Legalábbis ezt állítja Walt Mossberg, a Wall Street Journal legendás újságírója, akinek életműve leginkább a Mac istenítéséről szólt. Éppen ezért ha ő nyiltakozik ílyesmit, annak nagyobb a jelentősége, mint amikor Ballmer böfög valamit.

Ahogy írja:

Az elmúlt években sok más tesztelőhöz hasonlóan én is úgy gondoltam, hogy a Mac OS X sokkal jobb, mint a Windows. Ez már többé nem igaz. Egy kis előnye még most is van a rendszernek, mert könnyebben és olcsóbban lehet frissíteni, több a beépített program és sokkal kevésbé van kitéve a vírusok jelentette kockázatoknak. Ugyanakkor más területeken meg a Windows 7 határozottan lenyomja a Mac OS X-et.

Nagy arculcsapás ez Steve Jobsnak, de őszintén szólva amit az utóbbi két hétben művelt a Snow Leopard, attól én sem vagyok elájulva.

Nem értem például, hogy miért nem tudja az Apple úgy megírni a Safarit, hogy az ne omoljon össze rendszeresen a Flashtől? Miért tűnik el váratlanul a magyar nyelvű helyesírásellenörző egy hónapnyi Snow Leopard használat után, és hogyan pipálódik ki az automatikus angolra javítás újra és újra?

Hogy miért kell nekem naponta körülbelül fél órán keresztül néznem a strandlabdát?

Hogyan történhet meg, hogy kétnaponta legalább egyszer a laptop kinyitása után a rendszer közli: sajnos hiba történt, a gépet újra kell indítani?

Miért tart a Time Machine-nak tíz percbe, amíg kalkulálja a változtatásokat, hogy csak utána kezdjen neki a szintén tíz percig tartó backupnak, amikor Leopardon az egész művelet kábé két percig tartott?

Miért tettette magát a 10.6-os az első napokban egy használható operációs rendszernek, és miért vált hirtelen még megbízhatatlanabbá, mint a Tigerhez képest már eleve tragikus Leopard?

Néha tényleg azt érzem, hogy a munkahelyi gépemen futó Windows XP is stabilabb, mint a Snow Leo, miközben a Tiger a maga korában egyértelműen jobb volt bárminél, amit a Microsoft valaha is csinált, sőt, talán még mindig jobb.

De könyörgöm, nehogy már egy 4,5 éves operációs rendszernek kelljen felvennie a harcot a Windows 7-tel, ami viszont tényleg jobban sikerült, mint bármelyik elődje, és az én bétatesztjeim szerint is stabil, használható társ.

Kit kell kirúgni ahhoz, hogy helyreálljon a régi rend?