Ez tény, fogadjuk el, ne vitatkozzunk. Ez van.

A Forrester Research készített egy tanulmányt, amiben 32 ezer amerikait kérdeztek meg 2008-ban. A válaszadókat három részre bontották: az egyszerű mobiltelefont használókra, illetve az okostelefon- és iPhone-vásárlókra.

A válaszokat összesítve néhány kiugró különbség mutatkozik az iPhone-osok, és minden más gyártó okostelefonjának felhasználói között. Látszik például, hogy sokkal fiatalabbak, 30 százalékuk tartozik az Y generációba, azaz legkorábban a nyolcvanas évek közepén születtek.


Gazdagabbak és iskolázottabbak, mert 49 százalékuk végzett főiskolát, és kétharmaduk keres évi 70 ezer dollár felett.


Sőt, a kutatási eredmények még tovább mutatnak. A dokumentum szerint az Apple telefonját használók több mint "kétszer olyan szívesen csatlakoznak az internetre, mint a BlackBerry, a Palm vagy egy Windows Mobile eszköz esetében". Ha van, amit abszolút mérhető százalékban, ez minden bizonnyal az.

Az is kiderült, hogy az iPhone-osok szívesebben lógnak akár a munkaadójuk hálózatán is a készülékkel, meg otthon is nyomkodják, míg a céges laptopot általában bent hagyják.

Csak van egy bibi. A felmérés másfél éve kezdődött, amikor az iPhone még 500 dollár volt, úgyhogy ebből adódik, hogy egész más válaszok születtek egy esetleges mostani felméréshez képest. A piackutatók lemaradtak, nem tudták követni az árváltozások és a felhasználói réteg exponenciális bővülésének alakulását, és egy olyan felmérést árulnak ma 750 dollárért, ami már törénelem.

Hogy ez mennyire igaz, elég csak megnézni például engem. Nem tartozom a GenY-hoz és nem keresek 14 milliót egy évben. Sőt, még csak nem is vagyok amerikai.