Rövid szünet után újra egy fejlesztői interjúval készültünk. Mint tudjátok, az Appleblogon interjúsorozatot indítottam a magyar játékfejlesztőkkel, cégekkel és magányos programozókkal. Megkérdeztem őket, mit sikerült eddig elérniük, hová akarnak eljutni, és idővel a sikereikről vagy bukásaikról is beszámolok.

Ha tagja vagy az Apple Developer programnak, és szeretnél részt venni a sorozatban, ezen az email-címen jelentkezz.

Ezúttal Kátai Imrével ismerkedünk meg, aki egy szextársasjátékkal kíván maradandót alkotni a világ bomló zűrzavarában.

Mondj pár mondatot magadról. Hogyan jött az iPhone-fejlesztés?

Egy egyetemista srác vagyok, először csak kíváncsiságból kezdtem nézegetni a lehetőségeket. Aztán megláttam egy önálló laborkiírást az egyetemen, és így indult az egész. Ekkor kezdtem el a Gravity Golf fejlesztését, illetve az egész Apple-világgal való ismerkedést.

Mi volt a laborkiírás pontosan?

Az önálló labor témája "Alkalmazás fejlesztés iPhone és Android platformra" volt. Ebből a konzulens csak Androidhoz értett, így az iPhone-t szinte egyedül kellett megtanulni.

Milyen programot, programokat fejlesztesz iPhone-ra?

Az első programom egy golf játék volt, ha hívhatjuk így a bolygóközi labdázást. A második is egy játék volt, ami a kicsit idegölő "Don't shoot the puppy" nevű flash játék adaptációja. Erre nem fordítottam nagy figyelmet, csak egy kis esti kikapcsolódás volt. Persze az Apple nem értékelte annyira. Ezután következett egy akkumulátor-információs program, amivel kapcsolatban szintén voltak nehézségeim, majd végül a Sex Hunting névre keresztelt szexuális társasjáték készült el. Ezt több nyelven szeretném kiadni, jelenleg a fordítás utolsó fázisában tartunk, a tervek szerint hamarosan megjelenik. Összességében elmondhatjuk, inkább játékokat szeretek fejleszteni.

Említetted, hogy gondjaid voltak az Apple-lel. Mi történt pontosan?

A Don't kill the Puppy-t és az iBattery-t egyszerre töltöttem fel, és sajnos mindkettőt pár napon belül visszautasították. A flash adaptácót azért, mivel szerintük kifogásolható volt a tartalma. Ezen úgy próbáltam segíteni, hogy szinte teljesen kivettem a véres részeket belőle, majd megírtam nekik, hogy csökkentettem az erőszakot a játékban. Egy hónap után végre elfogadták, és felkerülhetett az AppStore-ba.

A másikkal is gond volt?

Az akkumulátoros programban az zavarta őket, hogy kijelzem a specifikáció alapján számított rendelkezésre álló időket. Azt írták, hogy pontatlan információkat közlök a felhasználókkal, és ez összezavarhatja őket. Néhány további elutasítás és levélváltás után hajthatatlanok voltak, így egy kis cselhez kellett folyamodnom.

Milyen cselre gondolsz?

Annyi az egész, hogy a százalékos értékre duplán kell kattintani hogy előjöjjenek az információk. Persze kellett bele még változtatható háttérkép, memória és tárhelystatisztika is, hogy ne legyen annyira haszontalan az Apple szemében, és biztosan elfogadják.

Mennyire sikeres a fejlesztésed számokban kifejezve?

A Gravity Golfot nemrég frissítettem, és véglegesen ingyenessé tettem, így annak a letöltései szépen pörögnek. Több mint 14 000 felhasználó próbálta már ki, ami nekem már jónak számít. A Don't kill the Puppy elég bugyuta játék, általában néhány perc után már törlik is a felhasználók. Ezt jelzik is az értékelésekben, de még így is 7000 fölött van a letöltések száma. Az iBattery sajnos nagyon későn lett elfogadva, és addigra sok hasonló program került be, így elveszik az akkumulátoros programok között.

Hogyan fogadtad annak idején az AppStore megjelenését?

Magát az ötletet nagyon érdekesnek tartottam, mivel az addigi tendencia nem a felhasználói igények magas szintű kielégítését célozta meg a gyártók részéről, hanem inkább minél több technológiát akartak felvonultatni, nem törődve a kezelhetőséggel. Kicsit úgy voltak vele, hogy "mi beleraktuk, a felhasználó meg majd megtanulja kezelni". Ehhez képest az iPhone majdnem pont a fordítottja lett. Inkább kevesebbet tud(ott), viszont azt olyan szinten, ami miatt képes volt elérni a jelenlegi sikerét. Ezen pedig csak erősít az AppStore, mivel segítségével egyre több dologra tudják használni az emberek a készüléküket, hasonló szintű programokkal.

Készül-e jelenleg valami?

Mint említettem az elején, készül egy szexuális társasjáték magyar, spanyol és angol nyelven. Ennek a lényege pont az, mint aminek látszik. Van egy tábla, rajta két bábú, majd a telefon megrázásával lehet úgymond dobni. Ezek után jön egy feladat, amit végre kell hajtanod a partnereddel. Három verzió készül belőle, egy soft, egy médium és keményebb, tényleg felnőtteknek való. Azt még nem tudom, hogy az Apple hogyan fogja fogadni, de mivel semmi pornográf, vagy erotikus kép nincs benne,  továbbá csak leírást tartalmaz, valószínű hogy elfogadják. Erről mindenképpen értesítelek majd.

Kíváncsi vagyok. Végigpróbáltad a játékot a partnereddel? Mik a tapasztalatok? Mi a legdurvább utasítás a játékban?

A SexHunting-ot természetesen végigjátszottuk már a párommal, és nagyon jól éreztük magunkat, így csak ajánlani tudom mindenkinek.  Azt nem tudom most megíni, hogy melyik a legdurvább feladat, mivel a 40 lehetőség közül a simogatástól egészen a pikáns részekig, mindenki saját maga találja meg azt, ami a legizgatóbb számára.

Csak párban lehet majd játszani? Elvileg most indulnak be a Bluetooth-os hálózati játékok az AppStore-ban, egy swinger-klubban biztosan örülnének egy ilyen proginak.

Mivel társasjáték, ezért csak párokban gondolkoztam a játék tervezésekor. Szerintem egy ilyen témát nem jó egyedül, vagy online, a másik szobában (vagy akár városban) lévő emberrel játszani.

Egyébként mennyire volt nehéz átállni az iPhone programozására? Mennyi időt vett igénybe?

Az egyetemen sajnos nem oktatták, így egy könyvből kellett megtanulni. Mivel az iPhone előtt is aktívan foglalkoztam programozással, főként .NET-tel, így az objektumorientált, modern fejlesztői környezet és nyelv egyáltalán nem volt újdonság. A nyelvi sajátosságokat megtanulva, körülbelül két hónap alatt annyira beleszoktam, hogy azóta mással már nem is foglalkozom. Egy idő után annyira belejöttem, hogy saját blog indítására adtam a fejem, ezzel is segítve az iPhone iránt érdeklődő hazai programozók indulását.

A jövőben marad hobbi szinten a játékfejlesztés, vagy vársz egy áttörésre, egy ötletre, amivel nagy lét szakítasz az AppStore-ból?

Természetesen egy ideig még hobbi marad a munka és az egyetem mellett az iPhone fejlesztés, azonban a nagy ötlet már megvan a SexHunting sorozat személyében.

Gratulálunk, és értesíts majd a fejleményekről.

Köszi, így lesz.