látogatószám

Hirdetés

Appleblog

Az Apple jó. Az Apple szebbé teszi az életed. Az Apple megnyitja a szívcsakrádat.

Twitter

Hirdessen az Appleblogon Pakliban!

Páratlan lehetőségek, remek csomagok, kiváló árak.

Kattintson a részletekért!

Közösség tagjai

Friss topikok

Aktuális látogatószám

page counter

Címkék

3g (21) airport (4) android (4) apple (11) applecsaj (49) appstore (56) app store (20) at&t (4) baromság (21) browser (3) business (92) cenzúra (9) chrome (5) core (4) crack (29) dev.team (3) dizájn (7) egér (3) életmód (33) én (61) európa (3) éves (3) exkluzív (5) firefox (4) firmware (5) flash (6) genius (3) google (14) gps (3) hacker (5) hackintosh (3) hadsereg (3) hardver (3) havi (12) heti (9) hiba (15) ilife (5) imac (41) intel (12) interjú (11) ipad (5) iphone (287) iphone 3gs (18) iphone os 3.0 (13) iphoto (3) iphoto book (3) ipod (37) ipod nano (12) ipod shuffle (3) ipod touch (8) itunes (47) jobs (3) jóslat (3) kajszibarack (3) kalifornia (10) kamu apple (15) karácsony (4) kézikönyv (8) kína (12) klón (19) koncepció (3) konzol (3) kütyü (5) laptop (3) leopard (7) live (4) london (4) mac (23) macbook (52) macbook air (18) macbook pro (34) macworld (3) mac mini (15) mac os (4) mac os x (15) mac pro (10) magyarország (53) me (7) megmondás (30) memória (3) microsoft (20) mobile (6) mocsok (7) negyedéves (9) netbook (8) nexus (4) nvidia (4) nyereményjáték (3) obama (4) os (26) palm (4) palm pre (6) piac (17) pletyka (111) pör (53) pre (3) pro (5) processzor (14) psystar (7) push notification (3) reklám (26) részvény (4) safari (14) sdk (4) security (3) snow leopard (40) stat (21) steve jobs (20) store (5) storedown (3) store down (3) szabadalom (6) szavazás (3) szoftver (5) tablet (27) tényfeltárás (4) teszt (22) time capsule (4) történelem (15) touch (5) t mobile (16) update (17) utazó (58) vírus (8) windows (7) windows 7 (5) wwdc (5) xserve (3) zene (4) zöld (6) zune (8) Címkefelhő

Aktuális Apple-árfolyam

A Windows 7 népszerűsíti a Safarit

2009.10.17. 09:08 mcs

Nemsokára piacon a Windows 7, aminek az Európai Unióban forgalomba kerülő verziója nem telepíti automatikusan az Explorert. A közösség szerint ugyanis versenyellenes, hogy a Microsoft a saját böngészőjét nyomatja (ezt az érvelést egyébként egy baromságnak tartom), éppen ezér arra kényszerítette a redmondi céget, hogy a 7-es a telepítéskor automatikusan ajánlja fel a választás lehetőségét. Most már nyilvánosságra is került az az ablak, ahol kattintanunk kell:

Mint látható, a Microsoft abc-sorrendbe rendezte a böngészőket, így a legelső a sorban az Apple Safari lett. És ez kivágta a biztosítékot a Firefoxon dolgozó Jenny Borissnál, aki személyes blogján megjegyezte, hogy a Safari elsősége igencsak megemelheti a böngésző piaci részesedését. Szerinte a júzerek majd vagy az Explorert választják, mert azt ismerik, vagy a Safarit, mert az van legelől.

Boriss éppen ezért inkább a véletlenszerű sorrendet ajánlotta, vagy egy olyan összeállítást, ami piaci részesedés alapján rendezi sorba a böngészőket, leszámítva hogy a még mindig piacvezető Explorert nem legelőre, hanem leghátulra pakolna.

Utóbbi ötlettel kapcsolatban megjegyezném, hogy a pofátlanságnak is van határa. A Mozilla készítsen sikeres operációs rendszert, ha azon keresztül akarja népszerűsíteni magát, ne a Windows hátán próbálja növelni részesedését. Szeretem a Firefoxot, pc-n nem is használok mást, de ez az egész ügy nekem büdös: ugyan miért ne adhatná saját böngészőjével saját operációs rendszerét a Microsoft? Felhasználóként például nagyon zavarna, ha hasonló okokból kivennék a Safarit, az iChatet, a Time Machine-t, az iLife-programcsomagot a Mac OS X-ből.

Az Európai Unió mindenképp nagy lépést tett azzal, hogy nem kitiltotta az Explorert a Windowsból, hanem inkább belerakatta az összes többi böngészőt is, de a konkurencia, ami végső soron jól járt, képes erre a nyerő helyzetre is úgy reagálni, mintha megint kiszúrtak volna velük. Egyformán nyilván nem járhat jól mindenki, de a böngészőpiac szempontjából ennél sokkal kedvezőbb megoldást nehéz lenne elképzelni.

70 komment

Címkék: windows 7 böngésző safari

A bejegyzés trackback címe:

http://appleblog.blog.hu/api/trackback/id/tr311455424

Kommentek:

gerbaud 2009.10.17. 09:18:57

Én is ezen akadtam fönn: akkor az OSX-ben sem lehet benne Safari, ha elér egy bizonyos határt a rendszer elterjedtsége? A winamp meg majd azért jajgat, mert a microsoft a saját médialejátszóját "erőlteti". Tényleg jó irányba haladunk, lassan, ha megveszel egy windows-t ( :) ), minden sz@rt utólag kell telepítgetned, hogy egyáltalán használni lehessen. A mozilla meg kimondhatná: Ők legyenek elöl a sorban, mer nekik az a jó, ahelyett, hogy hülyeségekkel ideologizálják.

mc218 2009.10.17. 09:32:12

Lesz majd itt szép új világ...
Amikor majd a Ferrarit Toyota motorral veszed, mert az kevesebbet fogyaszt...

aDoayen@HWSW 2009.10.17. 09:45:12

Ez azért még egy Apple blogon is szar cím, nem?

paperplain 2009.10.17. 10:15:02

Szerintem meg mivel netezés közben általában mindig a monitor középső részére néz az ember, az explorer élvez valamiféle előnyt. :)

aliendriver 2009.10.17. 11:22:53

@eszespeter: ez meglepo volt, es mulatsagos..koszi :D:D

Uncle_Jay 2009.10.17. 11:23:49

@paperplain: igazad van mert én kapásból azt láttam meg nem a mozillát vagy a safarit:D

sevi (Sevcsik) · http://trafiterkep.eu 2009.10.17. 12:23:25

en se ertem ezt a dolgot. az IE azzal lett nepszeru, hogy annak idejen a windowshoz csomagoltak, teny. de nem az volt az etikatlan, h hozzaadtak a winhez, hanem hogy a hirtelen novekvo piaci reszesedest kihasznalva, privatizaltak a webes szabvanyokat, h bebetonozzak az IE-t.

De mindez mar nem annyira aktualis, ugyhogy nem ertem miert ugralnak. Akkor kellett volna tenni valamit, nem most ugralni, h benne van a windowsba az IE. amivel ismetlem, nekem semmi bajom sincs.

zajcev 2009.10.17. 13:02:18

szerintem meg ideje volt,lehet vitatkozni hol a határa egy jól összerakott oprendszernek, amiért ugye fizetünk is, mert ami eddig volt az vicc, windows-t felrak és utána fél napig lehetett rárakni a nem explorert, a nem mediaplayert, a nem win defender-t, a nem win tűzfalat, a nem win vírusírtót és
a legbosszantóbb az az undortó live messenger... ez egy vicc! windows önmagában nem versenyképes,külső gyártók igenis helyet kaphatnak mert szerves és hasznos(abb) részei lesz a gépünknek.
jól ismerték fel igenis szükség van a versenyre, nem csak a böngészőknél hanem zene film lejátszók vírusírtók terén sem ártana. egyszerűbb ha install közben egy klikkel eldöntöm mit akarok használni az oprendszerem alatt...amugy is sokszor feleslegesnek tartom ezt az egész windows dolgot,remélem google kitalál vmi fasza online oprendzsert és akkor felkötheti a gatyáját a microsoft:)

pipboy2000 2009.10.17. 13:16:40

No legalabb többet nem kell explorert használjak, hogy letöltsem a firefoxot. Amúgy a mozillás faszinak nemtom mi a baja, tök korrekt az abc sorrend, eddig aki firefoxot akart be kellett írja a címet, most legalább egyből ott van

Pozo 2009.10.17. 13:33:32

Mozillának mostanában kinyílt a csipája, eddig szimpatizáltam vele de ezek a kitörései nevetségesek. Ábécé sorrend teljesen korrekt, csak nekik nem az.

"remélem google kitalál vmi fasza online oprendzsert és akkor felkötheti a gatyáját a microsoft:)"

Mindíg elsüti mindenki ezt, és az lesz vége, hogy ott fog csücsülni ismét a gépén a jól bejáratott windows, énis megjártam már ezt párszor, mikor ráértem de ha használni akarod nem pedig bohóckodni vele akkor bezony ez lesz, és az átlagos user leszarja mivan a gépén -> csak működjön.

Mondjuk azt is pofátlanságnak tartom hogy miközben rinyált a google az opera és a mozillával egyetemben megállapodik a sony-val hogy az ő böngészőjét előre telepítsék.
hup.hu/cikkek/20090902/a_google_megegyezett_a_sony-val_a_chrome_alapertelemezett_bongeszokent_valo_szallitasarol

cmorgan256 2009.10.17. 14:16:33

"piaci részesedés alapján rendezi sorba a böngészőket, leszámítva hogy a még mindig piacvezető Explorert nem legelőre, hanem leghátulra pakolna" - :=O
"a pofátlanságnak is van határa" - (nod)

Lenoks69 2009.10.17. 14:26:49

Eddig szimpatikus volt a Firefox. Most már nem az. Ekkora egy faszt.

Dave_hu (törölt) 2009.10.17. 15:00:43

teljesen jogos. amúgy meg legyen random és kész.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.17. 17:43:09

@aDoayen@HWSW: van benne valami.

Szerintem az ember leszarja a céget neg a cégvezetőt és a piaci részesedést is, mikor böngészőt választ. A fő szempont, hogy NORMÁLISAN ÉS GYORSAN MŰKÖDJÖN.
Ennyi. Mivel az IE egy tetülassú szarkupac, a chrome-ban pedig még találok problémákat, én a Firefoxra szavazok.
Senki se fog azért lassabb, vagy rosszabbul működő böngészőt, vagy oprendszert használni, mert a cégvezető, vagy bárki azt mondta ,hogy... Ne akarjuk már a saját életünket megnehezíteni. Ígyis nehezítik ők a miénket eleget.

BenTLor · http://bentlor.hu 2009.10.17. 17:43:28

Egyetértek a cikk írójával, egyébként meg csodálkozom, hogy a az EU nem szállt még rá az Apple-re, akik ugye mint ahogy említetted ugyanezt csinálják. Vagy a kubuntura, akiknek szintén csomó saját programjuk van. Nem is tudom, mire jó ez? Aki mást akar használni, az úgyis mást fog. Akit meg nem érdekel, annak tényleg tökmindegy.

Chapell 2009.10.17. 17:46:29

A tisztánlátás kedvéért tegyük hozzá, hogy ezt egy kis Mozillás pöcs mondta, nem hivatalos Mozilla nyilatkozat. Egyébként ez simán várható volt.

Amúgymeg a kis Mozillás pöcst jól péklapáttal kéne nyakoncsapni. Az, hogy teljesen hülye, a "rakjuk piaci részesedés szerinti sorrendbe, de az Explorert a végére" mondattal nyilatkoztatta ki. Mégis mi a búbánatért kéne a végére rakni? Esetleg ne szedjék ki az Explorert? Meg a többit. És a Mozilla megvehesse a Microsoftot 1 dollárért. Meg rétest savanyúsággal.

-d(-_-)b- 2009.10.17. 18:00:08

"Felhasználóként például nagyon zavarna, ha hasonló okokból kivennék a Safarit, az iChatet, a Time Machine-t, az iLife-programcsomagot a Mac OS X-ből."

Tehát akkor még egyszer: nem veszik ki belőle, hanem választhatóvá teszik.

gitáros 2009.10.17. 18:00:53

Az illető egy hülye.
Szerintem élő ember nincs, aki még nem látott internetet (tehát valamilyen böngészőt) és ugyanakkor egymaga, segítség nélkül telepít Windowst.

Ugyanis ez az egyetlen olyan verzió, amikor számíthat a sorrend. Minden más esetben úgyis tudatosan választja ki a júzer (vagy a telepítést végző hozzáértőbb ismerőse) az általa már korábbról ismert böngészőt.

CsJP 2009.10.17. 18:06:43

esetleg at kellene nevezni aaafirefox-ra

gitáros 2009.10.17. 18:11:55

Talán ha a választóablakban az MS nem jellemezné gyorsabbnak, biztonságosabbnak, könnyebbnek az IE-t - amivel nyilván befolyásolni szeretné a júzert -, a vihar is kisebb lenne a biliben...

negyedes 2009.10.17. 18:14:49

Safarit kiprobaltam windowson, az eredmeny: soha tobbet csakis OS X-en(vagy azon biztos jobban megy).

Ana.Ge 2009.10.17. 18:20:56

Érdekes, hogy senki se szólja le az Operát, mert nekik ez a választásos lehetősége se volt elég, én maradok Firefox-nál...
magyaropera.blog.hu/2009/07/28/az_operanak_nem_eleg_a_microsoft_lepese

ubk · http://www.youtube.com/watch?v=t-Am2L4aPgE 2009.10.17. 18:34:26

Én, mint hardcore Opera felhasználó most azon verjem a nyálam, hogy a szent Opera miért van utoljára a sorban? :-)

Hozzászóló 2009.10.17. 18:35:33

Tiltakozott az arabok nevében is? Ha jobbról balra nézzük, akkor ugyanis az Opera az első.
Amúgy a csúszka a kép alján mire való? Tovább lehet görgetni böngészőkért? Na és azoknak a jogaival mi lesz?
Ez az egész nevetséges...

At&ee 2009.10.17. 18:48:02

@BenTLor: Én meg azon csodálkozom, hogy csodálkozol. Mert azt azért látni kéne, hogy az Apple és a Microsoft helyzete totálisan más:

(i) Az Apple operációs rendszere, ellentétben a MS oprendszerével, nincs monopol-helyzetben, így a böngészőjét sem tudja rákényszeríteni a piacra.

(ii) Az Apple hardvergyártó, az OS X-es szerves része a termékeiknek. Ahogy egy SONY kamera kezelő-szoftvere is. A MS operációs rendszere önálló termék.

Ennyi. Szerintem nem nehéz fölfogni.

Alvin666 2009.10.17. 19:00:28

Ez az egesz - ABC sorrend szerinti rendezes egy nagy genyasag. Hiszen kinek milyen ABC ugyebar... Sokkal korrektebb lenne, ha feljonne egy ablak, amiben a jelszavad beirasa utan felajanlana egy valasztasi lehetoseget, hogy milyen ABC szerint legyenek rendezve. Aztan ha ujra begepeled a jelszavadat a valasztas elott meg egy felugro ablakban felajanlana, hogy te akraod kivalasztani a neked megfelelo ABC-t vagy o ajanljon egy random ABC sorrend kivalasztast neked. ( Benne lenne a kinai, a Del-Koreai, a Thai, az Arab es az Inuit ABC is persze. ) Ha sikerult kivalasztani a neked megfelelo szisztemaval kivalasztott es neked megfelelo ABC-t, akkor az ujabb jelszavad ( amit kozben biztonsagi okokbol ujra kellett krealni, mert automatikusan dobta a rendszer a regit, mert mar elavult. ) tehat az ujabb jelszoval belejuthatnal a neked megfelelo ABS sorrend szerint felajanlott bongeszok ablakaba, ahol kivalaszthatnad a bongeszot, ami kell neked, de ahhoz hogy ez legyen a vegso, megegyszer keri a rendszer a jelszavadat, mielott elmenti. Ha megvan a vegleges bongeszo kivalasztas, akkor 24 oras atfutasu ellenorzessel ellenorizne, hogy minden rendben-e. majd masnap kuldene egy emlekezteto mailt, hogy a kivalasztasod elfogadasra kerult. Ekkor a regi ( uj-regi ) jelszoval be kell lepned es azonnal krealni kell egy ( uj-uj ) jelszot, biztonsagi okokbol.
Ha ez megvan, ezerrel indulhat a bongeszes.

Szerintem valahogy igy kellene...:-))

Píter 2009.10.17. 19:05:41

@zajcev: egyetértünk. én is utálom mindig órákig lecserélgetni a hulladékokat amiket beleraknak, sok mindent meg kiírtani sem lehet belőle.

Az is megoldás lenne, ha megkérdezné telepítéskor h menjen mindenből a microsoftos szar vagy akar választani és akkor végigkérdezné h milyen media player legyen, milyen böngésző stb

@At&ee: igen, így van sztem is.

Attila1234 2009.10.17. 19:12:56

Azt hiszem, hogy nekem a legjobb, mert én mind az ötöt használom. :D

Safarit az iPhone-on
Chrome-t a GDocs-hoz, GMailhez
Explorert a munkahelyemen és itthon Windows update-re meg tesztelésre
Firefoxot általános böngészési célokra
Operát a notebookon a turbó mód miatt

Dave_hu (törölt) 2009.10.17. 19:13:08

A géphez adott OEM változatban ugye nem lesz ilyen? Ott azt rak a MS fel, amit akar. (IE8-at).

kpityu2 2009.10.17. 19:19:02

Mivel az Opera a legjobb böngésző, tök mindegy hány másikat raknak mellé.

Kopi3.14 2009.10.17. 19:45:01

@At&ee: Ha az apple hardvergyártó, akkor miért nem vehetek tőlük Os nélkül, esetleg linux-szal, vagy csak Winnel gépet? miért kell megvennem az OSX-et? Ugyanúgy árukapcsolás, piackorlátozással.

@Kontárblog: én a rókát szidom, mint a bokrot lassúsággal és mértéktelen memóriazabálással vádolva. Valamint instabilitással Egyébként látom még nem dolgoztál cégnél, ahol megmondják mit használhatsz és mit nem. Talán egyszer megismered ezt is. A felhasználók legnagyobb hányadának egyébként fingja nincs a böngészőkről, csak net legyen. Azt meg a kék e-vel azonosítják, függetlenül jóságtól, rosszaságtól.

@gerbaud: lemaradtál vagy egy évtizeddel EU MS-t a wmp miatt már megpiszkálta egyszer, XP-ből létezett wmp mentes verzió is.

@BenTLor: sorold már kérlek a sok kubuntu saját programot. Egyáltalán mi itt a saját program? A Canonical által öss zeválogatott a disztróba, avagy a kde felülethez illesztett? Látom, hogy nagyon nem vagy képben linux téren.

@Píter:És te vállalod a garanciális problémákat MS helyett?illetve akkor megtiltod Ms-nek, hogy komplett szoftvercsomagot áruljanak, amit a linux disztrók, apple megtehet? Versenyt ezzel nem sértenél?

@David.HDcopy: minden verzióban ott lesz az IE, mert első IE indításkor jelenik ez meg.

@pipboy2000: de kell, mert ez is IE-ben jelenik meg, s ha nem az IE-t választod ő navigál tovább a mozilla oldalára.

Dave_hu (törölt) 2009.10.17. 20:12:02

tuti, hogy oem windows-ba nem rak firefoxot meg safarit a ms. csak a dobozosnál lesz választási lehetőség.

Fleck 2009.10.17. 20:17:34

Aki ért hozzá, tudja , hogy az utolsót kell választani. :D A lakosság meg vitatkozzon.

Fleck 2009.10.17. 20:19:53

Winamp helyett. www.foobar2000.org/
Minden fontos dologban veri a lejátszókat.
Winamp :D:D:D:D

Attila1234 2009.10.17. 20:20:20

Ősi, íratlan alapszabály, hogy mindig az a legjobb böngésző, amelyiket a legkevesebb ember használja. Tehát a sorrend:

1. Opera
2. Chrome
3. Safari
4. Firefox
5. IE

Samott 2009.10.17. 20:24:55

Hulyeseg az egesz, ha az EU-nak nem tetszik az IE8 akkor kerjen olyan verziot amiben nincs semmilyen bongeszo (bar mar ez is abszurd gondolat a XXI. szazadban)... de hogy a Microsoftnak integralnia kell kitudja milyen minosegu idegen szoftvereket... nevetseges. A panaszvonalat ki fogja finanszirozni, az EU? (irom mindezt Operabol, de ez az en dontesem volt, nem rameroltettek)

Fleck 2009.10.17. 20:27:39

@Attila1234: Ennyi

de én nem is értem, az ember kipróbálja mindet, ha izgatja melyik jobb és egyértelmű a végeredmény. Nem is értem. Ez nem vitatéma szerintem.

At&ee 2009.10.17. 20:43:13

@Kopi3.14: Evidenciákról kár vitázni.

Egyébként közgazdasági értelemben piacot az állam korlátozhat a gazdasági környezet szabályozásával, az Apple erre még otthon sem volna képes... :) Szerintem te a tisztességtelen piaci magatartásra gondolhattál, de mindegy.

És azért nem veheted meg nélküle, mert úgy termék a termék, ahogy adják, ettől Macintosh a Macintosh. Ha ez nem tetszik, választasz másik gyártót, vagy összegányolsz te magadnak egy gépet alkatrészekből, ennyi. De te ettől még nem szenvedsz hátrányt, továbbra is választhatsz ötven másik gyártó termékei közül. Ebben a gyakorlatban... hogyan is mondtad, semmi "piackorlátozás" nincs. Ne feledd, és többet hadd ne kelljen elmondani, hogy az Apple nincs monopol-helyzetben (legfeljebb a DAP piacon), így nem hasonlítható a MS-hoz.

A SONY-nál is reklamálsz, hogy a termékeiket a hozzáadott szoftver nélkül akarod megvenni? Na, látod.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.18. 00:40:35

@Kopi3.14: hát az instabilitásban és a lassúságban az IE a király, és igenis az a legbezárhatatlanabb. Aki egyszer kipróbálja a firefoxot, sose kattint többé a kékre.

nem,szerencsére még nem volt dolgom despota nagyvállalattal, szeretek a magam főnöke lenni:)

kpityu2 2009.10.18. 07:24:37

Jó reggelt mindenkinek. Amíg megittam a kávét és ránéztem a hírekre, az Opera a háttérben szépen letöltötte az emaileimet, és teszi ezt 5 percenként egész nap.

Kopi3.14 2009.10.18. 21:21:18

@At&ee: Amennyiben az a hardver kéne, de a szoftver nem, akkor igen. Egyébként egy hardvergyártó ne akarjon nekem kötelezően eladni szoftvert is.

@Kontárblog: Szerintem meg az IE8 körberöhögi az aktuális FF-et. Minden téren.

mcs 2009.10.18. 21:41:23

@Kopi3.14: nem rossz a Windows 7, meg minden, de azt azért lássuk be, hogy az IE8-nál szomorúbb csődtömeg kevés fordult meg még ezen a bolygón.

At&ee 2009.10.19. 01:58:10

@Kopi3.14: Hogyne, persze. Most átfogamazom neked amit mondtál, hogy elámulhass a saját hülyeségeden és átértékelhesd az életed: a te logikád szerint a hardvert csak szoftver nélkül szabadna árulni...

Erre mondják, hogy meg a kisfa*omat. Gyanítom, hogy te lennél az első aki visítana, hogy a videókamerája, tv-tuner kártyája, DVD írója, húszgombos egere mellé nem kapott szoftvert, ha a gyártó nem "kényszerítené rád" a dobozban.

Még egyszer vegyük át, szerintem egyszerű: amennyiben egy termék neked nem kell úgy, vagy nem felel meg úgy, ahogy a gyártó árulja, akkor választasz egy másik márkát és terméket. Van még gyártó bőséggel.

"Szerintem meg az IE8 körberöhögi az aktuális FF-et. Minden téren."

Te szerencsétlen.

Maegoss 2009.10.19. 05:02:30

@mcs: azért nem mondanám, hogy az IE8 csődtömeg, például sokkal jobb, mint az IE6 :P
Én jelenleg IE8-at használok (tudom, nem vagyok sikeres ember :)), és csak egy problémám van vele: nem jeleníti meg az Appleblog komment küldésére használatos OK gombját. Ez valami globális IE8 ellenes összeesküvés része? :) Persze azt sem állítanám soha, hogy az IE8 jobb, mint a Firefox vagy a Safari...

Egyébként a cikkeddel teljesen egyetértek, a Mozilla nagyon elvetette a sulykot. Én eddig alternatív böngészőnek Firefox-ot használtam (mind Windows Vista-s gépemen, mind a MacBook-omon), de a hírek hatására lecseréltem a Firefoxot a Google Chrome-ra. Én így tüntetek a Mozilla pofátlansága ellen :)

Haibane 2009.10.19. 07:58:34

@At&ee: "amennyiben egy termék neked nem kell úgy, vagy nem felel meg úgy, ahogy a gyártó árulja, akkor választasz egy másik márkát és terméket."

Akkor ez a winre miért nem igaz?

Amúgy nekem IE8 alatt volt egyszer olyan, hogy egy regisztrációs űrlap felét simán nem jelenítette meg én meg nem értettem, hogy miért dob vissza mindig mikor submitet nyomok. Pff IE8at inkább ne, marad a Chrome (L)

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.10.19. 10:30:05

@At&ee: Arról nem is beszélve, hogy az autója sem indulna el ... :-D

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.10.19. 10:36:48

@Maegoss: Tudod, az IE8-cal az a baj, hogy köze nincs a WEB-es szabványokhoz. Mostanság készítettem magamnak egy honlapot - szándékosan nem is írom ide a címét - iWeb-bel, és valami borzalmasan jeleníti meg, miközben az összes töbi általam ismert és használt böngésző helyesen, vagy elhanyagolható kis hibával helyesen. A honlapkészítés során találkoztam az ellenpéldával is. Az anyaggyűjtés idején talűáltam olyan honlapot, amin a fotókat sem FF-szal, sem Safarival, sem Chrome-mal nem láttam - Operát nem használok -, végül kétségbeesésemben IE-rel nyitottam meg, s lőn!
Itt a bibi - nem is kicsi!

At&ee 2009.10.19. 11:09:48

@Haibane: "Akkor ez a winre miért nem igaz?"

Olvass vissza, ha nem esik le, kérdezz megint, és elmondom százezredszerre is nagyon készségesen.

Haibane 2009.10.19. 11:16:37

@At&ee: igen demagóg vagy, köszi. De azért gondold át, hogy mikor beszélsz saját magad ellen, én csak ezt akartam megvilágítani.

At&ee 2009.10.19. 11:45:11

@Haibane: Öcsisajt, el vagy tévedve. Ez nem a parlament. Itt muszáj lesz értelmes kérdéseket feltenned, különben nem kapsz választ.

At&ee 2009.10.19. 11:48:07

@Haibane: Bár nem referencia, de művelődj, mert visszatetsző, amikor valaki olyan szavakkal dobálózik, amelyeknek nem érti a jelentését:

hu.wikipedia.org/wiki/Demag%C3%B3gia

Haibane 2009.10.19. 11:55:50

@At&ee: egyszer kérlek próbálj meg normális hangnemben kommentelni itt. Nekem inkább úgy tűnik te nem vetted fel azt, amit a kérdéssel akartam mondani. De tudod mit? Hagyjuk, nem akarok teret nyitni itt arra, hogy te beszólogass másoknak. Trollkodj nélkülem.

Sorry for the off

Wendriner Tódor Emánuel 2009.10.19. 12:02:15

ez a firefoxos csaj nagy zseni :)
amúgy az egész dolog hülyeség: aki akarta, eddig is tudott más böngészőt használni, aki meg nem jutott el idáig, ezután sem fog hirtelen mást megismerni, csak az explorerről fogja tudni, hogy mi az.

Haibane 2009.10.19. 12:07:24

@Wendriner Tódor Emánuel: szerintem is valahol itt van az igazság. Mivel a mai napig nincs rendesen tisztázva a software mint termék határa. Az apple azt mondja, hogy az ő terméke hardware+software, a microsoft azt, hogy az ő terméke csak a software. Most akkor lehetőséget kell adni mindig hogy más is hozzátegyen a termékedhez vagy nem? Ha igen milyen esetekben? Pl apple esetében ok, legyen softwarerel együtt, de akkor meg miért nem engedte a third-party fülest az ipod shufflehöz? Ez nem ennyire fekete-fehér szerintem mint amennyire itt néhányan hiszik.

At&ee 2009.10.19. 12:40:58

@Haibane: Okés, az utolsó hozzászólásodból látom, hogy tényleg nem vágod. Még egyszer:

A Microsoft Windows nevű terméke nyomasztó piaci fölénnyel rendelkezik más operációs rendszerekkel szemben. A PC-k túlnyomó többségét előtelepített Winnel szállítják, vagy annak telepítőjét mellékelik hozzá. Így MCS-vel ellentétben számomra egyáltalán nem baromság, sőt, elfogadható az EU érvelése: a MS fent említett piaci fölényével ugyanis valóban képes lehet a felhasználókra erőltetni saját böngészőjét.

A MS fölénye az egyik ok, amiért annak helyzete nem hasonlítható az Apple helyzetéhez. Majd ha az Apple gépek uralják a piac túlnyomó többségét, akkor lehet baszogatni az Apple-t a Safari miatt.

A másik ok az, hogy a MS szoftvere különálló termék, a MS nem gyárt, nem gyártott alá hardvert, amivel együtt kész termékként forgalmazná.

"Most akkor lehetőséget kell adni mindig hogy más is hozzátegyen a termékedhez vagy nem?"

Nem jó megközelítés. Inkább azon ment a vita, hogy mit nevezünk adott esetben különálló terméknek. A MS azzal érvelt, hogy az Explorer szerves része az operációs rendszernek, míg a hatóságok azzal, hogy márpedig a browser külön termék: végül a MS-nak nem sikerült az állítását bizonyítania.

Haibane 2009.10.19. 13:19:45

@At&ee: hmm én inkább azt látom, hogy te nem vágod.
Ezt írod: "A PC-k túlnyomó többségét előtelepített Winnel szállítják, vagy annak telepítőjét mellékelik hozzá."

Majd leoltasz valakit: "amennyiben egy termék neked nem kell úgy, vagy nem felel meg úgy, ahogy a gyártó árulja, akkor választasz egy másik márkát és terméket."

Én nem jöttem a pereljük be az apple-t az osx és safari miatt, viszont a példám az ipoddal majdnem ugyanaz.

At&ee 2009.10.19. 13:30:05

@Haibane: Ezt nem hiszem el. Ne haragudj, de ennyire nem lehetsz egyszerű... Választani másik terméket csak akkor tudsz, ha van miből választanod. Ha egyetlen gyártó ural egy adott piaci szegmenst, szerinted milyen esélyeid vannak?

Az iPod-ot felhozni ebben a vitában kb olyan, mint amikor a fidesz és az mszp veszekednek, és mindkettő azzal érvel, hogy de a másik is azt csinálta, amit előbbi kifogásol.

Haibane 2009.10.19. 13:42:38

@At&ee: szóval szerinted minden gép winnel van csomagolva meg van az apple?

At&ee 2009.10.19. 14:11:07

@Haibane: Na, itt fejeztük be a beszélgetést.

Kopi3.14 2009.10.19. 14:37:18

@At&ee: Nem vezérlő szoftverrről beszéltem shol, OS-ről te faszfej, arrogáns bunkó. És a nélkül lehet venni hardvert, sokfélét. De Apple hardvert nem, ők kötelezően mellékelik maguknak amit ők jónak gondolnak. Ahogy a Sony is, Dellnél lehet válogatni, HP-nál is láttam már. Kell az Os, avagy nem. Egyébként mióta vannak hardvertől függetlenül beszerezhető OS-ek, azóta nem lehet azt mondani a hardver+Os egy termék. Az két, külön termék. Applenál is, Mindenhol. Lehet kapni külön OSX-et? Igen. Akkor az nem egy termék a hardverrel.

IE8 vs FF. FF rendszeresebben kifagy, leáll, néha már indításkor. Zoomolási funkciói pocsékok, egy fülben zoomolásra mindegyikben zoomol. Amelyikben nem kéne, abban is. Több memóriát eszik IE-nél, lassabb is hétköznapi használatban. Általános netezési szokásokkal az oldalakon nem tapasztalni eltérést megjelenítésben egyébként.

iNick 2009.10.19. 15:04:22

@Kopi3.14: Hülyeségeket beszélsz. A Firefox hibátlanul megy. Az iTunes viszont egy rakás fos.

Haibane 2009.10.19. 16:05:23

Gratulálok, igen tartalmas ismételgetni azt amit az EU mondott, és nagyképűen viselkedni mintha más nem értené. Hidd el, más is érti, csak esetleg nem ért vele egyet (pl MCS).

Minden gyártó arra törekszik, hogy eladja a termékét, használhatóvá tegye, van aki fejleszt maga szoftver (apple,sok embedded cucc), de van ahol egyszerűen megvesznek egy kész cuccot és beleteszik mert így jön ki nekik jobban.
Én úgy gondolom, hogy nem kéne visszafogni valamit, ami elterjedt csakmert a másik uralja a piaci szegmenst. Pont az apple mutatja meg azt, hogy win mellett is van élet, lehet másképp csinálni és igen jól megy neki. Szerintem fel kell mutatni alternatívát ami versenyképes és akkor nincs ilyen lásd mobilpiac, eddig votl blackberry meg winmo, most meg egyre több gyártó rakja fel az androidot. Most akkor x év múlva mikor már csak android meg iphone lesz akkor majd megint indul a háború?

Komolyan kicsit visszavehetnél a stílusból mert ez így szánalmas

Haibane 2009.10.19. 16:06:24

@Kopi3.14: a több memóval egyetértek (win alatt), de nekem az IE túl sokszor jeleníti meg az oldalakat hibásan/hiányosan. Szerintem ez súlyosabb.

At&ee 2009.10.19. 17:09:30

@Kopi3.14: Nem lehet külön kapni, az csak upgrade. Ha külön lehetne kapni önálló termékként, akkor te is felrakhatnád a nyomorult, összegányolt gépedre.

Az azért elég nagy probléma, ha valaki nem képes meglátni és felismerni az összefüggéseket. Szerintem ezen készségeden még érettségi előtt érdemes volna polírozni valamicskét Haibane haveroddal együtt. Ehhez azonban rendszeresen olvasni kéne ugye, és nem csak feltétlenül blogokat.

Haibane 2009.10.19. 17:19:22

imádom mikor nincs érv és jön a személyeskedés

At&ee 2009.10.19. 17:31:20

/off és sorry

@Haibane: Az érveket te általában figyelmen kívül hagyod, mint az világosan látható fentiekből is, ezért két dolog lehetséges: (i) tényleg kognitív problémáid vannak, mint azt bátorkodtam volt feltételezni eddigi produkciód alapján, (ii) direkt csinálod, mert látod, hogy egyébként nincs igazad, és álláspontod védhetetlen. A te érdekedben remélem, hogy inkább a második igaz.

A személyeskedésekről tudjuk, hogy imádod, csak az aktivításaid közt kell szétnézni, és itt most idéznék egy klasszikust:

"igen, én azt mondom, hogy aki csak nyafogni tud az inkább kussoljon. Azért tartalak sötétnek, mert képtelen vagy konstruktív dolgokkal előjönni a nyafogáson és kopipészten kívül."

Köszönjük, Emese.

Haibane 2009.10.19. 17:35:10

@At&ee: omg, ez már meredek. Kiemelni valamit egy szövegrészből, ez igen. Tényleg csak gratulálni tudok. Egyébként örülök, hogy olvasod amit írok, van egypár tudományos cikkem is (tier 1es konferencia/magazin, nem magyar) belinkelném, de mivel te nem is a tartalommal vagy elfoglalva nem teszem. Nem vitatkozom olyan emberrel, akinek nincs saját véleménye és a másét meg leszólja.