Viszonylag kevés szó esik a Macek környezetbarát gyártásáról, pedig a konferenciákon is egyre többet ismételgeti az Apple azt a mantrát, ami nélkül manapság szerencsére nehezebb boldogulni: környezettudatosság.
A MacBook hirdetési kampányában van egy állítás: ez a „legzöldebb notebook család”. Az Apple már az unibody laptopok bevezetésekor ezzel a szlogennel kampányolt, ennek azonban vége. A Dellnek ugyanis nem tetszik ez a mondat, szerintük az Apple kisajátítja magának a címet, hiszen a Dell és még más számítástechnikai vállalat is elérte az EPEAT aranyérmes besorolását.
A Nemzeti Hirdetési Ügynökség megtévesztőnek találta a család kifejezés használatát, mivel nem egyértelmű a fogyasztónak, hogy egy bizonyos termékre, terméksorozatra vagy esetleg magára a gyártóra és annak összes termékére vonatkozik. Egy olyan szlogen megválasztását kérték, amiből világosan kiderül, hogy az összehasonlítás a Macbookok között vagy a versenytársak notebookjai között történik.
Hozzánk nemhogy a zöld kampány, de még a sima reklámok sem jutnak el, legfeljebb youtube-on. Pedig az Apple és a többi prémium kategóriás gyártó is egyre több energiát fektet a gyártás bezöldítésébe, meg persze ennek a fogyasztók felé történő kommunikációjába. Annak meg persze mindenki örülhet, ha ezzel akarják levenni a lábukról a vásárlókat.
forrás: alternativenergia.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.