, hogy ilyen kevés iPhone-t vásárló kötött szerződést 3G-re, pedig elsősorban ezért kötöttek szerződést az Apple-vel.

Maegoss 2009.11.06. 10:06:13

@Ulkesh: erre a linkre gondoltál?:

"http://www.ispazio.net/68726/la-cina-vende-soltanto-5-000-iphone-in-pochi-giorni"

Először is, ebben a cikkben szó sincs 600 000 vagy 300 000 eladott iPhone-ról. Itt csak azt mondják, hogy a China Unicom vezetője azt nyilatkozta, hogy elérik az 1 millió iPhone eladást a következő hónapra. Viszont ha megnézzük a Reuters cikkét, akkor kiderül, hogy a China Unicom vezetője kicsit mást nyilatkozott:

"We are satisified with iPhone sales so far, and we aim to have an additional 1 million new 3G subscribers each month in the near future," he said.

Szóval a China Unicom vezetője a Reuters szerint azt mondta, hogy elégedettek az iPhone eladásokkal és az a céluk, hogy minden hónapban 1 millió új 3G-s (_nem iPhone, hanem 3G hálózat - WCDMA) előfizetőjük legyen a közeljövőben.

Nem tudom, Te hogy vagy vele, de én jobban bízom a Reuters-ben, mint holmi olasz weboldalban. Valószínűleg egyébként az olaszok a Reuters cikkéből dolgoztak, és egyszerűen félreértették a mondatot (mivel elég hülyén van megfogalmazva).

Ha meg a kínai cikkre gondolsz, az se beszél 300 000 vagy 600 000 eladott iPhone-ról.

shitgun 2009.11.06. 11:25:21

Ennek az Ulkeshnek üzenném, hogy a 3G nem egyenlő az iPhone 3G-vel.

Ulkesh 2009.11.06. 13:07:15

@Maegoss:
"Ha meg a kínai cikkre gondolsz, az se beszél 300 000 vagy 600 000 eladott iPhone-ról."

Arra gondolok.
De egyébként nem értem miért ugrál mindenki a 300 ezren? Miért nem azon ugrál, hogy az 5000 az nem az eladott készülékek száma?

Ulkesh 2009.11.06. 13:07:53

@shitgun:

Ezt ne nekem üzenjed, ezt mondom már x hozzászólás óta...