látogatószám

Hirdetés

Appleblog

Az Apple jó. Az Apple szebbé teszi az életed. Az Apple megnyitja a szívcsakrádat.

Twitter

Hirdessen az Appleblogon Pakliban!

Páratlan lehetőségek, remek csomagok, kiváló árak.

Kattintson a részletekért!

Közösség tagjai

Friss topikok

Aktuális látogatószám

page counter

Címkék

3g (21) airport (4) android (4) apple (11) applecsaj (49) appstore (56) app store (20) at&t (4) baromság (21) browser (3) business (92) cenzúra (9) chrome (5) core (4) crack (29) dev.team (3) dizájn (7) egér (3) életmód (33) én (61) európa (3) éves (3) exkluzív (5) firefox (4) firmware (5) flash (6) genius (3) google (14) gps (3) hacker (5) hackintosh (3) hadsereg (3) hardver (3) havi (12) heti (9) hiba (15) ilife (5) imac (41) intel (12) interjú (11) ipad (5) iphone (287) iphone 3gs (18) iphone os 3.0 (13) iphoto (3) iphoto book (3) ipod (37) ipod nano (12) ipod shuffle (3) ipod touch (8) itunes (47) jobs (3) jóslat (3) kajszibarack (3) kalifornia (10) kamu apple (15) karácsony (4) kézikönyv (8) kína (12) klón (19) koncepció (3) konzol (3) kütyü (5) laptop (3) leopard (7) live (4) london (4) mac (23) macbook (52) macbook air (18) macbook pro (34) macworld (3) mac mini (15) mac os (4) mac os x (15) mac pro (10) magyarország (53) me (7) megmondás (30) memória (3) microsoft (20) mobile (6) mocsok (7) negyedéves (9) netbook (8) nexus (4) nvidia (4) nyereményjáték (3) obama (4) os (26) palm (4) palm pre (6) piac (17) pletyka (111) pör (53) pre (3) pro (5) processzor (14) psystar (7) push notification (3) reklám (26) részvény (4) safari (14) sdk (4) security (3) snow leopard (40) stat (21) steve jobs (20) store (5) storedown (3) store down (3) szabadalom (6) szavazás (3) szoftver (5) tablet (27) tényfeltárás (4) teszt (22) time capsule (4) történelem (15) touch (5) t mobile (16) update (17) utazó (58) vírus (8) windows (7) windows 7 (5) wwdc (5) xserve (3) zene (4) zöld (6) zune (8) Címkefelhő

Aktuális Apple-árfolyam

A legdurvább kütyüföldön az iPhone

2009.09.24. 07:55 mcs

< A mobil megjelenése óta voltak páran, akik azt állították, hogy az Apple készüléke egy túlárazott filléres szar, ami csak nyugaton lehet sikeres, mert a technológiailag fejlettebb keleten legfeljebb lebőgni lehet vele. Az sosem zavarta meg az ellendrukkereket, hogy az iPhone-ba többnyire az elérhető csúcstechnikát pakolták bele, és hogy a 3GS hardvere például fejlettebb, mint a vele egy árban kínált androidos HTC-ké. Az sem érdekelte őket, hogy nyugaton élünk, lehet tehát bukás keleten az iPhone, az senkit sem érdekel, mert nekünk a saját igényeinkhez kell igazodnunk. Intő jel lehetett, amikor a 3GS modell megnyerte a júliust Japánban, ami azért már eléggé kelet, de sokan még akkor is óva intettek a valódi összecsapástól.

Ennek azonban vége, mert a világ legkütyübuzibb földjén is elstartol mobil: nemsokára Dél-Koreában is meg lehet venni iPhone-t. Azért is nagy hír ez, mert az ország komoly korlátozásokat léptetett életbe a hazai ipar védelmében, így a Samsungokon és az LG-ken kívül szinte lehetetlen bármilyen más mobilt venni Dél-Koreában. Oké, lehet, de a helyi gyártók óriási előnyt élveznek. Mostanáig nem is tudott belépni az iPhone az országba, de a tárgyalások végre sikerre vezettek, így a KT-nevű szolgáltató rövidesen megkezdi a forgalmazást.

Érdeklődve várjuk, hogy mekkora lesz a mobil sikere.

88 komment

Címkék: business iphone

A bejegyzés trackback címe:

http://appleblog.blog.hu/api/trackback/id/tr761403427

Kommentek:

LiberAll 2009.09.24. 08:09:03

Csak azt felejted el, hogy japánban picit rövidebb a telefon élettartam jó ha 1 évig használja az átlag user, csak itt "nyugaton divat 2 évig szenvedni egy kütyüvel....

mcs 2009.09.24. 08:11:28

@LiberAll: ez mennyiben módosít azon, amit leírtam?

Lenoks69 2009.09.24. 08:46:04

Japán szerintem kütyübuzibb. Dél-Korea meg akkor legyen második. :) De ettől függetlenül egyik sem 100-as. :D
Amúgy az ilyeneket, hogy az iPhone egy húgy kb. azok terjesztik, akik a kővel összehasonlító táblázatot is gyártották. Az meg nem érdemel kommentárt.

Luos · http://luoslap.extra.hu 2009.09.24. 08:57:06

@Lenoks69: Az egy vicc, de látom sokan véresen komolyan veszik :)
Ezért már megérte elkészítenie valakinek.

Tökös Veréb 2009.09.24. 09:00:05

biztos a múzeumokban állítják ki őket, vagy elrettentő példának szánják! :)

Grigorij 2009.09.24. 09:00:35

Látom most már az is baj, ha egy ország normális módon a saját iparát, a saját állampolgárainak munkahelyeit, megélhetését védi szemben a köcsög amerikai multikkal?

budapestdarkside 2009.09.24. 09:00:51

Amennyire kütyüimádók a japánok és a koreaiak... szerintem nagy sikere lesz az iphone-nak. Ha jól tudom akkor ott már vannak olyan szolgáltatások pl. a tv amit sokan hasznának is a mobiljukon, persze nem ezen fog múlni az iphone sikere.
Esetleg arrol lehet valamit tudni, hogy ipod touch-ot ott lehetett már régről kapni, esetleg annak milyen sikere volt?Gondolom az is mutatna már valamit, ha az jól ment akkor az iphone is jól fog.

Klaus Duran 2009.09.24. 09:02:15

az iphone olyan mint az ipod, egy trend, egy divatcikk.

mcs 2009.09.24. 09:04:55

@Grigorij: hát 2009-ben mindenesetre elég ciki.

Hypofx 2009.09.24. 09:05:27

@LiberAll: hat tobbet rendes hasznalat mellett semmi nem bir, se auto se telefon se tv se semmi. Fel kene mar fogni tipikus fogyasztok lettunk mi is itt a karpatmedenceben, vesszuk a sok szart feleslegessen. Mire megveszed mar jon ki az uj verzio kovethetetlen a lenyeg hogy vegyel minden evben valamit....szerintem ez mar inkabb szanalmas, es draga almank mar egy ideje belepett ezen taborba.

Tökös Veréb 2009.09.24. 09:11:04

azért az árára is kiváncsi lennék ott!

budapestdarkside 2009.09.24. 09:11:40

@mcs: Szerintem nem ciki amit írt Grigorij. Én személy szerint nagyon jónak tartom, az ország gazdaságának mindenképp jó. De sajnos a mai világgazdaság nem erről szól és nem ilyen.

mcs 2009.09.24. 09:14:29

@budapestdarkside: na most egy olyan, exportra törekvő ország, mint Dél-Korea, ami a műszaki cikkeken meg az autókon keresztül a világ minden pontján ott van, ne játssza a sértődöttet, ha épp hozzá akarnak bevinni valamit. Én sem örülnék neki, ha drágábban kapnám meg itthon azokat a mobilokat, amiket külföldön gyártottak. Nehogy már rá legyek kényszerítve a Nokiára. Vagy az iPhone-ra. Vagy bármire. A leadózott jövedelmemet hadd költsem már el szabadon. Egyébként erről szól az EU.

budapestdarkside 2009.09.24. 09:18:40

@mcs: Én nem mondom, hogy nincs igazad csak nem tartom cikinek, hogy megcsinálja ezt az ország.Én is bosszankodnék ha ott élnék, hogy drágán vehetnék egy külföldi terméket.Csak az állam szemszögéből néztem.Mint vásárló az már más.

slovnaft 2009.09.24. 09:20:01

13 éve jártam Japánban, de már akkor feltűnt, hogy Tokióban úgy árulták a gyufásdoboznyi mobilokat, mint nálunk az újságosbódékban a lapokat. Akkoriban egy többnormás ketyere átszámítva 2300 Ft-ba került. melynek mérete tényleg vetekedett a névjegykártyáéval. Tokió belvárosában (elektronikai központ, Akihabara, vagy valami ilyesmi) pedig a csövesek is érintőképernyős szarral babráltak, csak az akkor még pálcikás volt. Egyébként a laptopokat is úgy árulták, mint nálunk búcsúban a mézeskalácsszívet: lógott minden utcai bódé oldalán. Az ára akkoriban átszámítva nagyjából 60-80 ezer Ft volt. Ennyit az ottani és a Kárpát-medencei piaci fejlettségről.

kismajom2 2009.09.24. 09:23:44

@mcs: van ott is verseny, ne félj te attól. csak a helyi gyártók versenyeznek egymással. nekem is szimpatikus ha egy ország védi a belső piacát, ezáltal a munkahelyeket és az ottélőket. nekünk is lenne mit tanulni tőlük. és igen, én inkább vennék egy kicsit bénább/drágább telefont ha attól megmarad a szomszéd állása. de biztos én vagyok hülye.

@budapestdarkside: meglepődnél mennyien használnak mobil tv-t. kb minden 2. ember...

Bit Rot 2009.09.24. 09:24:26

@LiberAll:
"csak itt "nyugaton divat 2 évig szenvedni egy kütyüvel.... "

Ja, helyes, mindenki vegye meg a telefonját, dobja ki a kukába 2 hónap múlva, és vegyen újat.
Amúgy normális vagy?
Így is szennyezzük eléggé a környezetet, nem kell még duplázni is!

Haibane 2009.09.24. 09:28:11

@mcs: szerintem ilyeneket állítani is elég ciki. Megkapod az adózott jövedelmed, vedd meg amit akarsz. De szerintem nem olyan nagy baj az, ha az állam a saját termelőit valamilyen módon védi, elvégre mégiscsak nekik kéne munkát adni.

Dövan 2009.09.24. 09:38:12

@kismajom2: nem lehet a mobil tv-től hamar megvakulni?

mcs 2009.09.24. 09:39:40

@Haibane: a közgazdaságtan ezen rég túlhaladt.

Képzeld el, hogy minden ország védi a saját iparát: mindenhol büntetővámot kell fizetni az importért. Következésképp az országon belül gyártott termékeket országon belül kell eladni: a magyar ipart a magyar vásárlóknak kéne eltartaniuk, mert máshol nem tudnák megfizetni a termékeit a magas vámok miatt.

Szóval szó sem lehetne külföldre eladott termékekről.

Ebben az esetben például szerinted lenne-e Magyarországon Audi, Nokia, Opel, meg a többi nagy multi, amelyik a forgalmának csak kis részét tudja nálunk értékesíteni?

Nyilván nem. Pedig tegyük hozzá, hogy ezek a cégek rengeteg munkahelyet és adóbevételt adnak az országnak.

Ugyanígy csökkenne a magyar mezőgazdasági termékek versenyképessége, illetve mindené, amit külföldön szeretnénk eladni.

Persze tovább lehet menni, és megkérdőjelezni, hogy van-e értelme egyáltalán a globalizációnak, meg annak, hogy külföldi vállalatok dolgoztassanak Magyarországon, de az már tényleg nem szint, főleg nem egy Appleblogon. Arra valami nemzetvédő oldalt kell keresni.

Cifu78 2009.09.24. 09:41:52

@mcs: Ugye tudsz róla, hogy az EU-ban az EU-n kívülről érkező elektronikai termékekre is van védővám, például a nem EU tagországokban gyártott monitorokra, LCD/Plazma TV-kre, stb...

Nem véletlen, hogy minden nagyobb gyártónak (így az LG-nek Lengyelország, a Samsungnak Magyarországon és Szlovákiában) van az EU-n belül TV gyára.

Ugyanez igaz sok más dologra is, hogy especiel a telefonokra van-e, azt nem tudom.

Mellesleg pedig ha jól tudom, a fenti Apple "betörés" is a 2008-as Szabadkereskedelmi Egyezménynek köszönhető, amit Dél-Korea kötött az USA-val.

A lényeg, hogy az EU ugyanúgy védi a saját piacát, mint Korea a sajátját...

mcs 2009.09.24. 09:44:50

@Cifu78: egyezmények sora garantálja, hogy a Kínában gyártott elektronikai termékek különösebb megrázkódtatás nélkül jutnak be az EU-ba. Amiről Dél-Korea esetén beszélünk, az komolyan korlátozta a versenyt, az EU-ba érkező termékek esetében a vámszinteknek köszönhetően aligha beszélhetünk arról, hogy egy amerikai vagy távol-keleti termék ne lehetne versenyképes. Nekem például nincs is olyan elektronikai berendezésem, amit ne Kínában gyártottak volna. Oké, a házimozim japán, a tévém meg francia, utóbbit azonban nagyon sürgősen le fogom cserélni.

budapestdarkside 2009.09.24. 09:47:31

Én arra leszek, kiváncsi, hogy milyen gyorsan állnak vagy álltak neki a japán, koreai fejlesztők a játékok programok fejlesztésére, mivel ott ez is nagyon sokat hozhat mint a fejlesztőnek mint az applenek. Minden ami manga ott nagy üzlet és e téren bőven ki lehet használni az iphonet.

Aazami 2009.09.24. 09:49:18

Hát igen, most, hogy már MMS-t is lehet vele küldeni biztos minden egyéb kütyüt ki fog szorítani a piacról. Főleg Japánban, Dél-Koreában és még idevehetjük nyugodtan Hong Kong-ot is :-)
Tudom milyen a felhozatal arrafelé!

Haibane 2009.09.24. 09:52:07

"Képzeld el, hogy minden ország védi a saját iparát..."

én nem egészen erre gondoltam, nem kéne kiforgatni

shitgun 2009.09.24. 09:55:46

@Aazami: Ja, pár napja meg megérkezett a "jól" használható gps-navigáció, párosítva az egyórás akksival (by mcs az indexen). A kis sárgák viszik majd mint a cukrot, mert szeretik az ilyen technikai újításokat.

gjokkel 2009.09.24. 09:58:12

A mobilgyártók még mindig nem fogták fel, hogy az iPhone nem a processzorában/kamerájában/mittudoménmilyen harverparaméretében más, mint a többi, hanem a SZOFTVERÉBEN. És ez az, amiben még iszonyú sokáig nem is fogják utolérni, mert ehhez nem elég csak a pénz. Ehhez bizonyos fokú lelkesedés és nagyon sok kultúra kell, amit a WinCE-n nevelkedett programozók soha nem fognak elsajátítani. Ez valami olyan, hogy Ferrarit nem lehet összeszereltetni a Dacia gyárában.
Koerában és Japánban emellett jóval erősebb a fogyasztói szemlélet: ha megjelenik egy új modell, amiben 257 beleégetett szolgáltatás helyett 258 beleégetett szolgáltatás van, akkor a régi eldob, újat pedig megvesz két fillérért.
A "túlárazott", "divatcikk" Apple cuccok pont abban különböznek a többitől, hogy nagyon sokáig lehet őket használni anélkül, hogy hirtelen azt éreznéd, hogy "ez a hardver már kevés ehhez", ami a Windows világban kétévente menetrendszerűen megtörténik.

sertésmájkrém 2009.09.24. 10:00:51

@mcs: :DDD na lol, ciki védeni a hazai ipart???
ez igen, ezt biztos a józan ész mondatta veled nem a kóros epülfanbojság.

sertésmájkrém 2009.09.24. 10:03:22

@Bit Rot: Normális? ... liberális. :D

mcs 2009.09.24. 10:10:09

@sertésmájkrém: ha képtelen vagy felfogni, hogy egy olyan exportorientált országnak, mint Magyarország, kimondottan káros lenne, ha mindenki elkezdené védeni a saját iparát, akkor olvass el pár könyvet, és utána folytassuk ezt a vitát. Vagy te úgy gondolod, hogy csak mi védjük a saját iparunkat, de mindenki más engedje be vám nélkül a magyar termékeket?

Aazami 2009.09.24. 10:11:29

@shitgun:
Azért az iGO-t megvédeném (elolvastam azt a cikket, nem tudtam, hogy mcs írta). mcs-nek mondom, mint ősrégi iGO felhasználó: bármilyen kütyüd van a telepítés utáni első használatkor mindig nehezen talál a progi GPS jelet. Utána gördülékenyen megy (mármint azokon a vasakon, melyeket én használok/tam). Mikor Párizsba rakott először, akkor még nem volt GPS jel (nálam friss telepítéseknél össze-vissza rakosgat, attól függően milyen térkép van fent).

Amúgy nem értem az iGO-t, hogy miért a fostalicska Amigo-t erőlteti az Iphone-okra!

Bocs mcs, kicsit off, de nem tudtam ahhoz a cikkedhez hozzászólni.

On

Aazami 2009.09.24. 10:12:55

@shitgun:
de amúgy én már legalább egy hónapja (ha nem kettő) láttam a tört Iphone-os iGO verziót.

Aazami 2009.09.24. 10:16:09

@gjokkel:
Részben egyet értek. Nekem nem jön be az Iphone op. rendszere, nem lehet sokat változtatni rajta (vagy csak nem volt elég időm elmerülni benne).

shitgun 2009.09.24. 10:21:02

@Aazami: Azért az egyóra alatt elhaló akksi kicsit odavág a dolognak, ha nem autóban, hanem mondjuk gyalog használod. Különben nekem sok dologban tetszik az iPhone, nem akarom fikázni, vennék is, de van pár dolog benne, amivel nem tudok kibékülni, ilyen például az akksi, vagy a zárt rendszer, amit fel lehet törni ugyan, de ha már überfelhasználóbarát, bolondbiztos az oprendszer, ne kelljen jailbrakelni, buzerálni, hogy teljesen kihasználjam, meg az itunes kötöttség sincs ínyemre. Azért kiváncsi vagyok, mi lesz vele Koreában, mert az ottani népeknek azért nem hanyettesős ájulat egy jól használható tacsis telefon.

Kék Robot · http://blob.blog.hu 2009.09.24. 10:21:22

A PLAY (►) gomb lenyomásával folytathatja a lejátszást.

Aazami 2009.09.24. 10:26:13

@shitgun:
Na ebben teljesen egyet értek veled, mármint abban, hogy az apple nagyon erőlteti a saját cuccainak használatát. De lehet, hogy engem nem kapott el az az Apple-s feeling. És igen, én sem tudom mennyire fognak elájulni arrafelé egy 90%-ban megbízható telótól (PDA-tól, vagy bármi).

Az aksi merülése tényleg gáz, ilyet nem tapasztaltam egyetlen egy kütyünél sem.

kismajom2 2009.09.24. 10:34:59

@mcs:
egy titok van: jót kell gyártani és az mindig eladható lesz...
egyébként az amcsik és a japánok is nagyon durván védik a saját iparukat/piacukat. sőt még a kínaiak is ezt teszik. nem egyezményekkel, hanem egy kis egészséges patriotizmussal a fejekben... jó lenne ha mi is elérnénk már erre a szintre.

@Dövan:
nem tudom, egyenlőre még úgy tűnik nem :)

Pepe135 2009.09.24. 10:41:07

Az iphone és a többi szemét csak korlátozza a kapcsolatokat!

Sokszor látom, ahogy sokan üveges tekintettel hallgatnak valami zajt a multifunkcis telefonokon, vagy épp a yutub :) videói között nézelődnek haogy mással mi történt, miközben nincs saját életük.
"Ami életünkből mögöttünk van, az már a halál kezébe került. (...) Markolj meg minden órát. Tedd rá kezed a mára, és kevésbé fogsz függeni a holnaptól. Míg késlekedünk, elfut az élet. (...) Késő a takarékosság, ha már a hordó fenekén járunk." L. A. Seneca

Wendriner Tódor Emánuel 2009.09.24. 10:58:01

maradjunk annyiban, hogy meglepődnék, ha a japánok ezt komolyan gondolnák és nem csak a közismert európa- és amerika-majmolás miatt lenne (átmenetileg) sikeres(?) az iphone. attől meg főleg meglepődnék, hogy az európai szemmel mobiltechnológia szintjén (is) kábé fényévekkel előttünk járó koreában _bármilyen_ sikert elérne az iphone 3gs.

Tökös Veréb 2009.09.24. 10:58:07

@gjokkel: egy darab kavicsra nem nehéz szoftvert írni :)

Wendriner Tódor Emánuel 2009.09.24. 11:00:35

@mcs: már gazdaságpolitikával is foglalkozol?

LiberAll 2009.09.24. 11:00:39

@Bit Rot: Jah én szívesen használnék egy telefont, vagy bármi más kütyüt akár több évig is, s akár még fizetnék is többet érte, hogy tartósabb legyen (kb 3000 Ft-al kerülne többe, átlagos telefonnál), de ez nem érdeke a gyártóknak szóval jó, ha egy telefon két évig bírja nálam, mondjuk én nem csak dísznek vagy arcosodásra használom, hanem kőkeményen mint munkaeszköz. A kollégám kb 4 annyit telefonál mint én, nah neki kb 1 évig bírja az E szériás nokia, utána, hullik szét mint a szar, jah szifont alapból nem javasolt nekünk az ügyfélmenedzser, mert kb 3 hónap múlva ipari hulladék lenne, azzal a felhasználással ahogy mi ügyködünk...

@mcs az iphont japánban 0 yenért árulták /árulják most a 3gS-t

mb.softbank.jp/mb/iphone_en/price_plan/white_plan/

Az ottani emberek, de főleg a tinik kb úgy veszik a mobilt mint mi a Hello Kitty/ Nefürdjél le pólót, az, hogy sokat eladtak japánban ez nem nagy dolog, kíváncsi lennék, hogy mennyi fog fogyni mondjuk 1 év múlva, amikor már nem lesz trendi meg kawaii a szifon, jah amúgy a softbank kint régen yodafone volt kb a futottak még kategória érdekes az NTT-docomo (a helyi T) nem forgalmazza, nah ezt akartam írni, de úgy látszik, hogy valahogy nem vágod, hogy miről írsz...

Malachi 2009.09.24. 11:01:43

@Pepe135: te ezt így látod? mármint, hogy nincsen saját életük? ez honnan látszik valakin? meg, hogy a jutub, ööö, izé, az is ilyen sajátéletelszippantó kórság? szerintem ezt nem gondoltad át rendesen.

eszpee · http://bp.underground.hu 2009.09.24. 11:05:58

Izé, melyik androidos HTC van egy árban a 3GS-sel?

mcs 2009.09.24. 11:10:48

@LiberAll: tök mindegy, hogy ki forgalmazza, vagy hogy téged milyen érzelmi szálak fűznek a céghez, a lényeg a darabszám. Én vágom, hogy miről írok, te futsz bele folyton sehova sem vezető értelmezésekbe, de ezt már megszokhattuk tőled.

mcs 2009.09.24. 11:19:46

@eszpee: itthon a HTC-k 140-160 ezer forintba kerülnek függetlenül (oké, most kaptak egy húszezres akciót). Az iPhone 3GS az olaszoknál függetlenül 620 euro, ami 170 ezer forint körül van. Igen, több, de nem nagyságrendekkel, főleg, ha tízezres hardverről beszélünk ugye.

De vegyünk egy nagyobb piacot: Amerikában 150 dolcsi két éves hűséggel a myTouch 3G a T-Mobile-nál és 200 az iPhone 3GS az AT&T-nél.

NAGYON remélem, hogy nem az 50 dollár meg a 10-20 ezer forint miatt írtál.

helikopter 2009.09.24. 11:22:01

@mcs: eszpeehez csatlakoznék, melyik androidos htc van egy árban a 3gs-szel? a hivatalos magyar viszonteladónál a jelenlegi csúcsmodell, a htc hero jelenleg 129990 forintért elvihető.
www.speedshop.hu/main.php?page=termek&iid=27154

az iphone a kikódoltatással együtt ha jól tudom, 180 ezer körül fáj. plusz egy ötvenesért azért már lehet is bele plusz hardvert pakolni, nem?

mcs 2009.09.24. 11:26:10

@helikopter: ha az egyikben tízezres, a másikban meg ötezres hardver van, akkor gondolom a 180 ezres meg a 140 ezres ár is indokolatlan, éppen ezért hülye érv az iPhone-nal szemben, hogy az túlárazott. Márpedig az elég gyakran elhangzik.

A Nap meg forró.

helikopter 2009.09.24. 11:29:55

@mcs:
"ITTHON a HTC-k 140-160 ezer forintba kerülnek függetlenül (oké, most kaptak egy húszezres akciót). Az iPhone 3GS AZ OLASZOLKNÁL függetlenül 620 euro" stb.

hagyjálmár. ilyen erővel az expansys-on 110-ért kapod meg a herot, úgyhogy ez egy teljesen unfair összehasonlítás.

ráadásul szerinted 10-20 ezer forint nem számít egy telefonnál, amikor a hardware-es specifikációkat alapul véve próbálunk árakat összehasonlítani?

shitgun 2009.09.24. 11:31:48

@mcs: És az olaszba' újított iPhone-hoz, vagy az itthoni HTC-hez biztonságosabb-e a garancia/szerviz? Az árba ezt is nézzük már bele. Jó telefon az i, de amíg ilyen gyökér kondíciókkal adják (előfizu+ hűség, vagy szürkeimport) nem kell.

Pepe135 2009.09.24. 11:32:54

@eszpee: jó a megfogalmazásod. Többeket ismerek, akik órákon át a videomegosztókat nézik. szerintem időpazarlás. Valójában a lényeg, hogy megéld az életed. ez nem médialejátszó, nincs benne visszapörgetés, ha közeledik a vége felirat!

helikopter 2009.09.24. 11:33:26

@mcs: a túlárazottságról szóló érv nyilvánvalóan baromság, trollok kedvenc érve. nem is erről írtam, kizárólag a bejegyzésben elhangzott állításról, miszerint az androidos htc-k egy árban vannak az iphone-nal, szerettem volna bebizonyítani, hogy nem igaz. végülis akkor egyetértünk abban, hogy ez kissé túlzó volt, vagy sem? csak ennyit árulj el. :)

Pepe135 2009.09.24. 11:35:00

Bocs elnyomtam egy nyíllal!

Haibane 2009.09.24. 11:35:01

végülis akinek 50 ezer nem pénz...

eszpee · http://bp.underground.hu 2009.09.24. 11:35:34

@mcs: Szerintem almát almával, körtét körtével érdemes hasonlítani. Itt Franciaországban egy szolgáltatófüggetlen iPhone 3GSt hirtelen most 900 euró körül láttam, de oké, legyen az olasz árad, 620 euró, biztos van itt is olcsóbb. A HTC Hero 460. Ez nem egy ár, ez az iPhone árának a háromnegyede. És akkor a legolcsóbb 3GS-t hasonlítottam a legdrágább androidos HTC-vel, hogy a lehető legközelebb legyenek egymáshoz.

Abban teljesen igazad van, hogy a 3GS hardvere erősebb, ez simán meg is indokolhatná a magasabb árat, nekem csak ez a mondat volt feleslegesen túlzó: "a 3GS hardvere például fejlettebb, mint a vele egy árban kínált androidos HTC-ké" - lévén a legdrágább androidos HTC is olcsóbb, mint a legolcsóbb iPhone 3GS.

Pepe135 2009.09.24. 11:37:08

@eszpee: Ha jól tudom, Francia országban csak független telókat lehet árulni a helyi törvények szerint,lehet azért drágábbak!

eszpee · http://bp.underground.hu 2009.09.24. 11:38:17

@Pepe135: Rosszul tudod. Szinte csak szolgáltatófüggő telefonok vannak, orrba-szájba nyomják az 1 eurós készülékeket, mint a kilencvenes években otthon, csak az apróbetűben van ott a 2 éves hűség.

Wendriner Tódor Emánuel 2009.09.24. 11:40:09

@eszpee: nem fogod meggyőzni, ha megfigyeled, mindig kitalál valamit, hogy neki legyen (szerinte) igaza.
ja, iphone 3g-m van.

mcs 2009.09.24. 11:40:24

@helikopter: itthon jelenleg hivatalosan nem kapod meg az iPhone-t függetlenül, szóval nem tudsz jó összehasonlítást végezni.

De talán nem is a hazai piac a döntő, Amerikában meg nagyjából hasonló áron tudod megvenni őket. Oké, van 50 dolcsi különbség. Csak a HTC hardvere lényegesen gyengébb és még háttértár sincs benne.

Elismerem, hogy nem volt pontos a megfogalmazás, de ha újraírnám, az szerepelne a cikkben, hogy a "nála alig olcsóbb androidos HTC-ké".

Mert tízezer forint Amerikában, vagy az akciós időszakot leszámítva (én még azokról az árakról tudtam) 15 százalékos különbség itthon, az szerintem nem perdöntő egy mobil vásárlásakor.

helikopter 2009.09.24. 11:42:13

@Pepe135: amikor az iphone független árusítását kötelezővé tették a franciáknál, akkor azt hiszem, az volt az indok, hogy a szolgáltatók kötelesek ezt a lehetőséget is biztosítani a vásárlóknak, ez volt az oka, hogy ott lehetet kapni. később olaszországban ugyanez volt a helyzet. ettől viszont még persze adhatják hűséggel olcsóbban.

de úgy látom, eszpee otthonosabban mozog a helyi viszonyokban.

helikopter 2009.09.24. 11:50:20

@mcs: ulkesh és a többi felkent lovag szokta védeni az itthoni bizniszt azzal, hogy igenis megoldható, hogy független iphone-hoz juss hozzá a t-mobile-tól: venni kell egy kártyás készüléket 160-ért, és 20-ért függetlenítheted. legutóbb éppen a nagy vihart kavart windows mobile fikkantós bejegyzés alatt sütötte el ezt, de korábban is legalább ezerszer elhangzott ez a módszer tőle is, meg másoktól is, itt a blogon is.
appleblog.blog.hu/2009/09/20/az_utolsokat_rugja_a_windows_mobile/fullcommentlist/1#c7123766

se te, se a másik szerkesztő soha nem szóltatok közbe, hogy szerintetek ez nem hivatalos út, vagy akármi, gondoltam, hogy ez akkor egy bevett vélemény. most akkor mégsem?

de ha mégis, akkor viszont egyértelmű: magyarországon az iphone 3gs 180 ezerbe kerül, a htc hero pedig 130-ba. ennyi. ez nem 10 dolláros különbség. én értem, hogy a cikk elsősorban koreáról szólt, aztán most meg már tereled az amerikai piac felé, de azért mi meg hadd vetítsük ki ezt a bizonyos fél mondatot a magyar viszonyokra, ha már egyszer.

helikopter 2009.09.24. 11:56:59

@mcs: azért se hagyom annyiban: szerinted hivatalos útnak számít, hogy veszel egy kártyás készüléket, és aztán függetlenítteted?

Malachi 2009.09.24. 11:58:06

@helikopter: végül is mit számít, hogy nem a magyar viszonyokról szólt a poszt. csak flame legyen, akkor rossz már nem lehet.

helikopter 2009.09.24. 12:01:44

@Malachi: azért a flémeléstől nagyon nagyon messze vagyunk szerintem. de mindegy, csaba válaszol vagy sem, ígérem leszállok a témáról.

mcs 2009.09.24. 12:02:38

@helikopter: fogalmam sincs, ezért is nem írtam én még erről sosem. Szembesíts olyannal, amiről én írtam.

mcs 2009.09.24. 12:05:41

@Malachi: NEM lehet úgy írni az Apple-ről, hogy azt valaki ne értelmezze félre. Tök mindegy, hogy a cikkben szó sem volt a magyar helyzetről, kötelező jelleggel akad valaki, aki a hazai állapotokkal próbál egy állítást megcáfolni. És utána tök mindegy, hogy egy amerikai példával próbálom a nemzetközi állítást alátámasztani (ami azért relevánsabb, mint az apró hazai piac), az csak terelés.

helikopter 2009.09.24. 12:09:36

@mcs: nem akartalak én szembesíteni, azért is kérdeztem, hogy szerinted hivatalos út-e, ezek szerint ez tisztázatlan ügy.

kiszálltam.

Wendriner Tódor Emánuel 2009.09.24. 12:20:26

mcs a hazai blogszcéna dr house-a, azzal a különbséggel, hogy többet hibázik, de ugyanolyan fölényes. további kellemes.

szucsadam · http://appleblog.blog.hu 2009.09.24. 12:53:24

@helikopter: hivatalos út, én a T-Mobile-os kapcsolattartómtól tudom, hogy bevett gyakorlat a hűség nélküli készülék kiváltása, azt hiszem 20 ezer forintért, de ebben nem vagyok egészen biztos

zila 2009.09.24. 13:41:06

@helikopter: Nem a sarki GSM buherátornál függetleníted, hanem a T-Mobile-lal (akitől vetted a dominós csomagban), hivatalosan. Ez teljesen legális járható út. Bármelyik telefont függetlenítheted így, hűségidőtől, készüléktől függően árazzák be.

Ulkesh 2009.09.24. 14:25:57

@helikopter:
"de ha mégis, akkor viszont egyértelmű: magyarországon az iphone 3gs 180 ezerbe kerül, a htc hero pedig 130-ba. ennyi. ez nem 10 dolláros különbség."

Ez csak azt mutatja, hogy a 3GS ára nem változott (miért is változna, hisz még mindig hiánycikknek számít és előjegyzésben vásárolják)
A Hero 165 eFt-ról indított a 3GS megjelenésekor, azóta csökkent le az ára az általad említettre.

Ulkesh 2009.09.24. 14:28:02

@mcs:
" itthon jelenleg hivatalosan nem kapod meg az iPhone-t függetlenül, szóval nem tudsz jó összehasonlítást végezni."

Megkapod.
A T-Mobile bármelyik iPhone függőségét feloldja, amennyiben nincs már rajta feléjük kötelezettség (lejárt a vállalt hűségidőd, vagy eleve Domino csomagban vásárolod).
A lock feloldása 20 eFt.

helikopter 2009.09.24. 14:37:06

@Ulkesh & szucsadam: akkor ezt tisztáztuk.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2009.09.24. 14:37:28

@mcs: mar hogyne tudnal, elmesz a speedshopba, ahol hasonloan szurken lehet mindket telefont kapni, az iphone 3gs 280 rugo, a htc hero 130 rugo. egyarban, mi? jezusmaria.

Ulkesh 2009.09.24. 14:47:40

@sztahanov:

Ott akkor vásárolsz iPhone-t, ha neked mindegy, hogy mennyit költesz naponta, vagy, ha kissé elmeroggyant vagy (esetleg a kettő együtt) :)

Egyébként a Hero nem szürkén van a Speedshopban.

mcs 2009.09.24. 15:18:04

@sztahanov: van egy nemzetközi helyzetről szóló post, abban egy állítás.

Erre te hozol ellenpéldaként egy magyar boltot, ami a HTC és az iPhone forgalmának kábé a százezred részét adja, és úgy közlöd az árakat, mint egy perdöntő adatot.

És még azt sem veszed figyelembe, hogy az amerikai példa, ami ennek a sokszorosa, pont az én állításomat húzza alá.

tejóég.

valakitalánvagyok 2009.09.24. 18:45:09

Mostanában tele az utca olyan iphonosokkal, akik egymás faszát szopják.
Lesz egyszer saját felvonulás is?

Amúgy nekem is kéne, de azért nem vettem eddig, mert félek, hogy úgy magábaszippantana mint sokakat az ismerőseim közt.
Annyira erős a vizuális hatása ennek a szaros kis kütyünek, hogy próbálok beszélgetni emberekkel és azt veszem észre, hogy egy idő után oda sem figyel, merrt basztatja az ájfónját.
Ebből látszik, hogy jó a cucc, komolyan.
Csak a szociális viselkedést károsítja. Ezt nem zsírbunkókkal tapasztaltam, hanem olyan emberekkel, akik eddig normálisak voltak. Arról nem is beszélve, hogy a harmadik mondat után arról besszél, hogy milyen programot töltött le tegnap este, ahelyett, hogy pl szexelt volna egy jót.
Nem értem komolyan. Illetve értem, hogy ez a kapitalista jéghegy csúcsa, csak bennem kezd felmerülni a kérdés, hogy etikus-e ennyire magába vonzó kütyüt gyártani???
Jó, tudom, hogy filozófikus a kérdés.

Hozzáteszem, abszolút maces vagyok, elfogult és fan. De ez tényleg elgondolkoztatott!

iNick 2009.09.24. 20:14:28

@valakitalánvagyok: Ipod dettó. Egy hulladék a gyári fülhallgató, mégsem cserélik le. Belehalnának ha nem fehér lenne a füles. Pedig van fehér is, de közelről látszik rajta hogy nem Apple termék.

Majd elfelejtettem. Van nekik is in-ear fülesük. 80 dodóért! :D

Malachi 2009.09.24. 21:06:29

@valakitalánvagyok: majd ha az ismerőseid elmúlnak 20 évesek, akkor talán kinövik ezt is. ha már elmúltak, keress új ismerősöket.

@iNick: pontosan ezért cseréltem le 1 hónap után a fehér vackot egy normálisabbra. fekete. 60 dodó volt! :D

valakitalánvagyok 2009.09.24. 23:35:49

@Malachi: Szerintem Te nem értetted meg teljesen amit írtam...

Chris London 2009.09.27. 11:02:17

Bár mcs egyszer sem írta le, hogy ő a Herora utalt, amikor az iphone-nal egy árban kínált HTC-s készülékekről beszélt, de azért azt érdemes megemlíteni, hogy a Hero október 11-én érkezik az USÁ-ba a Sprinthez... Kiváncsi lennék valójában milyen készülékről beszélt/honnan vette az árakat. Angliában a Hero £350-360 körül van kártyafüggetlenül, a 16g-s 3gs £440 kártyásan és olyan £600 függetlenül. Hasonló szerződéssel £180 a különbség. Ami azért elég messze van az egy ártól.

Mellesleg a HTC Leo lesz kb egy árban a 16g-s 3gssel (csak £90-tal lesz olcsóbb a pletykák szerint), de annak meg a hardvere nem az iphone-nal egy kategória.

mcs 2009.09.27. 11:33:18

@Chris London: nézz egy kicsit utána, a Hero már rég kapható az Egyesült Államokban egy elég nagy szolgáltatónál. Annyit azért elárulok, hogy más néven.

És ha már a Leóról beszélünk: a 3GS meg a Hero van piacon, jelenleg csak ezekről érdemes beszélni, és a Hero az, aminek a hardvere a közelében sem jár a 3GS-ének.

breQ 2009.09.27. 11:40:38

Az iphone csak papiron van piacon. A herot meg is lehet venni, maradjunk ennyiben.. es egy szellemtelefonnal BARMINEK hobb a hardvere (disclaimer: igen, 3 hete varok h nyamvadek magenta ertesitsen h nagy kegyesen hajlando ra h elkolthessem nala a penzem..:)

Chris London 2009.09.27. 14:34:39

@mcs: Úgy látom, nem fogok választ kapni. A Sprint kizárólagos jogot kapott a Herora, érdekes lenne, ha már valaki más árulná. (De nyugodtan linkeld be a titokzatos szolgáltatód honlapját, ha tévednék.)

Leo
Egyrészt az az egyetlen HTC mobil, ami kb egy árkategória az iphone-nal (pedig WinMos), másrészt téged eddig nem zavart, hogy egy olyan piacon hasonlítasz össze 2 mobilt, ahol az egyik még igazából nincs is jelen.

A Leo egyébként okt. 12-től kapható elméletileg Angliában. Az már csak 2 hét :) A következő iphone 9 hónap.

És csak hogy ne szakadjunk el nagyon a valóságtól: bár a 3GS hardvere (ha nem számítjuk a kamerát) kétségkívül erősebb, mint a Heroé, de a közelébe se ér erős túlzás volt tőled.

Az meg kár, hogy nem regáltál arra, amit az angol árakról írtam. Az amerikai smartphone piac 2-3 hónapos lemaradásban van Európához képest, nem igazán jó összehasonlítási alapnak, csak a mérete miatt releváns. De méret alapján Kína is az.